PDA

Volledige versie bekijken : hele rechthoek selecteren in plaats van fill of line

tilpo
%Europe/Berlin %393 %2008, 10:26
eerst had ik gewoon dat als ik met mijn selection tool ergens op klik dat ik de hele lijn of de hele rechthoek selecteer. maar nu heb ik als ik op een lijn klik dat ik hem selecteer tot de intersectie met een andere lijn. of als ik een rechthoek selecteer dat ik alleen de fill of line selecteer in plaats van de hele rechthoek.

in vele gevallen vind ik dit heel handig andere gevallen vind ik het heel erg vervelend. dus ik vraag me af hoe ik dat kan veranderen en hoe ik er dan snel tussen kan switchen.

Dauntless
%Europe/Berlin %402 %2008, 10:39
Wellicht bedoel je 'Object drawing mode'? Selecteer in je tools palet de rectangle tool. Onderaan staat er dan een knopje dat er uit ziet als een kleine cirkel in een vierkantje (shortcut = J).

(Voor ik dat hierboven bedacht, was ik dit aan het schrijven:)
----
- Teken een rechthoek (R) en zorg dat hij een fill en een border heeft

Als je hem dan selecteert door 1x te klikken, dan zou je alleen de fil moeten selecteren. Als je dubbelklikt, selecteer je heel de rechthoek (fill & border)

- Teken (op dezelfde layer!) een lijn recht door de rechthoek

Nu kan je weer hetzelfde doen, maar is de rechthoek opgedeeld in 2 fills & 1 border.