PDA

Volledige versie bekijken : een echte beginner bijna in wanhoop.

draakje_1
%Europe/Berlin %807 %2005, 20:23
ik zit nu al twee weken op dit forum te zoeken naar een antwoord..maar kan het niet vinden of ik zoek gewoon verkeerd...maar heb echt hulp nodig, en ik heb een vermoeden dat de antwoord vrij simpel is..maar...

dit is mijn probleempje.
ik heb voor het eerst een flash site gemaakt dus ben een echte noob :-) maar omdat het vrij zwaar is geworden..+5mb (wordt een site voor een fotograaf.) heb ik op advies het ene grote file gesplits in meerdere swf..totaal 15 stuks geworden..

ik heb begrepen dat ik een loader nodig heb voor de swf.jes. dat heb ik eentje gemaakt:loadmovie.swf

maar wat ik ook voor een actionscript heb gebruikt..het werkt niet..of de ingeladen swf file blijft erin staan..of er laad maar een swf in en de rest werkt niet.

ik heb deze gebruikt:
on (press) {
loadMovieNum("huppeldepup.swf", 1);
}

momenteel staat deze as in mijn knoppen:
on (press) {
unloadmovie (1)
loadMovieNum("huppeldepup.swf", 1);
}

in mijn loadmovie staat:
loadMovieNum("home.swf", 1);
stop();

het lijkt mij allemaal prima in orde..maar toch krijg ik het niet gewerkt..en ik moet de pagina volgende week online hebben..slik.
ik heb alle tuterials doorgesplit en ook dat ene site gotoandlearn...ik kom gewoon niet verder..dus als iemand zou kunnen helpen...pleazzzeeee.... [V]

draakje.

ninetynine
%Europe/Berlin %813 %2005, 20:30
Welkom op het forum (nog eens een vrouw :), dat doet deugd :))

probeer eens in een mc te laden :
je maakt een lege mc aan , en
met registratiepunt linksboven ,
instancename = filmplaats

on (release) {
loadMovie("huppeldepup.swf", _root.filmplaats);
}

Unload movie is niet meer nodig
hij overschrijft het gewoon

Succes!

draakje_1
%Europe/Berlin %870 %2005, 21:53
dank je voor je reactie..ik zal het eens proberen..

ik had al een mc gemaakt alleen niet leeg, ik had dezelfde achtergrond ingezet als de restende swf.tjes die ik heb..

alleen nu uitvogelen hoe ik die registratie punt moet maken..

draakje.

ninetynine
%Europe/Berlin %872 %2005, 21:56
alleen nu uitvogelen hoe ik die registratie punt moet maken..

draakje.

lol :) ,
F8 en zie je die vierkantjes staan ?
druk op het links bovene ... en het
komt zwart en het is al gedaan :)

Laiverd
%Europe/Berlin %882 %2005, 22:10
Niet zo moeilijk doen over dat registratiepunt; is helemaal niet relevant voor het laden van een extern bestand. Dat komt nl. toch altijd linksboven in de mc terecht, of je registratie punt daar nou ook zit of ergens in China. En ook as rekent altijd met linksboven.

Krijg het nou eerst maar aan de praat; als vervolgens positionering een probleem is, hebben we het daar dan wel over.

John

draakje_1
%Europe/Berlin %891 %2005, 22:23
lol :) ,
F8 en zie je die vierkantjes staan ?
druk op het links bovene ... en het
komt zwart en het is al gedaan :)

oooh bedoel je dat...dat had ik al gedaan...grijnzzzzz..lol...

maar punt is..

hij laad nu helemaal niets meer in. ik heb de mc de naam : load gegeven.en heb de as in een tweede layer ingezet:

on (release) {
loadMovie("home.swf",_root.load);
}

maar helaas nu heb ik helemaal geen reactie meer... ik krijg een mooie achtergrondje te zien..met een error:
**Error** Scene=Scene 1, layer=as, frame=1:Line 1: Mouse events are permitted only for button instances
on (release) {

Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1

draakje.

ninetynine
%Europe/Berlin %893 %2005, 22:26
staat je swf wel in dezelfde map ?

draakje_1
%Europe/Berlin %893 %2005, 22:27
jazeker...alle 15..

ninetynine
%Europe/Berlin %894 %2005, 22:28
jah :)
load is een functie in flash
je zal moeten een andere instancename kiezen :D

draakje_1
%Europe/Berlin %896 %2005, 22:31
ik heb load aangepast naar een andere naam...film. jammer genoeg hetzelfde resultaat.

Finesky
%Europe/Berlin %921 %2005, 23:07
Volgens mij heb je deze

on (release) {
loadMovie("home.swf",_root.load);
}

code nu op de hoofdtijdlijn staan;).

Je moet deze code op een knop zetten:).

draakje_1
%Europe/Berlin %995 %2005, 00:53
ik heb alles geprobeerd...ook wat je me aangeeft...is er een mogelijkheid dat je eens een blik kunt werpen op mijn fla..mischien dat ik toch ergens een foutje heb gemaakt..

ik ga nu afsluiten...zit er al de gehele dag achter om het uit te vogelen hoe het werkt..heb nu vierkante ogen..morgenvroeg maar proberen. jeetje ik moet het echt online hebben volgende week..baal.

draakje.

pulletje
%Europe/Berlin %997 %2005, 00:57
als je je fla online zet...

kunnen er mensen naar kijken

draakje_1
%Europe/Berlin %389 %2005, 10:21
okay..momenteel ben ik zover dat de swf netjes wordt ingeladen...maar als ik nogmaals op een andere button druk werkt het weer niet.

ik voeg mijn mc en twee swf filetjes erbij..dus als iemand er zou naar kijken waar ik de mist inga..zou ik erg op prijs stellen.

Niek_M
%Europe/Berlin %419 %2005, 11:03
Je hebt momenteel nergens een lege mc staan om ze uberhaupt in te laden...

nookyalur
%Europe/Berlin %444 %2005, 11:40
Je navigatie laat je best staan in je basis swf, zodat je enkel de content van elk afzonderlijke pagina moet laden (en niet telkens de navigatie).
Ik heb een basis online gezet, bestudeer eens goed hoe het in elkaar zit. De twee knoppen laden elk een aparte movie in, zonder dat de navigatie opnieuw wordt ingeladen.

zip met de fla's hier (http://www.nookyalur.com/load.zip)

Zoals je ziet, heeft de lege MC (genaamd MC_load) ook de instance name MC_load.

Mocht er iets niet duidelijk zijn, post hier je vragen.

Succes

Nookyalur

draakje_1
%Europe/Berlin %653 %2005, 16:41
hoi nookyalur...ik heb je fla bestudeerd...op zich heel logisch allemaal...maar ik doe iets niet correct met het maken van een lege mc.. ik krijg namelijk een error:

**Error** Scene=Scene 1, layer=buttons, frame=1:Line 1: Mouse events are permitted only for button instances
on (release) {

in ieder geval worden mijn swf wel ingeladen..maar niet op het juiste positie..

nookyalur
%Europe/Berlin %664 %2005, 16:56
geef je de MC_load wel een instance naam? Er is een verschil tussen de naam van de MC en de instance naam (selecteer de MC op de stage en dan properties -> daar zie je een veld waar je de instance naam kan invullen, dwz MC_load).

De actie die je aan de knoppen toekent is dan:

on (release) {
loadMovie("movie01.swf","_root.MC_load","get");
}

Letterlijk:
Bij het loslaten van de knop, laad de movie "movie01.swf" in de MC_load.

Ivm de positie waar de verschillende movies worden geladen: dit is afhankelijk van waar MC_load op je stage staat. Verplaats deze MC op je stage en je zal het effect wel zien.

Nog iets: voor het maken van een lege MC hoef je geen nieuw flash-document te openen. Wanneer je op je stage (scene1) staat, druk gewoon SHIFT + F8 en maak dan je nieuwe MC.

draakje_1
%Europe/Berlin %669 %2005, 17:04
dat was dus mijn fout..je was me net voor...ik gaf de instance naam MC_loader...terwijl mijn as was......MC_load... dat had ik effe niet gezien..nu werkt het dus wel...maar het wordt niet op het juiste positie ingeladen.

maar ik krijg nog steeds de error:

**Error** Scene=Scene 1, layer=buttons, frame=1:Line 1: Mouse events are permitted only for button instances
on (release) {

draakje.

edit:

ik heb x en y aangepast naar o en de posititie is nu zoals het hoort...
maar kan ik as ook nog aanpassen zodat de eerste swf meteen wordt ingeladen voor ik nog op knop hoef te drukken..?

draakje.

nookyalur
%Europe/Berlin %711 %2005, 18:04
Plaats gewoon deze regel als actie op frame 1 van de laag van de knoppen:
loadMovie("movie01.swf","_root.MC_load","get");

that's it!

draakje_1
%Europe/Berlin %749 %2005, 18:58
MIJN DANK IS ZEEEEER ERKENTELIJK EN ENORM GROOT..!
het werkt...zodra het online is geef ik het hierdoor en kijken of er nog wat schoonheidsfoutjes in zitten..

Draakje.

nookyalur
%Europe/Berlin %753 %2005, 19:05
Blij dat ik kon helpen. Hopelijk heb je ook iets bijgeleerd!

Ik ben wel benieuwd naar het resultaat!

Nookyalur