Volledige versie bekijken : Resolutie en Html (tekst) probleem
Bovadi
%Europe/Berlin %810 %2005, 20:27
Hola!,
Ik heb weer een probleem!,
Ik heb een scrollbar met (html) tekst erin. De scrollbar zit in een, 'omvang' met button's en etc.
Deze maakt gebruik van allowscreen die perfect werkt. Het is opgeslagen als een .exe.
Maar als de .exe in aanraking komt met een vreemde, of andere resolutie, dan is de uitgelijnde tekst opeens niet zo uitgelijnd meer...
Kent iemand dit probleem?
En is er iets tegen te doen?
Alvast Bedankt
brunogoossens
%Europe/Berlin %816 %2005, 20:36
als ik scherpe tekst wil dan zet ik altijd alles in dynamic textfield en alias aan en liefst selecteerbaar dacht ik. dit zal nergens staan maar puur uit ervaring weet ik dat dit meestal het beste resultaat geeft voor tekst die bedoeld is om te lezen.
ik hoop dat je er iets aan hebt
Bovadi
%Europe/Berlin %767 %2005, 19:24
Ja, ik heb zelf wat zitten uit te proberen met dynamische teksten.
En ik heb op de forum gezocht en meerdere tutjes bekeken.
Zelf heb ik de tekst gemaakt door uit components de 'tekst area' te halen deze te vergroten op de juiste grote. En de tekst te pasten bij Parameters --> Tekst.
Ik heb dit gedaan omdat ik de scrollbar bij de components niet kon vinden. . Ik weet niet of dit dynamische tekst is.
Ik weet verder wel hoe je dynamische tekst maakt (denk ik) Maar ik heb dus het probleem dat ik de scrollbar (kant en klaar) niet kan vinden. Bij Components shift + f7 hoord deze te zijn. Maar dat is dus niet het geval bij mij. Ik maak gebruik van Flash Mx Pro 2004.
Sorry voor de velen vragen, maar ik kom er echt niet uit! :S
Greetz,
Bovadi
Laiverd
%Europe/Berlin %769 %2005, 19:28
Heb je ooit wel de update van xm2004 gedownload en geinstalleerd? Volgens mij zat daar gewoon een scrollbar bij.
John
Bovadi
%Europe/Berlin %783 %2005, 19:48
Die is ook te krijgen als flash niet legaal is ?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %789 %2005, 19:56
jups..
en bij de oude versie van mx 2004 zit die scrollbar ook al..
pulletje
%Europe/Berlin %798 %2005, 20:09
jawel, maar je moet niet gek opkijken als 2 weken later iemand van MM/adobe aan de deur staat om te vragen of ze je computer mogen bekijken
(geintje) kan gewoon zonder problemen
Bovadi
%Europe/Berlin %800 %2005, 20:13
Ik zie em er niet bij zitten of ben ik nou blind?
De scrollbar op de achtergrond staat, is dus de gene die ik gemaakt heb door text area te gebruiken..
Bovadi
%Europe/Berlin %442 %2005, 11:37
Probleem is opgelost, ik heb van de tekst een plaatje gemaakt. En daarvoor scrollpane gebruikt. Alsnog bedankt voor de reaktie's.
Bovadi
theFlashWizard
%Europe/Berlin %468 %2005, 12:13
ik heb net me eige scrollBar gemaakt, Kan bijna hetzelfde, kost minder ruimte (< 2kb) en die kan ik omdat ik hem ken veel beter naar smaak aanpassen. Als je dit ook kan is dit mischien ook een optie voor jou.. want er een plaatje van maken is niet echt een nette oplossing..
Bovadi
%Europe/Berlin %718 %2005, 18:14
Mijn klant vond het best dat ik het op die manier deed. De Presentatie komt op een cd. Dus capaciteit aan overvloed. Ja mijn deadline was vandaag, dus er extra tijd insteken was ook geen optie meer. Verder vind ik een balkje een stuk handiger dan twee pijltjes... Maar ik wil het zozo een keer leren, dus dat komt goed! :)
Bedankt voor het meedenken!
grt,
Bovadi
Laiverd
%Europe/Berlin %766 %2005, 19:23
OTMijn klant ...Koop dan van de verdiensten eens een keer een legale versie. Bedankt trouwens voor de info ;) Ook namens de mensen van Macromedia Nederland neem ik aan.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %844 %2005, 21:16
Laiverd, niet zo moppere joh.. flash is een duur paket voor de beginnende flash designer..
maar Bovadi, je kan je scrollbar natuurlijk net zo uitgebreid maken als je wilt.. met balk zonder balk, een balk die groter en kleiner wordt aan de hand van de inhoud.. kan allemaal.. :)
Laiverd
%Europe/Berlin %910 %2005, 22:50
[OT] Niks moppere; software zou in principe gewoon legaal moeten worden aangeschaft; als iemand jouw brommer of fiets jat omdat ie toevallig geen geld heeft ...
Als je het nou puur voor een beetje hobbyen gebruikt ... , nou ja, eventueel dan. Maar zodra je er geld mee verdient vind ik echt dat je dat geld dan maar moet gebruiken om de boel te legaliseren. De meeste mensen die iets niet kunnen betalen, besluiten gewoon om het dan maar niet te kopen, maar niet om het te jatten. En ik zou het ook helemaal niet raar vinden om http://www.macromedia.com/go/report_piracy eens wat meer te promoten. Een van de redenen waarom software duur is, is omdat er gejat wordt. En die bedrijven willen toch hun geld verdienen, dus verrekenen verlies dor diefstal gewoon in de prijs. Dit nog los van het principe.
Ik vind het prima als niemand hier verder wat over zegt, maar heb er wel een probleem mee als het wordt goedgepraat. Zo, ... en nu ben ik er wel weer klaar mee ;)
Bovadi
%Europe/Berlin %786 %2005, 19:53
Ik zal het dan bij deze express weer goed praten :)
Auto's worden ook gestolen, dat zorgt ervoor dat auto's beter beveiligt worden. Dit betekend dat op deze manier de maatschapei gefoceerd word zichzelf telkens te overtreffen. Dit spelletje word ook gespeeld met software, er komt vast wel weer een nieuwe beveiliging die dan weer overtroffen moet worden. Wat goed is voor de economie maar vooral de wetenschap!
Je mag me eigenlijk dankbaar wezen! :P
Laiverd
%Europe/Berlin %897 %2005, 22:32
Als auto's niet gestolen zouden worden, zou er minder geld hoeven te worden gestoken in betere beveiliging, en zouden auto's dus niet zo duur hoeven te zijn. En dat geldt ook voor software. Bedankt dus dat je vol overtuiging een bijdrage levert aan het duurder maken van software voor iedereen die - zoals normaal is - wel wil betalen voor wat ie gebruikt.
Bovadi
%Europe/Berlin %901 %2005, 22:38
Je hebt helemaal gelijk...
Als ik me geld heb steek in het in software. Maar hardware heeft op dit moment de prioriteit
Laiverd
%Europe/Berlin %914 %2005, 22:56
Ik snap natuurlijk best dat je op een bepaald moment prioriteiten moet stellen, en wil me dus ook niet bemoeien met hoe jij dat doet. Het gaat me gewoon om het principe ;) Ik geloof dat we helemaal niet op zo'n andere golflengte zitten als ik je laatste post lees. Anyway: dit was weer een leuk stukje offtopic :)
pulletje
%Europe/Berlin %026 %2005, 01:37
Als we dan toch off-topic bezig zijn misschien een idee om een bundel licentie te kopen voor flash 8 zodat het iets goedkoper is voor degene die het niet tegen de volle prijs willen kopen!
(KWANTUM KORTING)
dioneo
%Europe/Berlin %638 %2005, 16:19
ben t helemaal met laiverd eens. ooit lang geleden had ik een niet legale flash. Daar heb ik t in geleerd. en toen ik t kon ging ik naar de winkel en kocht m. en ging er centjes mee verdienen.
Geld verdienen met een niet legale flash is hetzelfde als taxirijden in een gestolen auto.
Bovadi
%Europe/Berlin %755 %2005, 19:08
Geld verdienen met een niet legale flash is hetzelfde als taxirijden in een gestolen auto.
Als die taxi's goedkoper zijn! :P
Nee maar jullie hebben gelijk, en binnekort doe ik er ook iets aan!
rida
%Europe/Berlin %419 %2005, 11:04
indien je student bent kan je flash voor een prikkie kopen geloof tussen 50-100 euries. je hebt dan wel de educational version (niet commercieel) werkt gewoon prima en is 100% legaal om mee te leren.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.