PDA

Volledige versie bekijken : Event Handlers

Siem
%Europe/Berlin %506 %2008, 13:09
Hallo, ik ben even event dispatchers & listeners in Flash aan het uitvogelen. Werk het al volgt:?

mcclip.dragger_mc.onMouseDown.dispatchEvent("click",MOUSE_DOWN);

function customDrag(mcclip:MovieClip):Void {
mcclip.dragger_mc.addEventListener("click",MOUSE_DOWN);
var grab:Boolean = false;
}

mknol
%Europe/Berlin %540 %2008, 13:57
Nee, dat gaat niet werken, ik weet niet waar je dat vandaan hebt? :) Misschien handig om eerst gewoon te weten hoe je de functies kunt aanroepen en welke parameters er gevraagd worden.

public function addEventListener(type:String, listener:Function, useCapture:Boolean = false, priority:int = 0, useWeakReference:Boolean = false):void

public function dispatchEvent(event:Event):Boolean

Misschien moet je even in de livedocs gaan kijken naar de juiste syntax.
http://livedocs.adobe.com/flash/9.0/ActionScriptLangRefV3/flash/events/IEventDispatcher.html

Siem
%Europe/Berlin %544 %2008, 14:03
Oke :P Ja ik verzin soms rare dingen combinaties als het op scripting aankomt. Maar ik ben eigelijk al een tijdje in de Flash help en Livedocs enzo aan het bladeren en kan er echt geen kaas van maken zoals ze dat daar beschrijven.

Het idee is toch dat je bovenaan in je script, buiten de functies, een stukje code neerzet dat melding maakt als een bepaalde interactie plaatsvind? En dan later, kan je in een functie iets laten gebeuren op de momenten dat dat plaatsvind? Ik denk dat ik de syntax gewoon niet begrijp...

Siem
%Europe/Berlin %545 %2008, 14:05
Oh btw, ik gebruik trouwens AS2 :P die link is voor AS3... maakt dat uit? (ja duh ik weet het antwoord eigelijk al maargoed)... hoe dan?

Siem
%Europe/Berlin %567 %2008, 14:37
Oke dit zou toch moeten werken he?

var sliderlistener:Object = new Object();
roze_slider_mc.dragger_mc.addListener(sliderlisten er);

sliderlistener.onMouseDown = function() {
this.startDrag(true, left, top, right, bottom);
}