Aeronobe
%Europe/Berlin %696 %2008, 17:43
Ik laat nu een paar MC's op mijn site infaden m.b.v. de tweener class van Caurina,
en alles werkt zeer vlot.
Nu is mijn probleem, ik wil ook de tekst laten infaden die op mijn site staat, die wordt dynamisch ingeladen in een MC.
Hij doet het echter niet, ik vermoed omdat het dynamisch is.
Wat ik normaal doe:
import caurina.transitions.Tweener;
Tweener.addTween(streep, {_alpha:100, time:1.4, delay:1.5});
Hij zet dus een tween op de MC "streep" over een tijd van 1.4 seconden en met een vertraging van 1.5 seconden.
Aangezien die tekst ook in een MC wordt geladen, dacht ik hetzelfde principe te gebruiken,
dus nu:
Tweener.addTween(tekst1, {_alpha:100, time:2, delay: 2});
Maar goed, dat werkt niet.
Ook:
import mx.transitions.Tween;
import mx.transitions.easing.*;
new Tween(tekst1, "_alpha", Strong.easeOut, 0, 100, 6, true);
Werkt niet, terwijl hij op elke andere statische MC het wel doet...
Dus is het zo dat je geen Tweens kan zetten met AS op MC's met dynamische content?
(Zo wordt de tekst ingeladen: )
this.createEmptyMovieClip(tekst1,this.getNextHighe stDepth()); //nieuwe movieclip
tekst1.createTextField("tekst1veld", tekst1.getNextHighestDepth(),130,73,260,75); //nieuw tekstveld in "tekst1"
//volgende zorgt ervoor dat de tekst uit een extern tekstbestand wordt gehaald en
//wordt ingeladen in tekst1veld
var myData:LoadVars = new LoadVars();
myData.onLoad = function(){
tekst1.tekst1veld.text = this.content;
tekst1.tekst1veld.setTextFormat(tekstFormat); //gewoon een textformat erop zetten (die ik hier niet toon)
}
myData.sendAndLoad("tekst1.txt",myData);
EDIT:
Ik heb nog iets opmerkelijks gezien, als ik
tekst1._alpha = 0;
doe, dan blijft de alpha 100, maar als ik _visible doe, dan verdwijnt hij wel :S
en alles werkt zeer vlot.
Nu is mijn probleem, ik wil ook de tekst laten infaden die op mijn site staat, die wordt dynamisch ingeladen in een MC.
Hij doet het echter niet, ik vermoed omdat het dynamisch is.
Wat ik normaal doe:
import caurina.transitions.Tweener;
Tweener.addTween(streep, {_alpha:100, time:1.4, delay:1.5});
Hij zet dus een tween op de MC "streep" over een tijd van 1.4 seconden en met een vertraging van 1.5 seconden.
Aangezien die tekst ook in een MC wordt geladen, dacht ik hetzelfde principe te gebruiken,
dus nu:
Tweener.addTween(tekst1, {_alpha:100, time:2, delay: 2});
Maar goed, dat werkt niet.
Ook:
import mx.transitions.Tween;
import mx.transitions.easing.*;
new Tween(tekst1, "_alpha", Strong.easeOut, 0, 100, 6, true);
Werkt niet, terwijl hij op elke andere statische MC het wel doet...
Dus is het zo dat je geen Tweens kan zetten met AS op MC's met dynamische content?
(Zo wordt de tekst ingeladen: )
this.createEmptyMovieClip(tekst1,this.getNextHighe stDepth()); //nieuwe movieclip
tekst1.createTextField("tekst1veld", tekst1.getNextHighestDepth(),130,73,260,75); //nieuw tekstveld in "tekst1"
//volgende zorgt ervoor dat de tekst uit een extern tekstbestand wordt gehaald en
//wordt ingeladen in tekst1veld
var myData:LoadVars = new LoadVars();
myData.onLoad = function(){
tekst1.tekst1veld.text = this.content;
tekst1.tekst1veld.setTextFormat(tekstFormat); //gewoon een textformat erop zetten (die ik hier niet toon)
}
myData.sendAndLoad("tekst1.txt",myData);
EDIT:
Ik heb nog iets opmerkelijks gezien, als ik
tekst1._alpha = 0;
doe, dan blijft de alpha 100, maar als ik _visible doe, dan verdwijnt hij wel :S