PDA

Volledige versie bekijken : Animatie te groot om te exporteren

kinine
%Europe/Berlin %372 %2005, 09:56
Hallo,

Ik ben bezig met een animatiefilm voor de MTV Load wedstrijd. Het probleem is, als ik het filmpje wil exporteren, stopt het laadbalkje op de helft, en stopt spontaan.
Heel waarschijnlijk ligt het eraan, dat het filmpje te groot is om te exporteren.
Ik werk al aardig lang aan het het filmpje (met veel tussenpozen) en in het begin het ik nogal slechte technieken ervoor gebruikt (alles met penseel getekend, shape tweens etc.)
Op wat voor manieren zou ik het wel kunnen exporteren, zijn er andere programma's waarmee je .fla bestanden kan omzetten naar .swf (of desnoods een ander bestand), of zijn er andere methode's waarop ik de bestandsgrootte kan verkleinen (ik heb alles omgezet naar graphics of movieclips, en dubbele library items verwijderd)
Ik hoop dat ik zo genoeg informatie heb gegeven.
Alvast bedankt,

kevinrommen
%Europe/Berlin %387 %2005, 10:17
post je fla eens dan zalik hem eens proberen te exporten voor je

kinine
%Europe/Berlin %399 %2005, 10:34
Nou, het is nogal een vrij groot bestand om up te loaden, en ik heb het probleem wel vaker, dus is er geen oplossing voor?
en anders, thnx voor je aanbod, maar ik heb het wel op verschillende systemen en computers gebprobeerd (zowel Mac als PC), of je moet natuurlijk de nieuwste AMD blabla-pc hebben ^^

kevinrommen
%Europe/Berlin %401 %2005, 10:38
ja ik ik zou zo niet kunnen zeggen waar het aan zou kunnen liggen uit het niets.... als ik het kon zien is het makkelijker te bekijken.

kevin

Flashgirl
%Europe/Berlin %406 %2005, 10:45
Probeer je filmpje te exporteren als Quicktime filmpje. Als dat niet lukt, kun je proberen je filmpje te exporteren als losse plaatjes (JPG of PNG sequence).

Ik ben benieuwd naar je filmpje! Post je hem als het lukt in onze Showcase 8D :D ?

Ik heb ook één keer meegemaakt dat ik een fla had die héél veel moeite had om te exporteren. Het zou misschien kunnen komen door veel heel zware muziekbestanden? Of heb je die niet? En bitmaps?

Heb je heel veel ankerpunten in je artwork als je het selecteert met de subselectiontool?

kinine
%Europe/Berlin %418 %2005, 11:02
Quicktime werkt ook niet (al geprobeerd), ik kan hem niet veranderen want ik hem nu niet bij me (ik zit nu op stage, ik ben aan het "werk")..
maar exporteren als JPG of PNG? dan wordt het toch niet geexporteerd als een filmpje?

Het bevat geen muziek, of bitmaps, alles is getekend in flash (met penseel grotendeels).
Andere reden waarom het zo groot enis ligt volgens mij ook grotendeels aan het gebruik van masks, en aann motion tweens waarin ik de alpha van een object laat veranderen.

Zal ik de hele shapetween omzetten naar losse objecten (elk frame ervan word een graphic) en dan de tween verwijderen?

Ik had ook ergens gelezen dat je losse swfjes kan laten inlezen en afspelen, zou ik dan elke scene los exporteren en die dan in een ander bestand laten inlezen?

kevinrommen
%Europe/Berlin %421 %2005, 11:07
wat je kan doen is van elke scene een los swfje maken en dat weer samenvoegen. Wat moet het uiteindelijk worden.

1. je kan dus losse kleine swfjes te maken en deze weer samenvoegen. in een video prog.
2. je kan ook een png sequence maken die je in premiere of after effects achter elkaar zet en naar de gewenste formaat uitspugt. een filmpje met huv yuv codec ofzo

wat moet het dus uiteindelijk worden?

kevin

Flashgirl
%Europe/Berlin %423 %2005, 11:09
Zoals Kevin inderdaad al zegt: Die PNG's of JPG's moet je zelf achter elkaar zetten in een video editing programma :) .

kinine
%Europe/Berlin %424 %2005, 11:10
Nou, ik wil hem laten meedoen met een wedstrijd, ik dachtd at je hem kon insturen als swf of quicktime movie, dus dan lijkt mij de 2e optie het beste
maar gaat de kwaliteit dan niet achteruit?
maar als exporteren niet werkt, dan weet ik niet of exporteren naar PNG sequence wel werkt :/ dat moet ik vanavond dan even uittesten

kevinrommen
%Europe/Berlin %428 %2005, 11:17
de kwaliteit van een quicktime movie gaat alleen achteruit als je dat aangeeft. Je moet aangeven welke codec je wil gebruiken. Je moet zorgen dat je een goede codec neemt. Voor quicktime heb je helaas geen huvyuv codec anders had je die moeten nemen maar wat je zou kunnen nemen is een sorenson video codec of een mpeg4 codec. Je kan ook geen comperessie doen maar dan zal hij wel heel erg groot worden vrees ik.

Flashgirl
%Europe/Berlin %428 %2005, 11:17
maar gaat de kwaliteit dan niet achteruit?

Nee, juist niet ;) . Als je naar swf exporteert wordt alles juist gecomprimeerd. Als je inzoomt in je swf zie je dat. Curves worden allemaal ietsjes strakker, of soms zelfs plat getrokken. Als je exporteert naar losse plaatjes blijft je artwork er perfect uitzien.

Je filmpje is dan natuurlijk niet meer echt geschikt voor internet, maar omdat ze aangeven dat je een video moet insturen is er niks aan de hand en lijkt Quicktime mij veel beter dan een swfje.

kevinrommen
%Europe/Berlin %430 %2005, 11:19
zo kan je het ook bekijken... ik zou dus een quicktime movie maken met niet al te veel compressie.

kinine
%Europe/Berlin %431 %2005, 11:21
oke, dan zal ik dat eerst kijken of ik PNG's kan maken,
daarna heb ik jullie hulp wel weer nodig voor dat omzetten naar quicktime ^^
bedankt :)

Flashgirl
%Europe/Berlin %433 %2005, 11:23
Voor het omzetten naar Quicktime heb je een video-editing programma nodig. Volgens mij kan het prima met Windows Movie Maker. Of je moet een heel duur programma kunnen gebruiken zoals Adobe Premiere, maar volgens mij is dat helemaal niet nodig.

kinine
%Europe/Berlin %318 %2005, 08:38
:) en het werkt,
exporteren naar PNG, GIF en JPEG werkt allemaal..
alleen, met welke software zal ik het allemaal achter elkaar zetten, windows moviemaker raakte poverhit (tenminste daar lek het op) en daarbij zou ik handmatig alle plaatjes achter elkaar moeten zetten (en dat zijn er ongeveer 300 :/ ) en moest per plaatje ook de tijd instellen dat hij zichtbaar blijft
mijn pc bevatte ook Studio 8, maar daarmee had ik hetzelfde probleem
zijn daar niet andere methodes voor?

kinine
%Europe/Berlin %437 %2005, 11:30
anders zal ik binnenkort wel even screenshots ervan posten, snappen jullie ook waarom hij het zo groot is :P