Volledige versie bekijken : Sound aan/uit zetten met dezelfde button
Kim
%Europe/Berlin %679 %2005, 17:19
Ik zou graag de website waar ik nu aan werk willen voorzien van achtergrond muziek, maar wil de bezoeker de kans geven de muziek zelf uit of aan te zetten maar dan wel met een-en-de-zelfde-button... Ik heb alleen geen idee welke action (script) ik op de knop moet zetten om dit mogelijk te maken; is er iemand die dit wel weet en de actionscript-code hiervoor kan geven? Alvast bedankt voor de hulp! :)
Groetjes, Kimberly
Ultim-o
%Europe/Berlin %364 %2005, 09:44
Welke code heb je nu voor het geluid af te spelen?
Kim
%Europe/Berlin %688 %2005, 17:31
Op dit moment gaat de muziek spelen op het moment dat de gehele website geladen is. Ik heb maar 1 button waar ik dan de functie "stopAllSounds" op heb gezet. Maar ik wil de muziek met dezelfde button ook weer aan kunnen zetten.
Ultim-o
%Europe/Berlin %948 %2005, 23:45
Oke, en staat de muziek in de timeline? Of wordt er een mp3tje ingeladen? Of staat de audio in je library en wordt die geattached?
Kim
%Europe/Berlin %339 %2005, 09:09
De muziek staat gewoon op de tijdlijn :)
schoonmoeder
%Europe/Berlin %359 %2005, 09:37
macromedia (http://www.macromedia.com/support/flash/action_scripts/actionscript_dictionary/actionscript_dictionary668.html)
hier staat een voorbeeld van volume regeling
als je de sound bijvoorbeeld naam hebt gegeven "geluid"
kun je het ook doen met de code
// volume dan door de gewenste luid sterkte tussen 0 en 100 invoeren waarbij 0 natuurlijk uit is
geluid = new Sound();
geluid.attachSound("mijn_uber_dope_sound");
geluid.setVolume( volume );
Als je het achter een knop wilt dan kun je bijvoorbeeld we bouwen er meteen je functie voor aan uit bij in.
aan = true;
on (release){
if (aan = true){
geluid.setVolume(0);}
else if (aan = false){
geluid.setVolume(100);}
}
deze code kun je denk ik bijna geheel gebruiken zoals hij hier staat. Met betrekking dat hij uit de losse hand is geschreven en daarnaast ook niet zeker is of het on is of dat het onClipEvent is. Dit kun je denk ik zelf ook even uitzoeken
Kim
%Europe/Berlin %345 %2005, 09:17
Bedankt! Ik ga het uitproberen! :)
marceljanssen
%Europe/Berlin %807 %2005, 20:22
Ik heb het scripje (van Schoonmoeder) ook uitgeprobeerd. Ik wilde het geluid van een FLV die ik als embedded video op de tijdslijn heb staan aan/uit kunnen zetten. Na wat experimenteren met het script, dat zeker een goede basis was, werkt het wel. Maar dan met deze aangepaste code:
- In een action layer in de tijdslijn:
geluid = new Sound();
geluid.attachSound("filmpje.flv");
geluid.setVolume( 100 );
- Geluid aan button
on (release) {
if (aan = false){
geluid.setVolume(0);}
else if (aan = true){
geluid.setVolume(100);}
}
- Geluid uit button
on (release) {
if (aan = true){
geluid.setVolume(0);}
else if (aan = false){
geluid.setVolume(100);}
}
Grtn, (M)
o1-jasper
%Europe/Berlin %865 %2005, 21:46
dus als je dan op stop klikt is het geluid wel 0 maar speelt het muziekje dan eigenlijk wel gewoon door?
dus als je em dan weer aan zet ben je een stuk verder in eht liedje..
Als ik het goed begrijp:P
Lagor
%Europe/Berlin %419 %2007, 10:03
Woohoo.., het is nu oktober 2007 en ik ben met Flash CS3 bezig en het bovenstaande werkt prima..
Thanks Schoonmoeder en Jasperrr
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.