PDA

Volledige versie bekijken : thumbnailbar + drag

lovemymac
%Europe/Berlin %748 %2008, 18:57
hey beste mensen

ik heb met flash iets gemaakt waar ik heel blij mee ben maar ik zit met een probleem wat ik niet goed op kan lossen om het kort te houden ik heb een lange horizontale balk (strx met thumbs) en een kleine horizontale scrollbar.

als ik mijn scrollbar verplaats door hem in te drukken en te draggen gaat het prima. als ik dan release dan gaat mijn thumbnail balk naar het goede punt...

wat ik wil is dat die direct meegaat in plaats van onRelease naar de desgewenste plek gaat kan iemand mij hier mee helpen?

mijn verhaal is zo een beetje vaag maar hier is een link met de file en dan wordt het verhaal meteen een stuk duidelijker :P :D http://enasni.nl/testdrag.html

als iemand mij kan helpen met een goede actionscript zou dat heel fijn zijn!!

alvast bedankt!

lovemymac
%Europe/Berlin %845 %2008, 21:17
niemand een idee?

awesomo
%Europe/Berlin %862 %2008, 21:41
werken met onEnterFrame natuurlijk:)

inge88
%Europe/Berlin %873 %2008, 21:57
Ik denk dat je een interval moet aanroepen zolang de onpress functie is geactiveerd, dus stoppen wanneer de onrelease functie wordt geactiveerd. Die interval moet steeds controleren waar het dragItem zich bevindt en de balk vervolgens op de juiste positie neerzetten, dit werkt al bij de onRelease functie begrijp ik, dus kun je in de onpress functie zetten, in de onrelease functie hoef je dan slechts alleen het dragItem los te laten en de interval functie laten stoppen.

lovemymac
%Europe/Berlin %588 %2008, 15:07
ik heb geprobeerd de onEnterFrame maar hij doet raar... als ik een volledig script kan krijgen dat werkt zou ik egt super blij zijn :) want ik heb hier al heel veel tijd in gestopt maar mijn as kennis is te beperkt om dit voor elkaar te krijgen (ik was al trots op dit ^^) alvast bedankt :D

martie molenaar
%Europe/Berlin %597 %2008, 15:19
button.onPress = function()
{
startDrag(this,false);
onEnterFrame = function()
{
trace("pressed")
// move page
}
}

lovemymac
%Europe/Berlin %666 %2008, 16:59
hm dat doet die niet :S kan iemand hem werkend krijgen met mijn fla? dat zou wel cool zijn :) alvast bedankt :D