PDA

Volledige versie bekijken : Geheugen verschil tussen Firefox en IE bij gebruik Tile Engine

Anti
%Europe/Berlin %337 %2008, 09:05
Hoi

Ik ben momenteel aan een iso tile egine bezig en ik merk serieuze verschillen tussen firefox en Internet Explorer. Zo haal ik makkelijk 35 fps met 7/8 mb verbruik in Internet Explorer maar slechts 21 fps met 50+ mb verbruik in firefox. En hoe langer mijn pc aan heeft gestaan hoe trager hij draait.

Iemand enig idee waar dit mogelijk aan kan liggen of hoe ik dit zou kunnen oplossen?

mvg,

TheDutch
%Europe/Berlin %345 %2008, 09:17
Klinkt als geheugenlek in je engine. Oplossing is het geheugenlek opsporen en verhelpen. Hoe je dit doet? Al je code stap voor stap helemaal nalopen op mogelijke oorzaken. Je hebt hier vaak wel voldoende kennis voor nodig om het te kunnen vinden. Een begin punt is delen van de code te isoleren of uitschakelen om te kijken in welk stukje code het probleem ontstaat. Succes! :).

ps. Laat anders je code ook even zien.
ps2. Verander de titel van dit onderwerp in een duidelijke titel. Voorbeeld: "Geheugen verschil tussen Firefox en IE bij gebruik Tile Engine".

PsK
%Europe/Berlin %369 %2008, 09:52
Heeft het niet te maken met het feit dat Firefox standaard altijd meer geheugen gebruikt en langzamer loopt dan IE? Info (http://lifehacker.com/software/ie7/ie7-vs-firefox-2--the-memory-usage-showdown-208908.php)
Dit hebben ze geloof ik opgelost in de FF3 maar die is officieel nog niet uit.
Want als het een geheugenlek zou zijn, moet het dan niet in beiden browsers hetzelfde zijn?

TheDutch
%Europe/Berlin %547 %2008, 14:07
Anti, heb jij toevallig in Firefox de debug versie van de Flash Player zitten en in IE niet?

Anti
%Europe/Berlin %565 %2008, 14:33
neen ik heb gewoon de standaard flash player plugin geinstalleerd. Dit probleem komt trouwens bij alle testgebruikers.

Jan
%Europe/Berlin %884 %2008, 22:13
Ik heb ook met dit probleem te kampen gehad bij een van mijn probeersels:
Ook een topic gestart en een er toen een filmpje over gemaakt waarin je de verschillen goed kan zien:
http://users.telenet.be/jansurf/stream/spel.html
Ik heb er uiteindelijk een interessant en verhelderend artikel over gevonden ivm het geheugen dat flash krijgt toegewezen in verschillende browsers. Ik heb al een paar keer gezocht maar tot op heden niet kunnen terugvinden. Als ik het alsnog vind, gooi ik het er wel bij. (Ik meende dat er iets over hardware acceleration in stond maar misschien is dat volledig naast de kwestie. Ben geen hardware held :S )

Groeten,
Jan