PDA

Volledige versie bekijken : Unload-vraag

dakans
%Europe/Berlin %918 %2005, 23:02
De situatie
Ik heb een hoofdmovie met witte, ronde buttons (deze krijgen nog nummers), zie. (http://members.home.nl/dakans/hoofdmov.jpg) Nadat je een button hebt ingedrukt krijg je dit. (http://members.home.nl/dakans/met-submov.jpg) Elke keer wanneer je een button indrukt wordt een externe swf ingeladen. De plaatjes kan je switchen d.m.v. het 'pijltje'.

De vraag
Om de computer een beetje te ontzien moet ik die externe swf'jes weer 'unloaden'. De buttons moeten op willekeurige volgorde kunnen worden gekozen, dus ik kan niet bij button_2 zeggen dat ie swf 1 moet unloaden, omdat degene net zo goed button_3 kan indrukken (waardoor swf 1 weer blijft staan). Moet ik dan op elke button een unload-functie zetten? Een onEnterFrame wordt em ook niet, omdat de hoofdmov niet verder loopt dan dit punt. Het zal waarschijnlijk iets met een soort 'random unloader' worden (weet niet eens of dat bestaat) of iets met _root (maar daar hoor ik weer veel negatieve verhalen over op dit forum). Kortom wie kan me een hint of een verwijzing naar de oplossing geven?

B.v.d. David

Laiverd
%Europe/Berlin %928 %2005, 23:17
Graag loginnaam en password ;)

dakans
%Europe/Berlin %430 %2005, 11:19
Hehe...die krijg je niet. :P

Dit is eigenlijk ook de eerste keer dat ik dit doe. Ik heb de webspace van mijn Internetprovider hiervoor gebruikt (heb ook nog wel een eigen domein), maar dit leek mij wel handig hiervoor. Heb de JPG'tjes gewoon in de 'publieke' folder gezet en dan zou je zeggen dat het voor jullie toegankelijk moet zijn... Of zie ik iets over het hoofd?

Finesky
%Europe/Berlin %440 %2005, 11:34
Ja, je ziet iets over het hoofd;).
Ik zie in de url staan dat je naar de homedrive linkt, maar dit moet zijn members.

dus:
http://members.home.nl/dakans/hoofdmov.jpg

Dat is het:).

dakans
%Europe/Berlin %458 %2005, 12:00
Thnx Finesky, dat was het idd. Het stond er bij het inlogscherm zelfs met koeienletters onder :# . Maar het verhaal klopt weer en de url's nu dus ook...

dakans
%Europe/Berlin %923 %2005, 23:09
Als je een swf hebt ingeladen, en je wilt erna nog een laten inladen, maar je wilt niet dat de eerste weg gaat, kan je een andere level kiezen voor de nieuwe swf, bijvoorbeeld level 2. Maar als je de nieuwe swf wilt inladen, en de andere moet verdwijnen, dan laadt je de nieuwe swf op dezelfde level als de eerste.
Bovenstaande kwam ik tegen bij een tut (hier op ff) van Wim van Aerschot. Dus in mijn geval zou dat betekenen dat ik helemaal niet hoef te unloaden? Ik heb het geprobeerd en het werkt prima! Het enige wat ik graag zou willen weten is of de ingeladen SWF'jes niet in het tijdelijke geheugen blijven staan. De SWF'jes worden vervangen, maar niet echt ge-unload! Het wordt namelijk een executable (.exe) presentatie vanaf een CD, maar ik wil niet dat diegene problemen krijgt bij de wat mindere laptops. Kan iemand hier nog iets meer duidelijkheid over geven?

B.v.d. David

mateo)
%Europe/Berlin %983 %2005, 00:35
volgens mij blijft er niets in de cache staan hoor. het ene filmpje elleboogt het andere filmpje gewoon uit het geheugen. kan me zwaar vergissen. je weet nooit hoe het precies gaat met die garbage collection. het is wel waarschijnlijk dat een browser (afhankelijk van de instellingen) dat filmpje nog even vasthoudt, maar dat is bij een exe niet aan de hand.

dakans
%Europe/Berlin %438 %2005, 11:32
Thnx mateo)