Volledige versie bekijken : Sinds wanneer Flash jij?
Ea.Z
%Europe/Berlin %671 %2008, 17:07
We hebben bijna 50 000 leden op FlashFocus. Als ik dan in de ledenlijst kijk zie ik veel jonge leden. Dan vraag ik me meteen af: hoe oud was jij toen je voor het eerst echt aan de slag ging met Flash?
Vertel je hele verhaal maar! Hoe ben je met Flash in aanraking gekomen, wie heeft je de eerste stappen geleerd, wat was je eerste 'Flash project'?
Kom maar op met die nostalgie!
Nauzer
%Europe/Berlin %683 %2008, 17:23
Ik hield een soort van competitie met een vriend van me, wie de "vetste" website kon maken.
Hij ging Flash en 3D modellen inbouwen, want daar was hij "koning" in ;) ... Dus toen dacht ik, heej dan kan ik dus niet achterblijven.
Toen heb ik in 2 weken tijd mijn eerste "flash site" gemaakt en meteen maar in de TestCase gezet... helaas kan ik die niet meer terugvinden :(
Heb hem wel nog steeds op mijn server staan:
http://www.utopia-design.nl/v1/utopia.html
voor 2 weekjes werk, en vooral omdat ik destijds nog nooit in flash gewerkt had, toch niet al te slecht ;)
Ea.Z
%Europe/Berlin %699 %2008, 17:47
Zag er zeer goed uit :)
Mijn eerste 'echte' Flash site is sinds een paar dagen(/weken?) volledig uit de lucht.
Het enige dat ik nog heb is mijn backup mirror, maar deze gaat binnenkort ook down :)
hier (http://infexion.demasso.com/2eezee/Flash) voor de liefhebbers :)
Ik heb mijn eerste Flash tut gezien op een LAN party, waar een vriend me iets toonde. Hij was destijds veel voor op mij wat Flash betrof. Vandaag is de situatie net omgekeerd :)
simoenss
%Europe/Berlin %704 %2008, 17:54
Mijn eerste aanraking met flash is van toen ik nog een stuk voor de 15 was. Mijn oom was ermee bezig en ik heb toen een boek mogen lenen over flash en dreamweaver. Nog allemaal timeline in flash. Mijn eerste project was dan een quiz maken aangepast aan elk van m'n gezinsleden qua vragen en design. Ben die jammergenoeg helemaal kwijt
bouke_
%Europe/Berlin %835 %2008, 21:03
Zelf ben ik nog niet zo oud (14) maar ben gek genoeg door flashfocus in aanraking gekomen met flash. Eerst toen ik met allerlei rare sitebuilders sites aan het maken was kwam ik op flashfocus voor de fonts. Een aantal jaar daarna kwam ik een keer per ongeluk terug (op een verkeerde knop gedrukt ofzo :P ). En toen dacht ik eigenlijk hé flash? wat is dat. Door eff te zoeken ben ik zo met flash in aanraking gekomen.
domin8r
%Europe/Berlin %686 %2008, 17:28
Weet eigenlijk niet meer hoe ik er terecht ben gekomen maar ben begonnen met Flash 3 :)
De "goede" oude tijd van de intro's en de preloaders met preloaders ;)
Alles online opgezocht en in de help uitgevogeld.. terecht gekomen op het flashpad forum.. toen dat ter ziele ging gevraagd om naar were-here.com te komen maar daar ook al jaren en jaren weg.
Afgelopen jaren was flash een beetje weggezakt maar nu weer vol flashdeveloper geworden :)
WickedMind
%Europe/Berlin %703 %2008, 17:52
Rechtermuisknop > Opslaan als werkte niet.
"Donder op met je, k**flash, laat mij dat ding opslaan".
Was een animatiefilmpje over Driver wat ik graag wilde hebben voor op mijn eigen frontpage website.
Zo'n filmpje wilde ik ook wel maken, dus flashen maar.
Viel hard tegen, maar uiteindelijk ben ik toch werkzaam als Flash Developer. Had ik 8 jaar geleden nog niet verwacht.
Pimm
%Europe/Berlin %879 %2008, 22:06
Op de basisschool had ik niet veel te doen in de lessen, en ben toen min of meer uit verveling met Pascal begonnen. Thuis had ik betere dingen toen dan achter de computer zitten.
Later kreeg ik het advies om mijn inzicht in Pascal om te zetten naar iets waar ik geld aan kon verdienen als ik ouder zou zijn. Experts op het gebied van IT vertelde me dat Shockwave populair was, maar dat er meer toekomst zat in Flash. Ook PHP zou nuttig zijn om te leren, maar dat vond ik en vind ik nog steeds een saaie taal.
Ik leerde Flash, net als Pascal, van mezelf. Mijn eerste projecten waren ook alleen bedoeld om van te leren.
Overigens herinner ik me bebe's eerste flash site nog, dat was echt de shit.
Ea.Z
%Europe/Berlin %902 %2008, 22:39
Overigens herinner ik me bebe's eerste flash site nog, dat was echt de shit.
^^
Wordt tijd om nog eens wat van mijn portfolio te maken :)
WernerL
%Europe/Berlin %914 %2008, 22:56
Werkelijk geen idee. Ik heb jonger dan 15 ingevuld want ik was jong.
En heb ook echt geen idee meer hoe ik met het idee kwam flash te gaan gebruiken.
Ik geloof dat ik toen een coole flashintro voor mijn site wilde maken. (een site gemaakt in frontpage) :P
En dat trekte op niets, heb hem gelukkig ook niet meer. :D
//edit
smiley overflow
martn
%Europe/Berlin %882 %2008, 22:10
Zeker een tijd geleden. Ben in Flash 5 begonnen. Weet nog precies toen ik Flash voor het eerst opstarte. Snapte er niks van :P. Maar het lokte gewoon om ermee te werken. Je kon ook zo makkelijk met Flash tekenen.
-Rutger-
%Europe/Berlin %637 %2008, 16:17
Jep... Jonger dan 15 :)
Toen ik er mee begon, duurde het eerst 3 dagen voordat ik wist hoe je frames moest maken, toen snapte ik niet hoe die werkte, maar het ging steeds beter :P Ben er mee begonnen omdat ik ook spelletjes wilde maken :') Nu kan ik alleen nog maar een simpele platformer maken... Maargoed, daarom heb ik me maar gestort op Animatie en tekenen in Flash =]
tijmen_4real
%Europe/Berlin %408 %2008, 10:48
Ik was rond de 22, 3 jaar geleden. Een beetje voor mezelf bezig met een website. Toen ontdekte ik eerst Dreamweaver, omdat MS Frontpage toch z'n beperkingen had (als WYSIWYG).
In DW kon je van die gave Flash buttons invoegen. Nadat ik bijna alle extensions van DW had geprobeerd, was ik toch niet tevreden met m'n assortiment.
Toen ben ik overgegaan naar Flash, en ging er een wereld voor me open.
Ik moet je eerlijk zeggen dat FlashFocus hier een groot aandeel in heeft gehad. Zonder dit forum had ik een hoop dingen niet achterhaald. Daarvoor mijn complimenten !!
De ervaringen binnen Flash maakten me zo enthousiast dat ik meer wilde weten van HTML en CSS, en daar nu ook de basis redelijk van beheers, door het lezen van diverse boeken.
En zoals ik het nu zie, blijft Flash mijn boeien, bezighouden, maar soms ook gek maken... :D
Jan
%Europe/Berlin %528 %2008, 13:40
Euh, toen ik nog jonger dan 15 was zag mijn 'pc' er zo uit:
(en da's dus niet enkel het toetsenbord maar heel de computer :D )
http://www.g4g.it/phpnews/images/Zx_Spectrum_10k_roms_01.jpg
En je programma opslaan deed je op een:
http://www.electronic-supply.com/images/court_cassette_only.jpg
En het eerste game dat ik nagemaakt heb was:
http://www.bioeddie.co.uk/Spectrum/Images/HoraceGoesSkiing.jpg
En je beeldscherm was gewoon de televisie. :S
Wat flash betreft:
Begonnen toen Flash4 net uitkwam, ondertussen bijna 10 jaar geleden dus. 8~
dcm360
%Europe/Berlin %734 %2008, 18:38
Ik was zo ongeveer 13 toen ik in de bieb een boek voor kinderen over Flash MX tegenkwam. Die wat doorgelezen, en vervolgens Flash gebruikt voor het menu van mn site.
Later heb ik mn hele site in Flash gebouwd (waaronder de huidige, voor zolang die er nog staat), maar de laatste tijd gebruik ik Flash niet zo heel erg veel meer, behalve als ik wat wil tekenen, want flash is een geweldig programma om met een tablet in te tekenen.
Zoals ik al zei, gebruik ik Flash de laaste tijd wat minder. Toen ik 15 was heb ik namelijk kennis gemaakt met Delphi, en sindsdien ben ik daar eigenlijk meer mee verder gegaan, omdat daar een grotere uitdaging voor me lag.
En @Adnez: Die tijd heb ik een beetje gemist, mijn eerste computer was een Pentium... Ik zou het wel leuk gevonden hebben als ik ook nog iets van daarvoor mee had kunnen pikken, maar helaas :(
bouke_
%Europe/Berlin %691 %2008, 17:35
Ja, ik denk niet dat er toen al flash op de computer zat adnez? of wel :P
Jan
%Europe/Berlin %766 %2008, 19:23
Ja, ik denk niet dat er toen al flash op de computer zat adnez? of wel :P
Haha, niet echt nee. Flash2 kwam bijna 15 jaar later pas uit. :O
Langs de andere kant zie ik op wikipedia(bij zx spectrum) onder de derde foto rechts staan:
A later design showing the "flash". :D
http://en.wikipedia.org/wiki/ZX_Spectrum
back on topic...
Badr.
%Europe/Berlin %773 %2008, 19:33
12e met photoshop
14e met Flash en game maker.
15e 3D max , scripting , illustrator , Dreamweaver en nog een paar dingen.
W0utR
%Europe/Berlin %628 %2008, 16:05
Bij mij rond mijn 16 jaar, toen ik ook flash kreeg op school.
Vanaf toen bij ik mij er in gaan verdiepen
Pimm
%Europe/Berlin %830 %2008, 20:55
ZX Spectrum is the shit. Check "Chaos", die game is echt cool.
stefanKuijers
%Europe/Berlin %883 %2008, 22:12
ik ben 19 en ik ben een maand of twee geleden begonnen met flash. Toen ik op school zag van de toepassing van AS, was ik meteen verkocht. Ik vind namelijk natuurkunde helemaal geweldig en met AS kun je als die natuurkundewetten toepassen. Dus ik ben volop aan het leren en ben nu bezig met een spelletje aan het maken, maar zal die later in de testcase zetten als ik een stukje verder ben. :)
Jan
%Europe/Berlin %971 %2008, 00:18
Ik vind namelijk natuurkunde helemaal geweldig en met AS kun je als die natuurkundewetten toepassen.
Leuke link voor jou denk ik:
http://www.upscale.utoronto.ca/GeneralInterest/Harrison/Flash/
Groeten,
Jan
stefanKuijers
%Europe/Berlin %863 %2008, 21:43
Thnx! er staat echt veeeeeeel op :D
Christclijsen
%Europe/Berlin %445 %2008, 11:41
uhm ik was 16 geloofk.. ik was al sinds mijn 11e in html websites aan het maken, en in photoshop de foto's bewerken (voor zover dat toen ging, ik snapte er geen zak van; foto's vrijstaand maken door datgene wat je niet wil weg te gummen??)
toen heb ik ook al een en ander geprobeerd met flash, maar vond het toch niet zo.. dus heb het toen heel lang niet meer gebruikt..
toen ik naar sintlucas ging ben ik er weer mee in aanraking gekomen, en sinds toen gebruik ik het voor kleine subtiele effectjes in sites ed.. maar as enzo kan ik alleen het hoognodige, dat is niet zo mijn ding..
Lars93
%Europe/Berlin %780 %2008, 19:44
Ik doe het nu sinds twee maanden, ben nu al bezig met een multiplayer spel. Dit lukt ook redelijk
Ik ben ermee in aanraking gekomen door de verschillende applicaties die ik heb gezien. Ik vond het geweldig als ik zelf zulke dingen zou kunnen maken.
Mvg,
Lars93
Sushi
%Europe/Berlin %412 %2008, 10:54
Ben nu net 20 geworden. Sinds mijn 17de ofzo ben ik op school ermee in aanraking gekomen. Ik doe dan ook een animatie en games opleding. Helaas besteden ze daar bijna tot geen aandacht aan flash en alleen 3d etc, wat ik dus helemala niet leuk vind:P
Dus was nooit echt al die jaren heel goed in flash. Heb wel enkele animaties gemaakt door de jaren heen. Die kan je terug vinden op mijn website ^__^
Sinds Juni/Juli ben ik begonnen met actionscript. Ik wilde het eig al altijd doen maar nooit echt tijd voor gemaakt. en nu doek dat dus eindelijk wel. Dankzij me stage plek! hahah Ben nu dus begonne met games te maken. Zover het me lukt dan:P En wil daar graag mee verder gaan!
_S9_
%Europe/Berlin %670 %2009, 16:05
Hoi allemaal, mijn 1e reactie op flashfocus.nl, woohoo..! Sinds wanneer Flash jij? Sinds mijn 19e toen ik op school (Grafisch Lyceum A'dam) voor de 1e keer in aanraking kwam met allerlei verschillende grafische applicaties, toen nog onder de naam Macromedia in plaats van Adobe, adventure games gemaakt met Lingo in Macromedia Director, 3d objecten met actionscript tot dynamische websites behoorde o.a tot de mogelijkheden, het was zowel technisch als visueel super interessant en cool om te leren hoe dat nou allemaal precies in z'n werk ging, vandaag de dag werk ik helaas steeds minder met actionscript, flash, webdesign en steeds meer met digital painting (Painter, Photoshop), 2d/3d karakter animatie en 3d applicaties (Zbrush, Mudbox), alhoewel ik nog steeds geintresseerd ben in graphic design, web design, actionscript, flash games etc. ;)
tilpo
%Europe/Berlin %487 %2009, 11:42
Ik ben nu 14 en ik flash al anderhalf jaar.
Het begon allemaal toen ik een obsessie met programmeren toen ik in aanraking kwam met gamemaker. Maar ik baalde dat het zo'n slechte engine had en je het niet in browsers af kon spelen, daarom besloot ik na een jaar gamemaker over te stappen op flash. Het koste me heel wat moeite om AS3.0 te leren, maar nu voel ik me al vrij zeker er over. :D
Maar dan moet ik jullie toch teleurstellen, want ik ben meer iemand voor de c++, ik ga voor school nog een groot project doen en dan ga ik over op c++ :D
Mr. Black
%Europe/Berlin %513 %2009, 12:18
Je snapt natuurlijk wel dat ActionScript en C++ twee totaal verschillende dingen zijn, hè. ActionScript is een scripttaal, maar C++ is een programmeertaal. Met ActionScript maak je dingen voor op het web (uitzondering: AIR) en met C++ maak je dingen voor op de desktop. Dat zijn toch echt twee totaal verschillende dingen, 'zomaar' overstappen lijkt me toch een beetje raar. :)
M10tje
%Europe/Berlin %380 %2010, 09:08
Ik ben pas een 6 tal jaren geleden begonnen.
En hier kan je zien hoe ver ik al sta.
http://www.swfme.com/view/1156742
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.