Volledige versie bekijken : verwijderen
ath92
%Europe/Berlin %574 %2005, 14:47
owkey....
ik zit met een probleem dat luid als volgt:
ik heb nu een gastenboek gemaakt met MySQL (geen flash!) en daar kan ik aardig mee uit de voeten...
ik wil en soort van admin pagina maken, waarop ik dus posts in mijn gastenboek kan verwijderen... nu is het probleem: ik weet op zich hoe ik post zou moeten verwijderen in PHP admin; namelijk met DELETE in de Query window, maar omdat ik onder elke post een knopje wil hebben met verwijderen erop, kan ik het niet verwijderen met en gewone Query... dit zou opzich geen probleem zijn, maar dan duurt het allemaal aardig lang, en is PHPMyAdmin hele erge overkill (vind ik) en het is niet bedoeld als eenadmin voor een guestbook, en nu nog even kort samenvatten:
hoe kan ik ervoor zorgen dat met een simpel knopje een row uit mijn MySQL databse wordt verwijderd?
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geeest ;)
Jordy
%Europe/Berlin %594 %2005, 15:15
maak in ieder bericht een linkje (of icoontje).
Vervolgens geef je dat icoontje een dynamische hyperlink mee met de variabele "id" in de hyperlink.
Als je dan op dat linkje drukt kom je naar deze pagina:
http://www.domein.nl/removePost.php?id=200
include("config.php");
while($koekjes = mysql_fetch_array($forumPost_result))
{
?>
<?php echo '<a href="removePost.php?id='.$forumPost['id'].'">Verwijder</a>';
?>
Dat betekent dus dat je de post met id 200 wilt verwijderen.
Nu maak je vervolgens de php file "removePost.php" aan en zet een code zoals dit erop:
include('config.php');
$query="DELETE FROM forumPost WHERE id = $id";
mysql_query($query) or die(mysql_error());
echo "Het record met id= $id is succesvol verwijderd.";
In de config.php staat natuurlijk al jouw gegevens van de database e.d. dus loginnaam en wachtwoord enzo.
brossiekoppie
%Europe/Berlin %630 %2005, 16:07
Best ook een beveiligingssysteem inwerken...
ath92
%Europe/Berlin %633 %2005, 16:12
ja, dat had ik al ;) en ik zal het ff probere, in ieder geval al heel erg bedankt!
//EDIT ik bedenk me nu ineens dat als iemand die link weet dat hij dan ook die post kan verwijderen! errug bedankt dus; had ik nog niet aan gedacht ;):p
Jordy
%Europe/Berlin %633 %2005, 16:12
Best ook een beveiligingssysteem inwerken...
daar gaat het toch niet om in dit topic ;)
kan net zo goed mijn hele systeem aan hem geven dan..
Jordy
%Europe/Berlin %634 %2005, 16:13
ja, dat had ik al ;) en ik zal het ff probere, in ieder geval al heel erg bedankt!
Wat is dan je probleem :) Wat lukt er niet :)
aangezien je dat stukje van mij al had.
ath92
%Europe/Berlin %635 %2005, 16:14
nej het beveiligingssysteem :p
Jordy
%Europe/Berlin %637 %2005, 16:18
nej het beveiligingssysteem :p
Met sessions ? :) das het veiligst, maar daar gaat dit topic niet over.
Laat even weten als je het gelukt is met het verwijderen, of als je problemen hebt
brossiekoppie
%Europe/Berlin %638 %2005, 16:18
daar gaat het toch niet om in dit topic ;)
kan net zo goed mijn hele systeem aan hem geven dan..
Klopt, maar ik zeg het er toch nog bij voor de zekerheid. Nogal vaak kan je zo'n gastenboek heel simpel om zeep helpen. Daarom dat ik het er even bij zei.
ath92
%Europe/Berlin %641 %2005, 16:24
nej, niet met sessions, ook niet met cookies, maar gewoon een naam en wachtwoord in een databsetable, die je dan ophaalt, het enige nadeel is dan dat je elke keer opnieuw moet inloggen, maar naar mijn weten is het ook veilig, zo niet zeg het dan! want dan ga ik jou vragen om een goede nederlandse makkelijk te begrijpen tu over inloggen met sessies.... oeps ik doe het nu al...
Jordy
%Europe/Berlin %642 %2005, 16:25
nej, niet met sessions, ook niet met cookies, maar gewoon een naam en wachtwoord in een databsetable, die je dan ophaalt, het enige nadeel is dan dat je elke keer opnieuw moet inloggen, maar naar mijn weten is het ook veilig, zo niet zeg het dan! want dan ga ik jou vragen om een goede nederlandse makkelijk te begrijpen tu over inloggen met sessies.... oeps ik doe het nu al...
Oke open even een nieuw topic over sessions :) dan leg ik het voor je uit
ath92
%Europe/Berlin %654 %2005, 16:42
is goed:)
ath92
%Europe/Berlin %674 %2005, 17:10
thnx man!!!! it works!!!
en mn ma maar zeike dat ik men huiswerk moet gaan makn; hier leer je twee keer zoveel van!
Jordy
%Europe/Berlin %677 %2005, 17:15
:) laat het eindresultaat wel zien heh ;)
ath92
%Europe/Berlin %754 %2005, 19:06
okweky, ik heb er nog geen beveiliging opstaan, maar et is een oud gastenboek dus... gaat uw gang en verwijder posts:)
http://www.ath92.nl/admin.php
ath92
%Europe/Berlin %755 %2005, 19:07
en nu de volkgende vraag!!
$query = "UPDATE gastenboek SET naam = $_POST['naam'], SET email = $_POST['email'] SET bericht = $_POST['bericht'] WHERE id = $id";
mysql_query($query) or die ("query mislukt");
een wit scherm wat doe ik fout??
ath92
%Europe/Berlin %755 %2005, 19:08
ow wacht! ik zie la wat! ik ben de komma's vergeten :O
/EDIT
hhmm nog steeds een wit scherm
dioneo
%Europe/Berlin %777 %2005, 19:39
$query = "UPDATE gastenboek SET naam = ".$_POST['naam'].", email = ".$_POST['email'].", bericht = ".$_POST['bericht']." WHERE id = ".$_POST['id'];
ath92
%Europe/Berlin %779 %2005, 19:42
hmmm... vrij logish :P ff probere!
ath92
%Europe/Berlin %783 %2005, 19:48
hmmm... nog steeds... volgens mij werkt het alleen als ik geen variabelen gebruik?
EDIT//
oeps die puntjes vergeten :O
dioneo
%Europe/Berlin %534 %2005, 13:49
maarreehhhhh
werkt t nu wel?
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.