PDA

Volledige versie bekijken : ? Verschillende vensters openen ?

arbadelli
%Europe/Berlin %872 %2005, 21:55
Hallo beste Flashers,

ik ben bezig met Flash, nog niet zo lang eerlijk gezegd, en wil me hier wel heel erg in verdiepen, omdat er zo veel mogelijk is met Flash.

Ik wil nu het volgende graag voor elkaar krijgen:

Ik heb een achtergrond, met hierop buttons gemaakt. Nu wil ik graag dat wanneer ik zo'n button aanklik, er iets geopend wordt, wat gemaakt is in Flash. Dit is me gelukt. ( dat was niet zo moeilijk )

Ik verspring dan gewoon naar frame 10 waarin ik hetgeen geopend heb toegevoegd. Het gaat overigens gewoon om een plaatje.

Maar als ik nu een andere button aan klik, en er dus een andere venster geopend moet worden, dan moet ik hem bv laten verspringen naar frame 20.

Alleen dan heb ik het volgende probleem. Als ik beide buttons achter elkaar aan klik, dan gaat hij eerst naar frame 10, en als ik de andere aanklik, gaat hij naar frame 20.

Hoe krijg ik het voorelkaar dat ze dan allebei er staan. zonder dat ik zo heel erg veel layers hoef te gebruiken, want het is dan namelijk zo dat wanneer ik 10 buttons heb, ik 100 verschillende pagina's moet maken!

Er zit in dit programma vast iets geniaals, dat ik dat niet hoef te doen.

p.s. Het is mijn bedoeling om op 1 zo'n button een geluidsfragment ( radio b.v. ) ten gehore te laten brengen, alleen moet het wel zo zijn dat wanneer er een andere button ingedrukt wordt, deze gewoon door gaat spelen, en niet opnieuw geladen hoeft te worden!

Ik hoop dat het duidelijk is, wat ik bedoel.

Alvast bedankt voor de hulp :)

Mitch
%Europe/Berlin %338 %2005, 09:07
Denk dat AS hiervoor de beste oplossing is.

Maar het is dus niet mogelijk om alle knoppen gewoon op één layer te gooien die één keyframe heeft.

arbadelli
%Europe/Berlin %792 %2005, 20:00
Beste Mitch,

wat bedoel je met AS? ( ik ben nog niet zo ervaren in Flash, ik red me wel een klein beetje).

En ik heb voor elke button, een aparte layer gemaakt!
Dus dat zit wel snor.

Mitch
%Europe/Berlin %812 %2005, 20:30
AS is de afkorting van action script, we hebben hier een speciaal forum voor http://www.flashfocus.nl/forum/forumdisplay.php?f=6

Zou je eens wat kunnen laten zien van waarmee je bezig bent?

Flashgirl
%Europe/Berlin %815 %2005, 20:34
wat bedoel je met AS? ( ik ben nog niet zo ervaren in Flash, ik red me wel een klein beetje).

Ik heb dat toevallig net ook aan iemand uitgelegd :D :

http://www.flashfocus.nl/forum/showpost.php?p=35591&postcount=17

arbadelli
%Europe/Berlin %827 %2005, 20:51
Oke, dank je wel voor de reacties, ik wordt er niet direct veel wijzer van, ik ben echt nog maar een beginner, heb ik wel door! Maar ik zal nog eens wat stoeien. Allereerst zal ik eens een opzetje maken. Over hoe ik het zo ongeveer wil hebben!

Dan kan ik hier ook wel de tekst inzetten, zodat jullie begrijpen wat ik van plan ben!

Alvast bedankt voor de hulp ;) !