PDA

Volledige versie bekijken : Hulp gevraagd bij navigatie

Stylo one
%Europe/Berlin %407 %2005, 10:47
Ik zit hier voor het eerst op het forum en heb een probleem

Ik ben voor school met een flash opdracht bezig. Nu heb ik een layout gemaakt en wil ik zo'n navigatie: hier (www.r10.nl)

is dit moeilijk, en kan iemand dit uitleggen of heeft iemand hier een tutorial voor?

Stylo one
%Europe/Berlin %424 %2005, 11:11
ik zie net dat het hier niet toegestaan is om naar hele navigaties te vragen, maar als iemand toevallig een tutorial ervan heeft, zou je'm dan willen uploaden?

www.yousendit.com

alvast bedankt

Stylo one
%Europe/Berlin %448 %2005, 11:46
eigenlijk hoef ik niet eens te weten hoe de hele navigatie werkt. Ik maak in photoshop van alle info die horizontaal moet sliden, een lange png afbeelding. Die importeer ik in flash, en maak ik een mc van.

Dan moet ik alleen nog weten hoe ik die afbeelding bij de juiste button op het juiste manier kan laten stoppen.

Stylo one
%Europe/Berlin %504 %2005, 13:05
weet van de 52 mensen het nou niemand of hebben jullie gewoon geen zin om het erop te zetten?

kevinrommen
%Europe/Berlin %513 %2005, 13:19
Stylo one,

doe maar rustig aan hoor er reageert altijd wel iemand... als je nu eens begint met het posten van je fla.... dan komen we al iets verder.

ik wil je best helpen maar dan moet je wel iets laten zien.

Wat het makkelijkste is om te doen is om het lange plaatje in een movieclip te zetten en door middel van de knoppen ernaar toe te tweenen.

dus je maakt een knop

instanceHomeKnop.onRelease = function() {
movieclipPlaatje._x = 50;
}

met deze knoppen zou je al opzij springen probeer dat eerst maar eens

groet, rommel

Stylo one
%Europe/Berlin %532 %2005, 13:47
hey kevin, bedankt voor je reply, het werkte niet. Maar ik zal het proberen uit te leggen met een voorbeeld. Wel zo handig idd

http://img362.imageshack.us/img362/5268/styloportfolioinet1rt.jpg (http://imageshack.us)

In de paarse balk bovenaan komen de buttons, En in het witte vak in het midden komt dus de info. Ik wil het dus zo proberen te maken, dat als ik op de button bovenin klik, de info automatisch naar het goede punt slide. ( de info word waarschijnlijk, tekst en wat design dingetjes met een transparante achtergrond, en dat moet heen en weer sliden in dat schermpje, en op het juiste moment stoppen, in het midden)

Zoals hier zeg maar : www.r10.nl