PDA

Volledige versie bekijken : Probleem met actionscripting op button

webstudentje_khm
%Europe/Berlin %562 %2008, 14:30
Hallo,

Ik moet voor Flash tegen dinsdag een website maken in Flash. Op mijn intro heb ik een knop gezet die met AS doorgaat naar mijn homepage.

Op mijn homepage echter, zet ik echt dezelfde code (want er moet eigenlijk dezelfde actie gebeuren: indien geklikt doorgaan naar een andere scene), maar daarop werkt de code niet.

Ik vind echt de fout niet. Misschien kan iemand van jullie me helpen.

Dit is de code die op mijn button (op de homepage) staat:

on (press) {
gotoAndPlay("technisch", 1);
}

Ageren
%Europe/Berlin %575 %2008, 14:49
Tip: stap zo gauw mogelijk af van het werken met scenes.

Voor de rest: als ik een nieuwe flash movie aanmaak, en een scene genaamd 'technisch', dan werkt het allemaal prima.

- probeer het eens met een nieuwe movie.
- zit de actie echt op de button? check de spelling

overigens ook van de 'on (press)' een 'on (release)' maken, helpt vaak tegen problemen.

EDIT: ik zie dat je je movie doorstuurt via AS, dat betekent dat je moet opletten met _root en _level0 etc. Iets toevoegen van dit kan schelen (bijv _root.gotoAndPlay(etc))?

webstudentje_khm
%Europe/Berlin %714 %2008, 18:08
Tip: stap zo gauw mogelijk af van het werken met scenes.

Voor de rest: als ik een nieuwe flash movie aanmaak, en een scene genaamd 'technisch', dan werkt het allemaal prima.

- probeer het eens met een nieuwe movie.
- zit de actie echt op de button? check de spelling

overigens ook van de 'on (press)' een 'on (release)' maken, helpt vaak tegen problemen.

EDIT: ik zie dat je je movie doorstuurt via AS, dat betekent dat je moet opletten met _root en _level0 etc. Iets toevoegen van dit kan schelen (bijv _root.gotoAndPlay(etc))?
hallo,

ik was juist van zin om mijn fla.file en swf bij te voegen.

Misschien geraak je er dan aan uit (in de hoop me te kunnen helpen e ;) )

webstudentje_khm
%Europe/Berlin %719 %2008, 18:15
in bijgevoegde file mijn fla en swf

Mvg