PDA

Volledige versie bekijken : Dreamweaver extra div-id

tippi
%Europe/Berlin %924 %2008, 23:11
hoi hoi,

Ik werk met dreamweaver cs3 en heb een pagina gemaakt
maar nu wil ik dat er een buttonbalk onder de header komt te staan...
Er moet dus een extra div-id onder de header. Kan iemand mij
vertellen hoe ik dit makkelijk in kan stellen? Moet toch te doen
zijn met 2 drukken op de knop... ik hoor het graag!
Groetjes

voor meer info even mailen dan kan ik het bestandje sturen en kan ik makkelijker vertellen wat ik bedoel ;)

Alvast bedankt voor het reageren...

maxbroens
%Europe/Berlin %988 %2008, 00:42
Je gaat naar het code gedeelte? ( werk nooit in DW alleen in code), endan typ je onder de header,iets wat <div id="header">ONZIN</div> zal zijn,
typ je:

<div id="watjijwil">HIER DE INHOUD</div>

tippi
%Europe/Berlin %413 %2008, 10:55
Kan dit niet door midden van een menu? Invoegen -> div-id
ofzo? Bedankt voor je reactie ;)

maikel
%Europe/Berlin %419 %2008, 11:03
Open gewoon je code-view en doe wat Max zij. Je zult versteld staan van jezelf (en hoe makkelijk het eigenlijk is).

Probeer je ook handcoding aan te leren, weet je als er ooit problemen zijn ook waar je ze moet zoeken en is het makkelijker als je eens geen dreamweaver bij de hand hebt aanpassingen aan je sites te doen.

Maikel

maxbroens
%Europe/Berlin %560 %2008, 14:27
De code view is gewoon een tekst editor, dus het is niet al te moeilijk. wat je doet is:
je zoekt de <div id="header"> op. Als je binnen deze div, geen andere div's hebt, is het EERST volgende </div> het einde van de header.
Dus na deze afsluit tag, want zo heet dat </div>, doe je enter, en op de volgende regel type je <div id="watjijwil"> en hiertussen dus de inhoud </div>

kom je ernou echt niet uit, kopieer / plak hier dan ff je code, dan help ik je ermee

dennisas
%Europe/Berlin %969 %2008, 00:15
zelfde probleem een beetje