Volledige versie bekijken : Game opslaan
yerni
%Europe/Berlin %632 %2008, 16:10
Als wat moet je het exporteren en opslaan als welk bestandtype als je een game hebt gemaakt.
Dauntless
%Europe/Berlin %636 %2008, 16:17
Huh? Wat? Waar ?
Je vraag is erg onduidelijk. Bedoel je dat je een game gemaakt hebt in Flash en deze nu wil publishen zodat iedereen hem kan spelen ?
yerni
%Europe/Berlin %642 %2008, 16:24
Ja maar dan moet je hem toch eerst opslaan.
Dauntless
%Europe/Berlin %645 %2008, 16:28
Eerst sla je je bestand op (als .fla). Dat bestand kan je dan publishen naar een .swf (file -> publish). Elke keer dat je je movie test met ctrl+ enter wordt er ook een .swf aangemaakt. Die .swf moet je dan ergens online zetten en dan kan iedereen het bekijken via z'n browser.
nitrocrime
%Europe/Berlin %730 %2008, 18:32
Ik denk dat hij bedoeld om de data dat de user heeft op te slaan.
Ik zou dan als extensie .sav doen en gewoon normaal text gebruiken.
Dit kan je dan door een paar for-loops halen en je data er uit halen.
Wil je het beveiligd hebben dan moet je een eigen code maken.
Dat is aan de moeilijke kant maar mogelijk om het te doen met minder dan 2kb aan code.
Succes.
Dauntless
%Europe/Berlin %732 %2008, 18:35
Sidenote: Je kan vanuit Flash geen data opslaan in externe bestanden. Je kan wel data opslaan in Flash Coockies (check LocalSharedObject class).
Een andere optie is om het naar een php file te sturen die het dan op de server opslaat (in een file of in een DB)
nitrocrime
%Europe/Berlin %947 %2008, 23:44
Je kan vanuit Flash geen data opslaan in externe bestanden.
Behalve als je Adobe AIR gebruikt.
Dauntless
%Europe/Berlin %781 %2008, 19:45
Of er een exe van maakt met behulp van (bv) Zink... Maar ik denk niet dat hij daar op doelt... En als dat wel zo is moet hij gewoon van in het begin duidelijk zeggen wat hij wil, ipv een vage vraag te stellen en ons te laten gokken :).
Jan
%Europe/Berlin %818 %2008, 20:38
Of er een exe van maakt met behulp van (bv) Zink... Maar ik denk niet dat hij daar op doelt... En als dat wel zo is moet hij gewoon van in het begin duidelijk zeggen wat hij wil, ipv een vage vraag te stellen en ons te laten gokken :).hij is een zij. :P
Redelijk zeldzaam maar ze bestaan... Flashende girls... :)
Publish (exporteren) als html en swf zoals Dauntless zegt in de tweede reply, en die twee dan op een webserver online zetten.
Groeten,
Jan
Crazydance
%Europe/Berlin %355 %2008, 09:32
hij is een zij. :P
Redelijk zeldzaam maar ze bestaan... Flashende girls... :)
Publish (exporteren) als html en swf zoals Dauntless zegt in de tweede reply, en die twee dan op een webserver online zetten.
Groeten,
Jan
ik zou de data middels PHP opslaan,
dat kan zelfs vanaf een lokale EXE ( System.security.allowDomain("*"); )
en dan even met een querytje naar een database schrijven, misschien het handigst, dan zou je ook middels deze wijze user accounts aan kunnen hangen (en krijg je een soort online game waarin je zelfs met toplijsten e.d. kunt werken)
ik draaf door 8~
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.