Volledige versie bekijken : Iframe vanuit flash voor internetwinkel
Active-Webdesigner
%Europe/Berlin %425 %2005, 11:12
hallo mensen
Ik heb mijn site nu volledig flash gemaakt en elke pagina laad hij in een movie, alleen nou moet ik een javascript en html webwinkel in de site intergreren. Dus ik dacht dan doe ik dat met een Iframe. Alleen ik heb dingen gelezen dat het niet compitabel is met sommige browsers. Is Iframe hier toch een goede oplossing voor of zijn er nog andere? En hoe moet ik een Iframe openen vanuit flash?
greetz
Dylan
mknol
%Europe/Berlin %432 %2005, 11:22
Het is niet mogelijk html-elementen in fullflashsite te inplementeren. Dus een iframe kan je in flash niet gebruiken. Wat je kan doen is een popup maken met daarin je html=shop.
Active-Webdesigner
%Europe/Berlin %434 %2005, 11:25
ja maar je kan ook een gewone html pagina openen dus waarom zou je dan geen iframe kunnen lanceren? 8~
Ik heb zoiets in het verleden al eens gedaan maar ik zou niet meer weten hoe! [V]
mknol
%Europe/Berlin %997 %2005, 00:56
een iframe is een losstaand aanpasbaar frame in een html pagina.
Je flash staat in de pagina. Je kan wel naar een iframe verwijzen (dmv een target), maar dan moet die iframe al op de pagina staan waar je flash ook staat. Dan wordt het een ander geval.
Ik heb zoiets in het verleden al eens gedaan maar ik zou niet meer weten hoe! [V]
Zoek dat project op en laat een link zien. Dan helpen we je wel met uitvogelen.
Henske
%Europe/Berlin %420 %2006, 11:05
hoe doe je dat dan in flash je target instellen van de iframe ? want ik heb dat probleem
moonwalker
%Europe/Berlin %425 %2006, 11:12
naamKnop.onRelease = function(){
getURL("pagina.html", naamVanIframe);
}
Die vraag is trouwens vaker langsgekomen en heb zelfs een voorbeeld van gemaakt voor iemand. Gebruik de zoek opdracht om het te vinden. ;)
mw
Henske
%Europe/Berlin %432 %2006, 11:22
deze werkt niet :s ik had dit
on (release) {
gotoAndPlay(2);
getURL("gesnaar2.html", "content");
}
en ookal geprobeerd zonder de aanhalingstekens bij content de iframe noemt content
moonwalker
%Europe/Berlin %435 %2006, 11:26
http://www.flashfocus.nl/forum/attachment.php?attachmentid=2585
Kijk maar naar het voorbeeld.
Henske
%Europe/Berlin %438 %2006, 11:31
ligt het probleem dan bij m'n browser ??
want deze werkt okal niet :S
ik gebruik firefox
of ligt het aan men java want is iframe niet java ?
moonwalker
%Europe/Berlin %445 %2006, 11:41
Welke bestand heb je geopend? Je moet wel index.html openen en niet de swf bestand.
Het is geen java nee...
Henske
%Europe/Berlin %447 %2006, 11:44
ja ik heb index geopend maar als ik op een knop druk opent die de pagina die door flash opgevraagd is in een nieuw venster
khebet intussen op men 2de pc ookal geprobeerd hetzelfde probleem :( :S
moonwalker
%Europe/Berlin %478 %2006, 12:28
Dan weet ik het niet meer...:S
Henske
%Europe/Berlin %490 %2006, 12:46
doeme :( kheb het naar een maat van mij doorgestuurd en daar werkte het wel
en er is maar een verschil hier en daar de flash verzie ik draai kenelijk op beide pc's flash 9 en hij de 7 of 8 zou het hieraan kunnen liggen zijn pc werkt ook met linux maar ik denk dat het probleem bij flash ligt ik zou het in alle geval ontzetend dom vinden
moonwalker
%Europe/Berlin %495 %2006, 12:53
Ik draai hier nog steeds flash 7 op mijn stageplek. Vind het wel sterk dat flash 9 moeilijk gaat doen, aangezien de code (actionscript) hetzelfde is gebleven.
edit: wat je anders kunt doen is de files op je server zetten en vanaf daar testen. Kijk maar of ie het wel doet of niet.
greetz.
Henske
%Europe/Berlin %547 %2006, 14:08
THX echtwaar het werkt op de server wel bedankt kanek eindelijk voort !!!
moonwalker
%Europe/Berlin %551 %2006, 14:14
Mooi zo...;)
Succes verder.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.