PDA

Volledige versie bekijken : text niet te selecteren door conflict swf en dhtml?

susterbertken
%Europe/Berlin %725 %2008, 18:25
Ik ben bezig met een site waarin ik zowel layers gebruik als een flash-element voor de navigatie, aan de linkerkantkant. De eigenlijke content staat op layer 0, de navigatie in flash staat op layer 1, tesamen met een banner, geen flash, gewoon een jpg.

Het vervelende is, dat de links in de tekst op layer 0 niet werken; het is zelfs niet mogelijk om de tekst te selecteren.
Ook gebruik ik een scrollscript om layer 1 mee te laten bewegen als men naar beneden gaat. Maar als ik het script weghaal doet het probleem zich nog steeds voor.

Als ik de swf er uit haal werken de links wel weer, en ook als ik de content layer van 0 naar 2 zet. Maar dan ziet de pagina er natuurlijk niet meer zo uit als ik wil. Ook als ik de banner, die samen met de swf op layer 1 staat, weghaal, werken de links.

Wat te doen? Moet ik de banner of de swf laten sneuvelen of is er nog een andere oplossing?

Lorrens
%Europe/Berlin %732 %2008, 18:35
Wat gebruik je om de flashfile in te laden? Heb je al geprobeerd op aan de embed en object tag even de juiste z-index te hangen?

Als je SWFObject gebruikt zal je even de .js code in moeten duiken, en daar even een class waar je de juiste z-index mee inzet eraan hangen :)