Volledige versie bekijken : Bewegende knop HOE ???
insectodroid
%Europe/Berlin %568 %2005, 14:38
hoi ik zoek een manier om een movieclip als knop te gebruiken,
dat hij dus de movieclip weergeeft als je de knop gewoon ziet
maar als je er met de muis overheen gaat hij gewoon stilstaat.
het lukt blijkbaar niet om gewoon een movieclip onder het "UP"
balkje te plaatsen.. :confused:
gr.
florian
theFlashWizard
%Europe/Berlin %625 %2005, 16:00
Ik snap er niks van..
je wilt iets stoppen als je ergens overheen gaat..
en er moet iets omhoog gaan ofzo..
kan het iets duidelijker? :P
insectodroid
%Europe/Berlin %655 %2005, 16:44
als je een knop wilt maken dan kan onder Up, over, down en hit iets maken,
ik wil een movieclip onder de up zetten zodat de knop uit zichzelf
beweegt maar als ik dat doe dan speelt hij de movieclip niet af.
Dauntless
%Europe/Berlin %656 %2005, 16:45
Als je wilt dat je button mooi is moet je een movieclip als button gebruiken. Met de actions onRollOver, onRollOut, onRelease, onPress kan je juiste events toevoegen. Bv
myButton.onRollOver = function(){
this.gotoAndStop(2);
}
Waarbij 2 de frame is waar je onRollOver animatie staat en myButton = instancenaam van je mc.
insectodroid
%Europe/Berlin %673 %2005, 17:10
dat begrijp ik, maar ik wil niet dat als je met de muis eroverheen gaat of erop klikt hij verandert maar als je er nog niet op hebt geklikt, dus dat hij vanaf het begin geanimeert is (dus up).
Dauntless
%Europe/Berlin %675 %2005, 17:12
Dan zet je op de eerste frame van de mc je animatie...
insectodroid
%Europe/Berlin %742 %2005, 18:49
wat is de mc ? en als dat de eerste frame is die onder UP staat dan werkt het niet.
VAW
%Europe/Berlin %750 %2005, 19:00
MC is een MovieClip. Dit maak je net zo aan als een button, maar dan het bolletje van MovieClip aanduiden ;)
insectodroid
%Europe/Berlin %754 %2005, 19:06
oow haha, maar als ik de MC onder de 1e frame van de button zet dan blijftie gewoon stilstaan hoor..
Dauntless
%Europe/Berlin %759 %2005, 19:13
Je moet ook geen button gebruiken! Nog niemand hier heeft gezegd dat je een button daarvoor moet gebruiken. Maak een MC en GEBRUIK die als button. Dat gaat met de acties die ik in een vorige post gezet heb.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %871 %2005, 21:54
volgens mij denkt deze persoon te veel te kunnen zonder dat hij weet wat een mc is of wat je er mee kan..
Je zal eerst echt ff een beginners tuturial moete zoeke hoor.. want dit schiet natuurlijk niet op..
VAW
%Europe/Berlin %899 %2005, 22:35
Jammer dat de tutorial sectie nog niet helemaal in orde is he. Laat de mens zijn vragen rustig stellen, zodat ze later allemaal gemakkelijk herbruikt kunnen worden door de zoekfunctie.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %957 %2005, 23:58
mensen zijn niet alleen maar afhankelijk van de tuturials van deze site.. ;)
en ik vind dit gewoon niet de geschikte plek om uitgelegt te krijgen wat een mc is enzo..
want dat kost n boel mense tijd om uit te legge.. terwijl het sneller gaat en mshn wel beter door een goede tuturial..
Larsvu
%Europe/Berlin %404 %2005, 10:42
Als jij een MC :) onder de UP zet in een BC (ButtonClip ;) grapjuh, we zijn weer lekker flauw), dan moet die MC het gewoon doen. Als die het niet doet, dan ligt dat aan OF: 1.Je movieclip speelt niet af.
2.Het is geen movielip meer (als je teveel hebt zitten rommelen dan kun je hem per ongeluk ergens een andere behavior hebben gegeven.
Als je zeker wil zijn dat je movieclip het doet, dan moet je hem eens in de eerste keyframe van je hoofdmovie zetten. Als die het daar doet, dan moet die het ook doen in je button.
Anders moet je eens proberen een nieuwe MC te maken. Want de fout ligt echt ergen in jou movie (misschien heb je ergens staan.... mijnNietWerkendeMC.gotoAndStop(1); )
meester
%Europe/Berlin %405 %2005, 10:43
Dus als ik het goed begrijp heb je onder de button, ddaarna UP een movieclip geplaatst ? (mc).
Nou check eerst eens of je movieclip wel een animatie bevat, zo jah, moet je kijken of je op de eerste frame van je mc, misschien geen actions heb toegevoegd >> stop(); misschien heel toevallig, als je dit gechecked heb, hoor ik wel verdeR? ciaao
insectodroid
%Europe/Berlin %488 %2005, 12:43
;) kheb het al gevonden jongens, dankjewel voor de hulp hoor.
ik vind het trouwens overal de geschikte plek om te vragen wat een
afkorting betekend aangezien iedereen bij elk programma of game weer andere
afkortingen gebruikt is het onmogelijk ze altijd allemaal te weten..
Larsvu
%Europe/Berlin %494 %2005, 12:51
Vertel eens wat de oplossing was.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.