Volledige versie bekijken : pics probleempje
chrizzmo
%Europe/Berlin %517 %2005, 13:24
iep,
ik ben bezig aan een hele flash-site (1 swf). Eén van de pagina's is een pics-pagina (1 frame). Dit frame bevat een thumbnail-Movie dat gedupliceerd wordt en een lege Movie dat wordt opgevuld naargelang op welke thumbnail wordt geklikt
in mijn html-file wordt er nagegaan welke resolutie de gebruiker heeft, en op die manier wordt de hele swf kleiner of groter gemaakt. Maar de foto's die op de pics-pagina staan krijgen door deze resizing een verkarteld uitzicht. De kwaliteit is dan echt niet meer mooi. Kan ik hier wat aan doen? En zo ja, wat?
het tweede probleem heeft met mijn AS te maken. Alles gaat namelijk goed bij het tonen van de thumbnails en grote foto, maar van zodra ik in mijn menu naar een andere pagina klik, blijven mijn thumbnails gewoon staan, bovenop de nieuwe pagina.
Iemand een idee of ervaring hiermee?
Thx
chrizzmo
%Europe/Berlin %629 %2005, 16:06
Niemand die mij kan helpen? :S
ive1976
%Europe/Berlin %640 %2005, 16:22
IChrizzmo,
ivm uw foto's zou ik ze gewoon maken zondig dat ze op de groot formaat niet gaan kartelen. Dit is dus omdat ge uw foto uitrekt en uiteindelijk bij het te veel vergroten gaat hij beginnen korrelen.
Het 2de probleem zou handig zijn eens te wat meer info te hebben. Persoonlijk denk ik als ge toch maar met 1 swf werkt dat het probleem is dat je je ze in de timeline niet weggedaan hebt en indien met actionscript dat den show/hide niet naar hide gezet wordt.
Flash Dreams
%Europe/Berlin %652 %2005, 16:39
Van actionscript heb ik niet veel verstand, maar ik kan je wel wat tips geven voor je 1e probleem.
Als een afbeelding word gescaled laat hem dan nooit groter scalen dan het origineel.
Nu de swf filesize zich automatisch aanpast zal dit dus waarschijnlijk wel gebeuren.
Importeer je afbeelding altijd in de bestandextensie Png, en laat hem niet comprimeren (voor het beste resultaat)
Stel in de bitmap proporties je compression in op losless en vink "allow smoothing" aan als het om een foto gaat.
succes
chrizzmo
%Europe/Berlin %337 %2005, 09:05
thanx!
momenteel zijn het externe jpg's die worden ingelezen. Ik zal er dan png's van maken en de instellingen aanpassen, misschien dat dit al helpt.
Nochthans wordt de swf enkel kleiner gescaled en niet groter...
Het tweede probleem zal wel aan mijn code liggen. Dit is trouwens een code die ik van FF gehaald heb, en die ik dan heb aangepast aan mijn wensen. Maar nu zit er natuurlijk een foutje in...
Deze AS staat op het frame:
aantal = 4;
rijen = 5;
urlThumbs = "pics/thumbs/";
urlFotos = "pics/photos/";
fotoNaam = "photo";
depth = 0;
spacingThumbs = 65;
spacingRijen = 65;
Nummer = 0;
loadMovie(_root.urlFotos+_root.fotoNaam+"1.jpg", _root.photo);
for (var j = 0; j<rijen; j++) {
for (var i = 1; i<=aantal; i++) {
_root.thumb.duplicateMovieClip("thumb"+depth, depth++);
this["thumb"+depth]._x += i*spacingThumbs;
this["thumb"+depth]._y += j*spacingRijen;
Nummer++;
loadMovie(_root.urlThumbs+_root.fotoNaam+Nummer+".jpg", this["thumb"+depth]);
}
}
en deze op de gedupliceerde thumbnailMovie:
on (release) {
Nummer = this._name.split("thumb")[1];
trace(Nummer);
loadMovie(_root.urlFotos+_root.fotoNaam+Nummer+".jpg", _root.photo);
}
Maar zoals gezegd blijven de thumbnails op alle pagina's staan...
Iemand een oplossing?
chrizzmo
%Europe/Berlin %854 %2005, 21:30
Misschien moet dit topic nu wel gemoved worden naar AS...? :D
xtr0
%Europe/Berlin %901 %2005, 22:38
je moet ze met actionscript ook weer verwijderen als je naar een ander frame gaat, of je meot de visible op false zetten bij allemaal
theFlashWizard
%Europe/Berlin %100 %2005, 03:24
je maakt handmatig op dat pics een mc die je bijv holder noemt.. en dan laat je via je loadmovie daar alles in.. omdat die mc niet op andere frames staat zal de inhoud daarvan daar ook nooit zien.. :)
chrizzmo
%Europe/Berlin %493 %2005, 12:50
Ok het is nu wel gelukt, maar niet op een manier dat ik wil...
Eerst had ik dit geprobeerd:
aantal=20;
for (var i = 1; i<=aantal; i++) {
removeMovieClip(_root.thumb+i);
}
Maar dat werkte niet.
Dus heb ik nu gewoon alle 20 removes onder elkaar gezet, en dat werkt wel... Dus de fout zit in mijn for-loop... maar ik zie ze niet :P
theFlashWizard
%Europe/Berlin %561 %2005, 14:28
_root.thumb+i?
is het niet:
_root["tumb"+i]?
en waarom was me holder idee niet goed dan?
chrizzmo
%Europe/Berlin %463 %2005, 12:07
Dat van die holder heb ik ook geprobeerd, maar dat lukte me ook niet... En aangezien ik morgen op vakantie vertrek en de site ervoor klaar moet zijn, heb ik voor de gemakkelijkste oplossing moeten kiezen. :S
Maar als ik terug ben van vakantie, ga ik het zeker nog eens proberen. :D
BTW: de for-loop werkt nu.
THX
theFlashWizard
%Europe/Berlin %620 %2005, 15:53
Tkan toch bijna niet fout gaan iegenlijk.. maja.. :P
pretige vakatie :)
chrizzmo
%Europe/Berlin %632 %2005, 16:11
Oh toch wel, bij mij, als leek op gebied van flash, kan er altijd wel iets fout gaan... :D
Hopelijk lukt dit binnenkort wel. :P
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.