Volledige versie bekijken : converteren wav naar mp3
J.G.
%Europe/Berlin %632 %2005, 16:10
Beste mensen,
Met een microfoon heb ik geluidsopnamen gemaakt met de geluidsrecorder van windows. De geluidsbestanden worden opgeslagen in wav. Met dezelfde recorder 'probeer' ik deze wav bestanden om te zetten naar mp3 formaat en geef deze vervolgens de extensie mp3. Het lukt me niet om deze mp3's in flash te laden. Wat doe ik fout en is dit wel een handige manier om mp3's te maken?
Met vriendelijk groet,
J.G.
kevinrommen
%Europe/Berlin %780 %2005, 19:44
met alleen de extensie wijzigen word het niet meteen een mp3. je meot hem met progje ff omzetten naar mp3 en dan kan je die wel inladen. het lijkt me dat je geluidsbestanden niet goed zijn zo
Laiverd
%Europe/Berlin %880 %2005, 22:07
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=wav2mp3&meta=
John
Tenshu
%Europe/Berlin %920 %2005, 23:05
Het enigste wat ik jou kan aanraden is Wavelab (http://www.steinberg.de) een goed programma om geluid bestanden te compremeren. (en het kan natuurlijk ook van wav naar mp3 converten) Alleen is deze software niet gratis. Er zijn ook andere software. Zoals Audacity (http://audacity.sourceforge.net/) en deze is wel gratis.
beunhaas17
%Europe/Berlin %836 %2005, 21:04
via Audiograbber lukt het meestal wel als je hem gekraakt hebt
Ultim-o
%Europe/Berlin %363 %2005, 09:43
via Audiograbber lukt het meestal wel als je hem gekraakt hebt
Ho ho ho stouterik.. kraken mag niet he
treurmars
%Europe/Berlin %356 %2005, 09:33
Of download een demo van Adobe Audition, daarmee kan het ook.
Bzil
%Europe/Berlin %426 %2005, 11:13
Ik gebruik naast Nuendo (=best duur) gewoon ITunes (http://www.apple.com/itunes/)(gratis) om wav naar mp3 te converteren.
J.G.
%Europe/Berlin %332 %2005, 08:59
Beste lieden,
In eerste instantie heb ik Audacity uitgeprobeerd. Parallel daaraan kwam ik op internet software tegen. Tenslotte heb ik voor nog geen 30 euro bij een grote winkelketen "MP3 muziek studio" gekocht. Met een microfoon neem ik gesproken tekst op en converteer deze naar mp3 formaat. Echter het geluid valt mij zwaar tegen. Te veel gekraak / gerinkel als ik deze via flash afspeel! Ook filteren leverde niet het gewenste resultaat op. Afspelen van deze mp3-tjes via windows mediaplayer geeft wel een redelijk tot goed (gewenst) resultaat. Wat ik mij nu afvraag is of het uberhaupt mogelijk is om een redelijke /aanvaardbare geluidskwaliteit met flash te halen? Is aanschaf van dure opnameapparatuur noodzakelijk? Wie weet / geeft raad?
Mvg,
J.G.
Koen!
%Europe/Berlin %390 %2005, 10:22
Als je je SWF exporteert krijg je een scherm waar je onder andere de geluidskwaliteit kan instellen. Heb je dat al geprobeerd?
Flashgirl
%Europe/Berlin %398 %2005, 10:33
Het aanschaffen van dure software is niet noodzakelijk, maar ik gebruik zelf wel een goede microfoon (en een minidisc recorder om het geluid op te nemen, maar rechtstreeks via de computer is ook prima). Om 'plopgeluiden' tegen te gaan bij het inspreken kun je het beste niet direct in de microfoon spreken maar net iets ernaast, eventueel kun je zelf een zogenaamd 'plopschermpje' maken van een panty die je over een kartonnen ring ter grootte van een cd trekt. Als je die voor je microfoon zet heb je geen last meer van 'geluid' van lucht die tegen de microfoon aan knalt bij bepaalde letters zoals de p en de t.
Wanneer je geluid in Flash wilt gebruiken kun je het beste wav geluid gebruiken. Wav heeft een hele goede kwaliteit. Wanneer je MP3 bestanden gebruikt binnen Flash, geeft dat vaak problemen. Wanneer je je fla exporteeert naar swf worden alle geluiden in je movie sowieso geconverteerd naar mp3 formaat. Als je in je fla al gebruik maakt van MP3 bestanden, dan worden deze dus nógmaals gecomprimeerd, en krijg je een heel slechte geluidskwaliteit.
Je kunt dus het beste wav geluiden gebruiken. Binnen Flash heb je zelf mogelijkheden om te controleren hoe zwaar je geluid gecomprimeerd zal worden.
Hiervoor klik je met rechts op je wav bestand in je Library, en kies je voor 'Export Settings'. Je kunt hier diverse compressiemethoden kiezen, en bij elke compressiemethode kun je de kwaliteit kiezen. Er is zelfs een aparte compressiemethode die 'Speech' heet :) . Hoe hoger je de Sample rate zet, hoe beter de kwaliteit wordt! Naarmate je de kwaliteit opschroeft, zal je swf bestand ook groter worden in kb's. Dus je moet een aantal combinaties testen tot je een combinatie hebt die je bevalt qua kwaliteit, maar die niet té groot is voor internet ;) .
Heel veel succes!
J.G.
%Europe/Berlin %443 %2005, 11:39
Het aanschaffen van dure software is niet noodzakelijk, maar ik gebruik zelf wel een goede microfoon (en een minidisc recorder om het geluid op te nemen, maar rechtstreeks via de computer is ook prima). Om 'plopgeluiden' tegen te gaan bij het inspreken kun je het beste niet direct in de microfoon spreken maar net iets ernaast, eventueel kun je zelf een zogenaamd 'plopschermpje' maken van een panty die je over een kartonnen ring ter grootte van een cd trekt. Als je die voor je microfoon zet heb je geen last meer van 'geluid' van lucht die tegen de microfoon aan knalt bij bepaalde letters zoals de p en de t.
Wanneer je geluid in Flash wilt gebruiken kun je het beste wav geluid gebruiken. Wav heeft een hele goede kwaliteit. Wanneer je MP3 bestanden gebruikt binnen Flash, geeft dat vaak problemen. Wanneer je je fla exporteeert naar swf worden alle geluiden in je movie sowieso geconverteerd naar mp3 formaat. Als je in je fla al gebruik maakt van MP3 bestanden, dan worden deze dus nógmaals gecomprimeerd, en krijg je een heel slechte geluidskwaliteit.
Je kunt dus het beste wav geluiden gebruiken. Binnen Flash heb je zelf mogelijkheden om te controleren hoe zwaar je geluid gecomprimeerd zal worden.
Hiervoor klik je met rechts op je wav bestand in je Library, en kies je voor 'Export Settings'. Je kunt hier diverse compressiemethoden kiezen, en bij elke compressiemethode kun je de kwaliteit kiezen. Er is zelfs een aparte compressiemethode die 'Speech' heet :) . Hoe hoger je de Sample rate zet, hoe beter de kwaliteit wordt! Naarmate je de kwaliteit opschroeft, zal je swf bestand ook groter worden in kb's. Dus je moet een aantal combinaties testen tot je een combinatie hebt die je bevalt qua kwaliteit, maar die niet té groot is voor internet ;) .
Heel veel succes!
Dank je wel,
Nu het volgende. Echter omdat ik nogal wat gesproken tekst heb, had ik een keuze gemaakt om externe mp3-bestanden in flash te laden om dit 'moeder' swf bestand qua kb's binnen de perken te houden. Ik ben tot deze keuze gekomen nadat ik wav bestanden in de Library geimporteerd had en deze vervolgens binnen flash in Publisch Settings (algemene geluidsinstellingen) converteerde naar mp3's. Dit sluit naar ik meen aan op jouw verhaal. Inmiddels ook ontdekt dat er zo iets is als VBR (variable bit rate) met als resultaat dat de geluidskwaliteit aanzienlijk verbeterd is. Dus nog even verder experimenteren!!!!
Mvg,
J.G.
LB Back
%Europe/Berlin %555 %2005, 14:19
Als je goede mp3 wilt google dan eens naar eac+lame, allebei gratis. Waarom importeer je niet direct wav? Geeft beter resultaat. Als het een erg lange wav is kun je ook overwegen een mp3 extern in te laden.
disasp
%Europe/Berlin %621 %2006, 14:54
of gewoon magix music maker vraag gewoon aan een vriend die dat progie heeft of je em ff mag lenen ;) installeer em en dan gewoon omzette chilling simple!!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.