Volledige versie bekijken : Movieclips in movieclips verplicht op 1e frame
Elendill2003
%Europe/Berlin %567 %2008, 14:37
Waarschijnlijke een enorme noob vraag, maar ik heb hier nog steeds niet een lekkere oplossing voor gevonden. En ik loop er toch vrij vaak tegenaan op mijn werk. Online kan ik er verder ook niets over vinden.
Als ik bijvoorbeeld een movieclip genaamd "content" heb. Deze bevat 4 frames met verschillende content en op de laatste frame staat een movieclip die als knop dient en op niet op de andere 3 pagina's voorkomt, dan moet ik hem toch ontzichtbaar op de 1e frame zetten omdat actionscript hem anders niet kan vinden.
Wie oh wie heeft een oplossing voor dit oh zo irritante probleem.
Alvast bedankt,
Peter
theFlashWizard
%Europe/Berlin %853 %2008, 21:29
Ik heb dit probleem ook gehad op me werk. Wij moesten een aantal "templates" maken. Deze templates waren meestal losse swf's met een aantal frames. Hoofdzakelijk een loading, front en back. Dit zodat de designers makkelijk eigen templates konden maken.
Deze templates moesten we kunnen vullen met gegevens, maar deze gegevens moet hij natuurlijk wel kunnen ontvangen en opslaan. (Als een textfield er niet is kan hij niet gevuld worden, als hij op sommige frames niet bestaat en je gaat langs die frames gaat, raakt hij zijn content kwijt)
Daarom heb ik zelf maar een soort timeline achtig systeem gemaakt. Alle swf's kregen een bepaalde documentclass mee met hoofdzakelijk een addMovie en gotoState functies. Deze class kun je een aantal classes meegeven waarvan hij instances maakte. Met de gotoState functie voegde hij dan enkel de juiste movieclip aan de displaylist toe. Zo waren alle componenten altijd beschikbaar en stond alleen de huidige movie op de displaylist.
Dit leek hij een makkelijkere methode dan content is de swf op te slaan, bij wisselen van frames kijken of objecten bestaan en dan iedere keer opnieuw vullen leek hij een stuk onhandiger.
Elendill2003
%Europe/Berlin %926 %2008, 23:13
Yeah dat klinkt als een goede oplossing voor jullie situatie, al vat ik hem niet helemaal (tis laat voor dit soort dingen op zaterdag avond :P). Maar er is dus geen simpele manier om via actionscript een movieclip (of ander object) te bereiken dat niet op de 1e frame van de container movieclip staat.
Dat is nou zeer spijtig.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.