PDA

Volledige versie bekijken : Tween [OPGELOST]

Aeronobe
%Europe/Berlin %696 %2008, 17:43
Ik laat nu een paar MC's op mijn site infaden m.b.v. de tweener class van Caurina,
en alles werkt zeer vlot.

Nu is mijn probleem, ik wil ook de tekst laten infaden die op mijn site staat, die wordt dynamisch ingeladen in een MC.
Hij doet het echter niet, ik vermoed omdat het dynamisch is.

Wat ik normaal doe:

import caurina.transitions.Tweener;
Tweener.addTween(streep, {_alpha:100, time:1.4, delay:1.5});
Hij zet dus een tween op de MC "streep" over een tijd van 1.4 seconden en met een vertraging van 1.5 seconden.
Aangezien die tekst ook in een MC wordt geladen, dacht ik hetzelfde principe te gebruiken,
dus nu:

Tweener.addTween(tekst1, {_alpha:100, time:2, delay: 2});

Maar goed, dat werkt niet.
Ook:

import mx.transitions.Tween;
import mx.transitions.easing.*;
new Tween(tekst1, "_alpha", Strong.easeOut, 0, 100, 6, true);
Werkt niet, terwijl hij op elke andere statische MC het wel doet...

Dus is het zo dat je geen Tweens kan zetten met AS op MC's met dynamische content?

(Zo wordt de tekst ingeladen: )

this.createEmptyMovieClip(tekst1,this.getNextHighe stDepth()); //nieuwe movieclip

tekst1.createTextField("tekst1veld", tekst1.getNextHighestDepth(),130,73,260,75); //nieuw tekstveld in "tekst1"

//volgende zorgt ervoor dat de tekst uit een extern tekstbestand wordt gehaald en
//wordt ingeladen in tekst1veld
var myData:LoadVars = new LoadVars();
myData.onLoad = function(){
tekst1.tekst1veld.text = this.content;
tekst1.tekst1veld.setTextFormat(tekstFormat); //gewoon een textformat erop zetten (die ik hier niet toon)
}
myData.sendAndLoad("tekst1.txt",myData);

EDIT:
Ik heb nog iets opmerkelijks gezien, als ik
tekst1._alpha = 0;
doe, dan blijft de alpha 100, maar als ik _visible doe, dan verdwijnt hij wel :S

Xanthos
%Europe/Berlin %701 %2008, 17:50
Probeer het eens door het volgende toe te voegen aan je AS.
tekst1.embedFonts = true;

Aeronobe
%Europe/Berlin %707 %2008, 17:59
Hmm nee, dan doet hij het niet.
(het font is gewoon eentje dat je op elk OS hebt, dus dat maakt niet echt veel uit denk ik ? )
Toch al bedankt voor eens te kijken :)

Jan
%Europe/Berlin %720 %2008, 18:16
this.createEmptyMovieClip(tekst1, this.getNextHighestDepth()); //nieuwe movieclip
tekst1 moet tussen quotes staan, een string dus, " ".
En verder heeft Xanthos gelijk. Om tweens toe te passen op tekst moet je het lettertype embedden anders zie je de tekst niet meer.
In order to tween a dynamic text field, you'll need to embed the glyphs, or fonts, using the Embed... button in the properties inspector, or by setting TextField.embedFonts = true;

Groeten,
Jan

Aeronobe
%Europe/Berlin %658 %2008, 16:48
Jah sorry die "tekst1" moest idd tussen quotes staan, verkeerd over getypt.

Wat ik nu doe is : tekst1veld.embedFonts = true;
Dan kan ik alle tweens doen die ik geprobeerd heb, alleen de alpha veranderen,
dat lukt niet, en laat het nu net degene zijn die ik nodig heb...

( dus de x laten verschuiven, de y laten verschuiven, dat gaat allemaal maar de alpha doet het niet. )

EDIT:
ik heb nog wat verder gezocht op google en er zijn nog met zulke problemen,
en als antwoord krijgen zei:
--
make sure you have included the font outlines for the textbox
--
Maar hoe kan ik dan de outlines includen ? ( of is dat hetzelfde als embedFonts ? )

Xanthos
%Europe/Berlin %701 %2008, 17:49
Ik het het zelf even moeten opzoeken in de help-files.
If you set embedFonts to true for a text field, then you must specify a font for that text via the font property of a TextFormat object applied to the text field. If the specified font does not exist in the library (with the corresponding Linkage Instance name), then the text will not be displayed.
Dus wat voeg je toe aan je AS.
var my_fmt:TextFormat = new TextFormat();
my_fmt.font = "my font";
En dan maak je in de library een nieuw font aan en geeft het de Linkage Instance naam 'my font'. Moest je niet weten hoe je dat juist doet:
1. Toevoegen nieuw font aan library: Rechtermuis-klik (in library) - New Font - Kies een font
2. Linkage Instane name meegeven: Rechtermuis-klik (op je nieuw font) - Linkage - Identifier: my font, Export for AS en Export in firstframe aanzetten.

En op deze manier werkt het bij mij.

Aeronobe
%Europe/Berlin %706 %2008, 17:57
Dat is het nu eens zie. :)

Op deze manier lijkt het te werken, dus ga ik deze maar pakken. :D

Hartelijk dank !