Volledige versie bekijken : Renderkwaliteit van AVI. in 3D max
Martinez
%Europe/Berlin %930 %2005, 23:20
Beste mensen,
Ik ben al een tijdje fanatiek bezig met 3d max,maar ik weet nu nog steeds niet hoe ik het beste mn AVI's kan renderen.
Ik gebruik hiervoor de Cinepak Codec by Radius.
Deze moet ik gebruiken aangezien dit de beste codec is voor het VJ (videojockey) programma
wat ik gebruik.
Het probleem is dat ik steeds van die hakkeligge randen blijf houden en dat het geheel hierdoor er steeds amateuristisch en low res uit blijft zien.
OOk bij een resolutie van 800 bij 600.
Is het zo dat ik de Brasil plugin moet gebruiken ?
Ik ben al met een demo versie hiervan aan de slag geweest,maar ik wordt er niet veel wijs uit.
Wie o wie helpt mij fotorealistische filmpjes te maken ???
digitalnrg
%Europe/Berlin %945 %2005, 23:41
heeft dat niet met anti aliasing te maken ?
Martinez
%Europe/Berlin %339 %2005, 09:08
Ja dat klopt,de anti aliasing in de brasil plugin schijnt dus erg goed te zijn.
Maar het is dat ik de bel heb horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt zeg maar.
Stuf
%Europe/Berlin %063 %2005, 02:31
Ik weet niks van 3d modellen, maar ik weet wel dat de Cinepack codec niks voorsteld..
.avi's kun je het beste coderen met Xvid, gratis en goede kwaliteit. Alleen weet ik niet of Visual Jockey die codec ondersteund.
digitalnrg
%Europe/Berlin %594 %2005, 15:16
Ik render ze met de divx codec, mischien is dat voor jouw ook een optie. Geen kartels enzo.
Martinez
%Europe/Berlin %662 %2005, 16:53
Tsja helaas kan ik geen Divx gebruiken(vanwege het programma waar ik ze in afspeel:resolume)
Maar als ik dat wel doe dan ziet het er nogsteeds niet zo uit als ik het wil.
Ik moet echt een andere renderer gebruiken denk ik .
Als iemand mij een aantal belangrijke basis instellingen voor Brasil kan geven schiet ik al een eind op denk ik.
treurmars
%Europe/Berlin %679 %2005, 17:18
Zo even uit the top of my head, als je brasil hebt dan heb je bij de render options in een van de tabjes 3 knopjes staan (P1 - P3 volgens mij, iets met een letter en een cijfer), als je daarvan de hoogste pakt dan rendert hij direct op veel hogere kwaliteit. (veel strakkere lijnen e.d.)
Ik weet niet meer precies hoe alles heet omdat ik 3dmax een half jaar al niet meer aangeraakt heb. Maar in die richting moet je het zoeken.
let op: je rendertijd vliegt er wel van omhoog!
Ik hoop dat je er iets mee kan.
digitalnrg
%Europe/Berlin %679 %2005, 17:19
ligt het niet aan je direct3d / opengl instellingen ofzo.. ik krijg standaart ook best scherpe images
lucky
%Europe/Berlin %811 %2005, 20:28
Je kan toch even goed losse beelden renderen bv jpg formaat.
Als je deze import werkt dat even goed als animatie, voordeel is dat je minder kwaliteit verliest.
IN c4d bv (ik weet niet ofdat dat in 3d max kan) kan je alpha channels mee renderen wat het achteraf makkelijk maakt op in Photoshop je model uit te knippen zonder dat je karteltjes hebt in foto.
Groetjes, Luc
Thierry
%Europe/Berlin %848 %2005, 21:21
Jah, je kan gewoon je losse frames renderen en dan met bijv. VideoMach er een .avi van maken. Je kan dan ook zelf kiezen of je er een codec op doet of niet en welke.
Zo doe ik het ook altijd. :D
mech7
%Europe/Berlin %887 %2005, 22:18
Als dat goed is doet bijna elk bedrijf dat ook zo.. omdat als er iets mist gaat je alle frames nog hebt en alleen de andere frames opnieuw hoeft te renderen ^_^
toth
%Europe/Berlin %687 %2005, 17:30
Gewoon uncompresed avi of mov. Zo heb je 100% quality. tga of tif sequence is ook altijd 100% quality. Cinepak Codec is echt rommel. Je gebruikt beter voor avi uncompressed of indeo codec. Voor quicktime is animation compressie ook heel goed, die ondersteund ook alpha channels.
Bij de renderer tab in het render menu kan je je antialising opzetten. Daar kan je nog is kiezen tussen verschillende filter. area staat standaard aan en is perfect, het verschil tussen deze filters is echt minimaal, alleen de catmull-rom maakt je beeld haarscherp.
Brasil heeft totaal niks te maken met anti aliasing , Brazil is gewoon een advance lightning render voor global illumination. Berekend de lichtinval op objecten en enviroment e.d.
gr, toth
Thierry
%Europe/Berlin %781 %2005, 19:44
Als je uncompressed .avi. of .mov gebruikt, wordt je video dan niet gigantisch qua formaat? Want als je je video zo opslaat gebruikt je video toch bitmaps? Je kan toch veel beter .jpg met 100% kwaliteit gebruiken... :D
toth
%Europe/Berlin %820 %2005, 20:41
de quicktime animation compresion is niet zo groot en uitstekende quality. Ook de indeo avi is zeer klein. Maar zowieso als je met video werkt kan je beter een HD bijsteken, dat kost vandaag de dag bijlange nie zo veel meer. ;)
code
%Europe/Berlin %825 %2005, 19:48
@ TS
Als je toch je filmpjes afspeeld met Resolume maakt het toch niet zoveel uit of je nu gekartelde randen hebt of niet? Dat ziet niemand in de staat waarin hij of zij zich verkeerd op dat moment dat jij Resolume gebruikt :D , toch? hehe
Voor de onbekende: Resolume is een programma om veejeay-acts mee te ondersteunen.
En inderdaad Toth heeft gelijk:
Wil je betere kwaliteit, pak targa's of tiff's zonder compressie en pak gelijk dat alpha kanaal erbij (altijd handig) (en ZEKER bij voorprogrammure en/of montage voor Resolume!)
Het kost wat ruimte en tijd maareh.....cinepak? Nee, dat niet,......ik ken het al niet eens meer. :) Is dat een mooi pak? op maat toch wel hé..... [:o)]
Martinez
%Europe/Berlin %073 %2006, 01:46
Dat was een tijdje geleden dat ik dit topic geplaatst heb.Was helemaal vergeten te kijken.
Maargoed....
Ik heb nu een 3d labs wildcat 7110 op de kop weten te tikken.
Dit is een profesionele videokaart.Als het goed is kan ik hier heel strak mee renderen.
Dit ding is aan alle kanten te tweaken,maar ik zie door de bomen t bos niet meer.
Antialias funcies heb ik allemaal omhoog gekrikt op de instellingen van de kaart zelf,maar helaas zie ik nog geen verschil in het resultaat.
Wat betreft jpegs aan elkaar plakken en dan als een film exporteren: dit komt och op hetzelfde neer als het in 1 keer exporteren als avi. ? of zie ik dat verkeerd ?
Ik hoop dat iemand dit leest die ervaring heeft met de wildcat in combinatie met 3d max,en mij vervolgens wat tips kan geven over bepaalde instellingen.
Martinez
%Europe/Berlin %156 %2006, 03:45
Oh ja ,ik heb nog een probleem.
Als ik render met de Indeo® video 5.10 codec,krijg ik een grijs scherm te zien.
Hoe kan dit ??
INKA
%Europe/Berlin %533 %2006, 12:48
hoi,
dan heb je de goede codec nog niet!
hier (http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Mega_Codec_Pack.htm)
op deze pagina download je een heel pakket met codecs,zodat je nooit meer zonder zit!!
Trouwens indeo 5.1 is een goeie codec!!
inka
emmerdesign.tk
%Europe/Berlin %577 %2006, 13:51
Hey,
Het beste is idd gewoon uitrenderen naar plaatjes. Maar dan naar TGA. Krijg je goede kwaliteit. Voordeel is ook dat als je een fout ziet je alleen maar de foutjes plaatje opnieuw hoeft te renderen. Als je ze daarna in Premieren gooit bijvoorbeeld als sequence en je daarna dat weer uitrenderd met een goede compressie dan krijg je goede kwaliteit. Render animaties gewoon nooit uit in max naar een avi meteen.
martijn
Martinez
%Europe/Berlin %626 %2006, 15:01
He bedankt voor de tips !!
In 3d max is de render preview namelijk wel strak.Als ik het uiteindelijk zo eruit kan laten zien ben ik echt blij !!
En wat is TGA trouwens,kan ik dat kiezen als render output ?
Is dat een "plaatjes" bestand ?
kevinrommen
%Europe/Berlin %679 %2006, 16:18
je kan het kiezen als render output sequence. Zo krijg je een hele lijst aan plaatjes die 100% quality zijn. Deze kan je in premiere inladen en er uncompressed avi van maken. Dit zal altijd een groot bestand worden maar gigabytes die heeft iedereen genoeg vaak. Het beste is om altijd in je productie met uncompressed te werken. Pas als je echt van productie naar verspreiding gaat moet je gaan comprimeren. Dan moet je pas kiezen welke output je neemt, je kan in principe daar vanalles voor kiezen. Maar als je het wil bewaren en je hebt geen ruimte op je HDD is het een idee om het naar DV Pal Avi uit te renderen(ook groot.) en dan op een mini-dv bandje te plaatsen. UIteraard als je niet te lange filmpjes hebt kan je ze ook uncompressed op een dvd of duallayer dvd fikken.
IQ-VISUALS HQ
%Europe/Berlin %809 %2006, 20:25
het maakt veel uit, ik werk met Resolume 2.4 :P , dus Adobe-Premiere is erbij 'n goede helper, Flash-8 = vet, render-quality = belangrijk. Ik zelf maak alles op 800x600 pixel's, en bedenk een korte tijd voor 'avi-mpeg-swf-Tracks' (max 15sec.)
Emveedee
%Europe/Berlin %810 %2006, 20:27
Dit topic is al meer dan een half jaar oud.
Het heeft dan echt geen nut meer om
er op te gaan reageren!
Devega
%Europe/Berlin %437 %2006, 11:30
daarom gaat hij nu ook dicht :\
shrug
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.