PDA

Volledige versie bekijken : Schrijven in een textfile

gbolssens
%Europe/Berlin %370 %2005, 09:54
Hoi allemaal.
Ik ben bezig met een project waarbij de gebruiker de SWF (of projector .exe, da's nu nog niet duidelijk) off-line draait op een portable. Dat betekent dus dat er GEEN seververside scripting beschikbaar is zoals php of asp oid.

De gebruiker geeft getallen in in de movie en aahet einde moet een gedeelte van die info naar een text bestand geschreven worden op de harde schijf.

Kan dit zuiver in Flash? Ik heb wel al eens iets gelezen over shared objects, wat lijkt op een cookie, maar Ik weet niet of dat de "way to go" is. Zijn er mss andere manieren?

In Flash 5 kon je blijkbaar

fscommand("write", "filename.txt");

doen, maar ik weet niet of mijn movie nog alles gaat kunnen als ik 'm publish voor F5. Ook hier heb ik geen ervaring mee.

Alle opmerkingen en advies zijn van harte welkom.

greetz,
GB

Roenes
%Europe/Berlin %447 %2005, 11:44
vroeger kon fscommand idd vrij veel. Dat hebben ze op een gegeven moment terug geschroefd om misbruik te voorkomen dacht ik. Op dit moment kan flash alleen maar een shared object wegschrijven. Dus dat zal de manier moeten zijn voor jou als je geen serverside kan gebruiken... :)

Laiverd
%Europe/Berlin %466 %2005, 12:11
Met een third party tool als Zinc kan het evt. wel. Overigens kun je daarmee ook direct databases aanspreken.

John

Roenes
%Europe/Berlin %482 %2005, 12:35
Maar ik denk dat een third party tool in dit opzicht ook geen optie is aangezien de exe draait op een portable. Tenzij dit een vaste portable is natuurlijk, dan kun je dat wel installen ;)

Maar als de portable steeds wisselt, dan is het niet handig om externe progs te moeten gebruiken :)

behived
%Europe/Berlin %549 %2005, 14:10
Ik denk niet dat het terug gaat werken als je de swf gaat "publishen" als flash 5 want ik denk dat de players het niet meer toelaten. Dit is idd gedaan omdat er met flash 5 teveel mogelijk was en het niet echt veilig meer was.

Gerrit55
%Europe/Berlin %569 %2005, 14:39
http://www.a3d.nl/index.php/?p=92

Laiverd
%Europe/Berlin %771 %2005, 19:31
Maar ik denk dat een third party tool in dit opzicht ook geen optie is aangezien de exe draait op een portable. Tenzij dit een vaste portable is natuurlijk, dan kun je dat wel installen ;)

Maar als de portable steeds wisselt, dan is het niet handig om externe progs te moeten gebruiken :)

Wat is een portable. Als het een PDA is: er is ook een Zinc versie voor PDA. Maar uh; snap je wel wat zo'n Third party tool is? Je maakt er nl. gewoon een executable mee, en die vervant dus je 'gewone' flash executabel. Hety is gewoon wrapper software waarmee je je exe van nieuwe functies kunt voorzien. Niks installeren op iedere client.

John

TheDutch
%Europe/Berlin %800 %2005, 20:12
Precies! En mochten er vragen zijn over Zinc, ik heb er erg veel mee gewerkt en gebruik het nog steeds zeer regelmatig voor mijn werk :).

Roenes
%Europe/Berlin %921 %2005, 23:07
@laiverd:
Tuurlijk! je hebt gelijk. Erg stomme opmerking van mij. Ik weet niet waar ik zat met mijn hoofd toen ik da typte. :)

mateo)
%Europe/Berlin %988 %2005, 00:43
dutch, kan je misschien een kort verhaaltje schijven over Zinc. ik heb er nog nooit mee gewerkt...

Laiverd
%Europe/Berlin %499 %2005, 12:59
www.multidmedia.com

mateo)
%Europe/Berlin %502 %2005, 13:03

TheDutch
%Europe/Berlin %546 %2005, 14:06
Daar staat inderdaad een mooi verhaal over Zinc. Wanneer je specifieke vragen hebt hoor ik het wel :).

gbolssens
%Europe/Berlin %691 %2005, 17:35
Hey ol55,

Kan ik met die FDS van A3D ook werken zonder een file selectie-box? Mijn gebruiker mag niet zien dat er informatie weggeschreven wordt, dus zou ik de filenaam alvast willen vastzetten.

kan dit? of zit dat vast in die FDS.exe geprogrammeerd?

Heb 't al gevonden. Ik kan bij het aanroepen van:

FDSaction(escape(_level0.tekst_txt.text), "save", _level0.pad_txt.text);

zeggen

FDSaction(escape(_level0.tekst_txt.text), "save", "c:\\aloha.txt");

greetz,
GB