Volledige versie bekijken : [DISCUSSIE] AS 1.0 of AS 2.0 ?
Dauntless
%Europe/Berlin %822 %2005, 20:44
Haai!
Telkens als hier een vraag over AS 2.0 voorbij komt zijn er X aantal mensen die er gretig naartoe springen ... Dit omdat er zoweinig echte AS 2.0 (CLASSES) vragen voorbij komen...
Hoe komt dit? Waarom gebruiken er (hier?) zo weinig mensen AS 2.0?
Is het omdat ze de kracht niet kennen?
Is het te moeilijk?
Is het tijdverlies?
Is het een moeilijke oplossing nemen voor iets simpels?
... ?
Wat denken jullie? Waarom gebruik je zelf al dan niet AS 2.0 en waarom zijn er zo weinig vragen hier op het forum ?
Flashingback
%Europe/Berlin %832 %2005, 20:58
Is het omdat ze de kracht niet kennen?
Iemand die zich echt wil bezig houden met as die zal nie wijken voor het onbekende dus dat lijkt me niet.
Is het te moeilijk?
Ik denk niet dat het te moeilijk is maar dat het te moeilijk lijkt.
Is het tijdverlies?
Ik denk ook niet dat dat de reden is tenzij dat iedereen die hier op flashfocus zit het voor het geld doet en overal rap afwil zijn en veel fouten wil maken.
Is het een moeilijke oplossing nemen voor iets simpels?
Zo is het zeker al niet maar het lijkt zo wel.
Ik weet dat ik er ook moeite mee heb gehad om naar AS2.0 over te stappen het lijkt allemaal zo ingewikkeld maar het is eigenlijk gewoon de denkwijze aanpassen. Ik heb daarna ook direct gemerkt ook al schrijf ik nog altijd niet zo goed as2.0, dat alles veel makkelijker word je maakt veel minder fouten doordat je code logischer wordt. Maar ja het is gewoon die drempel mischien is het is goed om de voordelen en nadelen (als die er zijn) op te sommen van AS2.0
Flasher
%Europe/Berlin %835 %2005, 21:03
Hoe komt dit? Waarom gebruiken er (hier?) zo weinig mensen AS 2.0 ?
Waarom zie je nog steeds setProperty() en on()/onClipEvent() terwijl er modernere, betere alternatieven zijn?
Mensen, waaronder ook mijzelf, zijn volgens mij gewoon snel geneigd terug te grijpen op iets waarvan ze zeker weten dat het werkt. Andersom is alles wat nieuw is 'eng' en 'moeilijk'.
Op korte termijn is het inderdaad makkelijker om 'simpele' AS1 code te schrijven. Op de lange termijn heb je veel meer aan AS2 (classes). Die kan je elke keer weer opnieuw gebruiken. Als je ff snel iets moet maken, is het vaak niet de moeite waard om er een class voor te schrijven. Op dat moment weet je vaak nog niet dat je die code nog veel vaker zal (willen) gebruiken.
Zelf gebruik ik wel AS2, om de simpele reden dat ik niet beter weet. Ik ben in MX04 pas echt serieus gaan scripten, en als je dan door de Help heen wandelt komt de AS2 van alle kanten op je af. Dan leer je het vanzelf wel op de 'goede' manier. Daarom gebruik ik dus ook nooit een on(release) of een loadVariables().
Hoe komt dit? Waarom gebruiken er (hier?) zo weinig mensen AS 2.0 ?
-Vertrouwder
-Sneller resultaat
-en de redenen die DL al eerder gaf
Ea.Z
%Europe/Berlin %837 %2005, 21:06
AS2.0 is niet moeilijk..
maar je moet de denkwijze vatten, en de kracht ervan inzien.
ik ben er telkens opnieuw van verstelt wat je met as kunt doen, zonder dat er daarvoor serverside nodig is... en dan nog eens de moglijkheden als die serverside er wel bij komt... man man... as2.0 is machtig.. en ik wou het alleen maar leren om te verstaan wat ik deed.. nu is het iets wat ik redelijk goed in ben, en khou me er graag mee bezig...
mja... veel meer kan ik hier niet op zeggen... AS1 heb ik noot echt onder ogen gekregen.. dusja...
ik zeg gewoon dit: AS2.0 is cooooool (ok, nu overdrijf ik...)
Flasher
%Europe/Berlin %856 %2005, 21:33
AS2.0 is niet moeilijk..
maar je moet de denkwijze vatten, en de kracht ervan inzien.
deden meer mensen dat maar...
Wat is er eigenlijk zo speciziaal aan AS1?
Prototype chains????
The_One
%Europe/Berlin %869 %2005, 21:52
Ik ken de kracht en het nut niet van AS2.0 [hoewel ik wel met classes werk in PHP voor Flash Remoting [maar dat is heel beperkt :)]].
Ik heb het gevoel dat ik er heel veel voor moet doen, en dat het me weinig nieuws zal brengen. En als het rendement laag is [wat denk ik toch niet zo zal zijn, maar ik ben eigenwijs:P], dan heb ik er ook geen zin om tijd in te stoppen:P
Kan iemand mij [met een voorbeeld:)] uitleggen waarom het handig is om over te stappen op AS2.0?
Roenes
%Europe/Berlin %940 %2005, 23:34
Interessante topic. Ik zal em morguh eens rustig doorlezen en dan reageren :)
Tha Narie
%Europe/Berlin %954 %2005, 23:54
AS1 is de bom! Alles mag, alles kan. Prototypen, variables overgooien, maakt niet uit welk type ze zijn. Toen was scripten nog creatief zijn! AS25 battles, wie kent ze niet, zal je nooit in AS2 gaan lukken :P Geen stomme undefineds als je een niet bestaande variable wilt optellen.
En toen kwam er AS2.0 Je moest in classes gaan programmeren, structuren gaan verzinnen, alles werd anders.
Maar wacht, dit kon in AS1 ook allang, classes schrijven, of toen nog prototypes.
Alleen was het allemaal een beetje nep.
Een groot voordeel van AS2.0 is de compiler. Voorbeeld:
Schrijf een script van 200 regels, bestaande uit zo'n 10 functies, zonder iets te checken.
- AS1:
Testen: 5 compile errors, kan nooit in 1x goed gaan
Fixen > Testen : SWF opent, maar werkt niet.
Trace erin knallen > Testen : Geeft undefined aan, ohw shit, variable verkeerd getyped, bestaat helemaal niet.
Fixen > Testen : enz enz enz
- AS2
Testen : 20 compile errors
Fixen > Testen : 3 compile errors
Fixen > Testen : SWF start, werkt bijna goed
Fixen > Testen : Werkt
De AS2 compiler geeft al zoveel fouten aan, datatypes die niet kloppen, functies of variables die niet bestaan, dat je deze al meteen kunt fixen. Scheelt heel veel tijd en ergernis.
Verder, als je classes gebruikt, en vooral op de juiste manier, zorgt het er voor dat je je code en structuur overzichtelijk houdt. Je gaat jezelf dwingen om netjes te coden. Het klopt allemaal veel meer! Manager voor dit, manager voor dat, classje hier, classje daar, lekker hergebruiken :) Framework opzetten, applicatie in 1 dag afbouwen :D
Superjoep
%Europe/Berlin %991 %2005, 00:48
Framework opzetten, applicatie in 1 dag afbouwen :D
Oja dat is wat we gingen doen ;)
Ik moet er ook aan geloven..tot nu toe nog geen AS2.0 gebruikt, maar het moet! toch Narie? :p
Dus binnenkort kan ik jullie er iets meer over vertellen, nu niet :)
Trouwens, kan wel zeggen waarom ik nog nooit AS2.0 gebruikt heb:
Ik werk de laatste tijd helemaal niet veel meer met Flash (laatste project was Striking Saints). Die game moest ik binnen een paar weken afhebben, dus ben ik daar geen AS2.0 gaan gebruiken dan had ik het nooit gehaald.
Ik denk wel dat het erg handig is voor mij! Ik ben nogal chaotisch met variablen en functies enzo. Staat vaak door elkaar, en wat wordt gezegd herken ik: testen, tracen, testen, tracen en nog eens testen. Om moe van te worden [V]
Dus AS2.0 here I come ;)
Cowerd
%Europe/Berlin %007 %2005, 01:11
ik weet niet eens wat AS2 is.. is dat bv dit: mc.onEnterframe = function() ?
Dauntless
%Europe/Berlin %248 %2005, 06:58
ik weet niet eens wat AS2 is.. is dat bv dit: mc.onEnterframe = function() ?
Nee, dat is gewoon AS 1.0, en iedereen zou dat type moeten gebruiken ;). (Ipv onClipEvent(enterFrame)).
AS 2.0 is dit:klik (http://flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=1547)
De eerste keer dat ik m'n A* probeerde (hele tijd terug) was hij in AS 1.0. Dat werkte langs geen kanten en ik had vond de bug écht niet (dagenlang debuggen). Dan had voets (denk ik) me gezed: 'Waarom niet in AS 2.0?' . Dat heb ik toen gedaan, ik teste hem en hij werkte niet. Na drie minuten werkte hij WEL!!!
Roenes
%Europe/Berlin %468 %2005, 12:15
Mensen schrikken vaak van AS2. En dan niet zozeer omdat het AS2 heet, maar omdat het OOP programmeren is. Dit is afschrikwekkend en voor veel mensen een vaag begrip. Ga maar eens vragen wie de term OOP kent die iets met pc's doet. Veel mensen kennen de term maar weten niet wat het inhoud. Het lijkt zoiets vaags. Ik denk dat dit deels voor zorgt dat mensen niet overstappen.
Daar komt bij dat als ik snel iets in elkaar moet flansen (hetzij voor het forum, hetzij voor mezelf) dan komt daar lang niet AS2 bij kijken. Een x aantal simpele AS regels op frame 1 voldoen dan goed. Dan neem ik niet de moeite om 1 of meerdere classes daarvoor te schrijven.
Maak ik grotere projecten of programma's dan gebruik ik altijd AS2. Dit komt doordat het overzichtelijker is. Als iets niet werkt, is het vrij duidelijk in welke classe je het moet zoeken. Met AS1 weet je niet welke methode de boel verneukt. Zeker niet als methodes elkaar aanroepen. Als je in het begin een undefined treft kan dat met wat geluk helemaal naar beneden doordringen voordat je script echt vast knalt. Bij AS2 heb je dit minder/niet.
Ik denk dat het wel scheelt dat ik op school Java kreeg toen ik aan het overstappen was op AS2. Op school werden we verplicht om met classes te werken en daardoor kwam ik er dagelijks mee in aanraking. Zo kom je op ideeen die je thuis gaat proberen. Dan blijf je lekker bezig. :)
Er zijn dus vrij weinig mensen die de moeite nemen om van AS1 naar 2 over te stappen. En dat komt volgens mij puur door het feit dat AS2 OOP is en dat mensen niet de moeite nemen om zich daarin te verdiepen. Echte coders nemen natuurlijk wel de tijd om over te stappen :)
Dauntless
%Europe/Berlin %497 %2005, 12:55
En ik ken nu AS 2.0, en ga voor Java... Hopelijk is dat ook een leuke overgang :p
mknol
%Europe/Berlin %425 %2005, 11:12
Als ik ook even mag reageren:
Waarom gebruiken mensen nog flash 5 als er al versie 8 uit is?
Dus.. Waarom gebruiken mensen geen as2? Ik denk omdat alle tutorials/voorbeelden en fla's vol met as1 staat. Of is dat heel vreemd gedacht?
Ik denk dat het tijd nodig heeft en dat er voor veel mensen niet veel extra voordeel aan zit, behalve als je er veel mee werkt.
Roenes
%Europe/Berlin %503 %2005, 13:05
Dan kan je weer met het tegen antwoord komen: waarom staat nog alles vol met AS1? Omdat mensen niet overstappen naar AS2 ;)
Hoelang is AS2 er nu? Toch al wel een jaar of zo? Dan mag je toch wle verwachten dat er meer mensen zijn overgestapt en dat de tutorials en fla's voor AS2 al uit de grond zijn gesprongen lijkt me :)
Voetsjoeba
%Europe/Berlin %508 %2005, 13:11
AS 2 is niets anders dan een nieuwe syntax voor AS 1. Het hele class block in AS 2 is een grote alias voor het AS 1 prototype object. Met een paar trucjes worden daar 'full-OOP' eigenschappen aan toegevoegd zoals public, private, etc. Tijdens het invoegen van AS 2 in een published swf wordt AS 1 code gegenereerd.
AS 2 vind ik zelf wel handig om mee te werken - de nieuwe syntax is veel gestructureerder en meer geordend. Voor grote projecten gebruik ik AS 2.0, maar voor kleine dingetjes hou ik het bij AS 1.0. Wat ik wel vind zuigen aan AS 2 is de compiler - die is nl behoorlijk slecht. Van de primitieve soort ;)
Ik ben het wel eens met Narie dat AS 1 veel creatiever is dan AS 2. Maar kom, AS 2 is dan ook bedoeld om dingen gestructureerd en geordend te houden. We mogen de dingen niet buiten hun doel bekijken.
Dauntless
%Europe/Berlin %510 %2005, 13:15
Ok, laten we beginnen met veel .fla's en tut's over (/met) AS 2.0 up te loaden, wanneer het nieuwe systeem er is ;).
Lijkt me in principe zelfs handig als daar een apparte sectie voor is :).
The_One
%Europe/Berlin %691 %2005, 17:35
Iedereen heeft het over structuur verbetering, maar kan iemand er een klein vb gegeven? Is structuur verbetering alles? Het is dus ook meer typ-werk?:P
Ik zie het nut ervan nog steeds niet van in...
Ultim-o
%Europe/Berlin %951 %2005, 23:50
Je bent veel minder tijd kwijt aan het debuggen door stomme typfouten...
Vroegah :) had ik 400 regels code op frame 1 staan... nu heb ik 15 classes in aparte as bestanden..
In het begin wou ik er ook niet echt aan, eng enzo.. nieuwe dingen, lekker vertrouwd bij je AS 1 blijven.. maar nu merk ik gewoon dat het voor prof werk gewoon lekkerder werkt dat je alles in classes doet.
Makkelijker kopieren plakken, je gebruikt vaak dezelfde dingen, fouten zijn makkelijker op te sporen.
Je kunt makkelijker logica toevoegen..
Maar je het moet het zelf ondervinden door het te doen, echt..
Tha Narie
%Europe/Berlin %609 %2005, 15:38
F*UCK AS2.0, binnenkort hebben we FlashPlayer8 en AS3.0!!!
http://www.macromedia.com/devnet/flex/articles/flex2_intro.html :D
Ultim-o
%Europe/Berlin %614 %2005, 15:44
F*CK AS3.0!!! Old school AS2.0 ;)
We zijn toch G#^%$VD geen java programmeurs!!
Roenes
%Europe/Berlin %634 %2005, 16:13
Verbaasd me niets dat de overstap naar AS 3 zo snel komt. Zeker omdat het gebruik van datatypen erg raar is in AS2 (denk aan de "post-colon" syntax)
Dit zal in AS3 lijkt me wel veranderd zijn naar de java manier ;)
Cowerd
%Europe/Berlin %643 %2005, 16:27
.. is het dan slim om van AS1 naar AS3 te gaan of zal ik eerst AS2 gaan doen?
Dauntless
%Europe/Berlin %646 %2005, 16:30
Wel, 't gaat ook nog even duren lijkt me, dus neem al zoveel kennis van AS 2.0 (of over het algemeen: OOP) mee en dan lukt het wel wat beter :).
Maar zit AS 3.0 nu bij FLEX ??
Roenes
%Europe/Berlin %646 %2005, 16:31
Ik denk dat het wel handig is als je eerst naar AS2 gaat als je nog geen OOP kent. Mocht je dat al wel kennen, dan kan het misschien handig zijn om meteen naar AS3 over te stappen. Maar AS2 leren kan zoiezo geen kwaad ;)
Cowerd
%Europe/Berlin %654 %2005, 16:42
Ik weet niet eens hoe je OOP speld dus ik ga wel eerst AS2 leren:P:P
oh,when?
%Europe/Berlin %716 %2005, 18:11
Nou jongens dat wordt nog wat..wordt er hier gediscusseerd over AS1 en/of AS2...kondigt Macromedia vrolijk AS3 aan ;)
Tha Narie
%Europe/Berlin %598 %2005, 15:22
Nou jongens dat wordt nog wat..wordt er hier gediscusseerd over AS1 en/of AS2...kondigt Macromedia vrolijk AS3 aan ;)
Zei ik op de vorige pagina al ;)
Vette shit! Maar wordt die ook al meteen in Flash beschikbaar? Komt er dan een upgrade voor Flash? Of zou dat nog alleen voor FLEX zijn.. Lijkt me sterk :S Vooral jammer :P
[offtopic gesplitst]
SaphuA
%Europe/Berlin %661 %2005, 16:52
AS2 is velen malen beter als AS1, teminste, voor de wat grotere projecten..
Maar je moet wel de tijd nemen om het te leren...
TheDutch
%Europe/Berlin %923 %2005, 23:09
Maar zit AS 3.0 nu bij FLEX ??
Flex 1.5 gebruikt gewoon AS 2.0.
Flex 2.0 gaat wel AS 3.0 ondersteunen.
Ik gebruik eigenlijk zowat alleen nog maar AS 2.0. De redenen zijn hier al vaak langs gekomen, vooral Ultim-o legde het precies goed uit. Ook ontwikkel ik enterprise applicaties in Flex en daar kan je echt niet om AS 2.0 heen ;).
Dauntless
%Europe/Berlin %930 %2005, 23:19
Dit snap ik niet meer... In FLEX gebruik je toch een soort van XML structuur? :# Als ik naar die flex demo kijk gebruikt ze ook zo'n xml toestanden en 'k zie nergens AS ??
Tha Narie
%Europe/Berlin %935 %2005, 23:26
Flex gebruikt beide.
MXML om de pagina op te bouwen dmv tags, en ActionScript om alle communicatie en custom shit te bouwen.
TheDutch
%Europe/Berlin %936 %2005, 23:28
Flex bestaat inderdaad grotendeels uit MXML tags omdat het een XML taaltje is die tijdens het compilen geparsed wordt naar AS code. Echter uit ervaring weet ik dat wanneer je wat meer specifieke dingen wilt maken, de MXML tags snel te kort schieten. Dan kan je classes importeren of methods aanmaken binnen de tag <mx: Script />.
Ook heb je event handlers binnen Flex die net zoals in Flash gebruik maken van callBack functies. Die moet je dus binnen de MXML Script tag aanmaken in AS 2.0. Zo zijn er nog tal van situaties waardoor je toch gebruik moet maken van AS 2.0 binnen Flex :).
Fatty Owl
%Europe/Berlin %951 %2005, 23:49
ik begrijp eigenlijk nog altijd niet wat AS2 dan is. :$ ik weet niet wat classes zijn(wel al van gehoord) en van die link naar die A* begrijp ik niets :$. Wat, buiten classes is nog as2?
Dauntless
Gewone datatyping!
Dit is AS 1:
var naam = "DL";
Dit is AS 2.0:
var naam:String = "DL";
Maar de echte kracht ligt 'm echt wel in die classes hoor!
The_One
%Europe/Berlin %956 %2005, 23:57
Ja, dan gebruik ik ook af en toe ook AS2...
Maar classes gebruik ik niet.
Dan telt het toch niet dat je AS2 gebruikt? [praktisch gesproken dan]
Roenes
%Europe/Berlin %958 %2005, 23:59
datatyping en zo is wel AS2 strict gezien, maar eigenlijk gebruik je idd pas echt AS2 als je met classes gaat werken. Daar ligt het echte voordeel van AS2. Dus strict gezien gebruik je al AS2 als je datatyping gebruikt maar practisch gezien pas als je gebruik maakt van classes :)
Cowerd
%Europe/Berlin %006 %2005, 01:09
whaaa:P ik snap vrij weinig van OOP:P
Tommyfied
%Europe/Berlin %600 %2005, 15:25
:O Actionscript 3.0
Dat eerst even :P
En verder, natuurlijk gebruik ik Actionscript 2.0 (en straks ook 3.0 als het even mee zit).
De voordelen t.o.v. Actiosncript 1.0 zijn bijan teveel om op te noemen. Enkele hele belangrijke (voor mij dan):
- het is erg makkelijk modulaire code te schrijven, dingen 10 x opnieuw maken vind ik niet zo leuk
- het error checken is een heel stuk verbeterd (denk ook aan strict data typing)
- het zorgt voor veel nettere / correctere code (zeker als je ook gebruik maakt van design patterns / best practises)
- het hangt niet zo zwaar op hacks (ASBroadcaster ... hmmmm)
- je kunt er heel dicht in de buurt van echt OOP programmeren mee komen (nogmaals ... actionscript 3.0 :O)
Tha Narie
%Europe/Berlin %611 %2005, 15:39
- het hangt niet zo zwaar op hacks (ASBroadcaster ... hmmmm)
ASBroadcaster is in Flash 8 officieel gedocumenteerd. Is dus geen hack :P
Roenes
%Europe/Berlin %968 %2005, 00:14
ASBroadcaster is in Flash 8 officieel gedocumenteerd. Is dus geen hack :PDan ga ik die maar eens bekijken binnenkort. Kheb nogsteeds niet uitgezocht wat ie precies doet ;)
Maar even over AS3. Ik heb me er nog niet over ingelezen, maar is de overstap van AS2 groot naar AS3? Dat zijn toch redelijke kleine veranderen tov van elkaar of nie? Of zeg ik nu weer hele rare dingen? (ik moet de tijd nog vinden om die link naar het AS3 artikel door te lezen). Of is het zo dat je strax weer veel bij moet leren wil je echt goed gebruik kunnen maken van AS3? Of is de stap deze keer kleiner dan de stap van AS1 naar 2? :)
Tommyfied
%Europe/Berlin %518 %2005, 13:26
Laat ik het zo zeggen:
Niet alleen is AS 3 volledig ECMAScript compliant (zeg je toch zo?) met de laatste versie ... maar ook heeft Macromedia een zetel verworven in de commissie die zich bezig houdt met het ontwikkelen van de ECMAScript standaard.
Oftewel, als ik het goed gegrepen heb, hebben we dadelijk Java Flash :P
(een andere grote feature van Actiosncript 3.0 is Native XML support)
oh,when?
%Europe/Berlin %950 %2005, 23:48
Zei ik op de vorige pagina al ;)
[offtopic gesplitst]
Wist het op de eerste pagina al..(en nog wel wat eerder ook ;) )...Nu is het wachten op AS4 :P
oh,when?
Dan ga ik die maar eens bekijken binnenkort. Kheb nogsteeds niet uitgezocht wat ie precies doet ;)
Maar even over AS3. Ik heb me er nog niet over ingelezen, maar is de overstap van AS2 groot naar AS3? Dat zijn toch redelijke kleine veranderen tov van elkaar of nie? Of zeg ik nu weer hele rare dingen? (ik moet de tijd nog vinden om die link naar het AS3 artikel door te lezen). Of is het zo dat je strax weer veel bij moet leren wil je echt goed gebruik kunnen maken van AS3? Of is de stap deze keer kleiner dan de stap van AS1 naar 2? :)
De overstap is groot, vanwege een aantal nieuwe concepten in de Player zelf (vergeet het concept 'MovieClip' maar), maar nog een weekje wachten en dan kun je zelf een en het ander downloaden... :)
Roenes
De overstap is groot, vanwege een aantal nieuwe concepten in de Player zelf (vergeet het concept 'MovieClip' maar)Damn, maarjah ik zal vast wel weer overstappen op AS3 ;)
En het concept movieclip vergeten is nie zo heel moeilijk. Dat soort dingen heeft java ook nie dus dat komt wel goed :p
matzo
%Europe/Berlin %483 %2005, 12:36
F*CK AS3.0!!! Old school AS2.0 ;)
We zijn toch G#^%$VD geen java programmeurs!!
in c (:D ;) :# lach om eigen stomme grap) ben ik dat wel,
ik heb eerst een half jaar java gedaan voor ik met AS begon...
en dat beviel me wel, met objects en classes werken.
ik werkte met iemand samen aan iets gelijkaardig en regelmatig classes uitwissellen was wel fun.
en ik probeer ook steeds meer as2.0 gerichter te programmeren in flash.
Dopefish
%Europe/Berlin %608 %2005, 15:35
Ik werk nog niet zoveel met actionscript. wel de standaard dingen enzo, maar ik ga toch maar eens op zoek naar wat leuke AS tut's.. Ik denk vooral 2. Of ik leer het nog helemaal niet en ga gelijk naar 3, maar dat lijkt me niet praktisch want dan heb ik de logica van het programeren in AS niet door, of is het soort gelijk aan basic achtig iets, of doe ik nu heel dom?
oh,when?
%Europe/Berlin %129 %2005, 04:06
Verbaasd me niets dat de overstap naar AS 3 zo snel komt. Zeker omdat het gebruik van datatypen erg raar is in AS2 (denk aan de "post-colon" syntax)
Dit zal in AS3 lijkt me wel veranderd zijn naar de java manier ;)
Nope.
De Kale
%Europe/Berlin %415 %2005, 10:57
in as 2 kun je ook creatief zijn, alleen dan op een veel conceptueler niveau.
het is wat meer werk om het op te zetten, je hebt sneller resultaat in as 1, maar daarna veel herbruikbaarder, je gaat sneller naar (mini) frameworkjes toe.
oh,when?
%Europe/Berlin %969 %2005, 00:15
Aangezien iedereen toch over zijn nek in dikke NDA's zit tot volgende week tijdens Macromedia MAX, is er weinig informatie over AS3 :)
Wat wel interesant is, is deze link, over de ECMA specificaties >> ActionScript 3 Syntax preview (http://probertson.com/articles/2005/10/11/as3_ecma262_not_as2/)
TrueChaoZ
Gelukkig is er met de release van Macromedia Labs meer vrijgekomen over AS3.0, in dit topic (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=5056) praten we er over, en meer informatie en URL's zijn te vinden in het nieuwsbericht (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=4989).
Nog wat mooie links voor AS3.0:
- ActionScript 2.0 to ActionScript 3.0 Migration (http://livedocs.macromedia.com/labs/1/flex/langref/migration.html)
- Macromedia Flex 2.0 MXML and ActionScript Language Reference (http://livedocs.macromedia.com/labs/1/flex/langref/index.html)
Maar ja het ging over AS1 tegenover AS2 hiero... dus hier gaan we weer....Dauntless misschien even handig om een samenvatting van de punten tot nu toe te doen (een beetje algemeen).
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.