bracke
%Europe/Berlin %453 %2005, 11:53
Ik ben bezig een guestbook in flash te maken, waarbij 10 posts worden weergegeven. De gegevens komen UIT een databank (sql) en worden via php geladen.
Ik heb volgende regel om te beginnen in mijn php-bestand geplaatst
$sql_query = "select * from guestbook order by id desc limit 10,20";
Zoals je ziet gebruik ik om wat te testen constante getallen. Ik krijg de gegevens mooi aan in mijn flash-movie.
Nu toch zou ik graag hetvolgende willen verkrijgen
$sql_query = "select * from guestbook order by id desc limit $begin,$aantalPosts";
Waarvan $begin,$aantalPosts variabelen zijn afkomstig van flash.
Ik heb dit eerst gedaan door deze 2 getallen in een databank te stoppen en ze dan direct terug op te roepen. Dit werkt, maar dat moet toch gemakkelijker gaan??
Ik heb nu geprobeerd om sendAndLoad te gebruiken, maar nu krijg ik weer niks te zien in flash
myData = new LoadVars();
myData.sendAndLoad("http://www.bracke.uwhost2.net/test/guestbookuitvoer.php");
Ik zal de vraag concreet stellen:
Hoe stuur ik variabelen van flash naar php, laat ze in php DIRECT gebruiken, en laat ik de uitkomsten in één keer terug naar flash sturen???
Ik heb volgende regel om te beginnen in mijn php-bestand geplaatst
$sql_query = "select * from guestbook order by id desc limit 10,20";
Zoals je ziet gebruik ik om wat te testen constante getallen. Ik krijg de gegevens mooi aan in mijn flash-movie.
Nu toch zou ik graag hetvolgende willen verkrijgen
$sql_query = "select * from guestbook order by id desc limit $begin,$aantalPosts";
Waarvan $begin,$aantalPosts variabelen zijn afkomstig van flash.
Ik heb dit eerst gedaan door deze 2 getallen in een databank te stoppen en ze dan direct terug op te roepen. Dit werkt, maar dat moet toch gemakkelijker gaan??
Ik heb nu geprobeerd om sendAndLoad te gebruiken, maar nu krijg ik weer niks te zien in flash
myData = new LoadVars();
myData.sendAndLoad("http://www.bracke.uwhost2.net/test/guestbookuitvoer.php");
Ik zal de vraag concreet stellen:
Hoe stuur ik variabelen van flash naar php, laat ze in php DIRECT gebruiken, en laat ik de uitkomsten in één keer terug naar flash sturen???