PDA

Volledige versie bekijken : datum in flash

peres
%Europe/Berlin %940 %2005, 23:34
Hey flashers,

Ik heb in flash een dynamic textfield dat laat zien wat de maand is. Die textfield heeft da var. name: "datum". Nou geeft getMonth() een getal van 1 t/m 12. Maar eigenlijk wil ik dat in woorden. Dus daarom heb ik het onderstaande script gemaakt. Alleen het probleem is dat hij altijd "december" aangeeft. Weet iemand misschien hoe dit komt?

alvast bedankt!

onEnterFrame = function(){
datum = new Date();

maand = datum.getMonth();

if(maand = 1){
maand = "january";
}
if(maand = 2){
maand = "february";
}
if(maand = 3){
maand = "march";
}
if(maand = 4){
maand = "april";
}
if(maand = 5){
maand = "may";
}
if(maand = 6){
maand = "june";
}
if(maand = 7){
maand = "july";
}
if(maand = 8){
maand = "august";
}
if(maand = 9){
maand = "september";
}
if(maand = 10){
maand = "october";
}
if(maand = 11){
maand = "november";
}
if(maand = 12){
maand = "december";
}

datum = maand;
}

Pimm
%Europe/Berlin %941 %2005, 23:35
Dat moet ook "if(maand ==" zijn, dubbele = dus. Het kan makkelijker b.t.w. maar deze oplossing gaat ook werken.

Dauntless
%Europe/Berlin %943 %2005, 23:39
En waarom ga je dat in een onEnterframe zetten? Da's compleet nutteloos :p. Tenzij de maand elke frame verandert? :D

var maanden:Array = new Array("januari", "februari", "maart, "april", "mei", "juni", "juli", "augustus", "september", "oktober", "november", "december");
var datum:Date = new Date();
var maand:Number = datum.getMonth();
trace(maanden[maand]);

In jouw code had je dus alles in een oEF staan: niet goed
De var property van een textvak gebruiken is eigenlijk ook niet echt goed ...
En je wilt ook de maand opslaan in een var van je textfield, welke dan eigenlijk een datum object wordt ?? Gaat ook niet hé, 'maand' is een string en 'datum' is een Date object. Ook is 'maand' een number en daar kan je dan ook weer geen string in zetten :p

peres
%Europe/Berlin %951 %2005, 23:50
Thnx, hij werkt met dubbele == :D

En waarom ga je dat in een onEnterframe zetten? Da's compleet nutteloos . Tenzij de maand elke frame verandert?
dat komt ook een scriptje voor de tijd erin had :D , alleen dat heb ik er niet bijgezet omdat dat niet zo belangrijk is. Of kan dit ook zonder onEnterFrame?

De var property van een textvak gebruiken is eigenlijk ook niet echt goed ...
waarom niet eigenlijk? ik heb altijd zo geleerd om zo met dynamic textfields te werken. :)

En je wilt ook de maand opslaan in een var van je textfield, welke dan eigenlijk een datum object wordt ?? Gaat ook niet hé, 'maand' is een string en 'datum' is een Date object. Ook is 'maand' een number en daar kan je dan ook weer geen string in zetten
Nou ben je me even kwijt P) . maand is toch gewoon de variabele die de maand aangeeft. en datum laat maand zien. of zit ik er helemaal naast?

Jouw script werkt trouwens ook goed hoor :D thnx

Dauntless
%Europe/Berlin %961 %2005, 00:04
Nou ben je me even kwijt P) . maand is toch gewoon de variabele die de maand aangeeft. en datum laat maand zien. of zit ik er helemaal naast?

Jouw script werkt trouwens ook goed hoor :D thnx
Ja, 'k had het eerst geschreven toen ik niet gelezen had dat 'datum' de var van een dynamic textfield is ...

Om dus te beginnen: Je gebruikt beter ALTIJD de instancenaam van je textvak (tenzij het is om te debuggen). Wat kan je met een instance naam ? Coordinaten aanpassen, text aanpassen, kleur aanpassen, border aanpassen, font aanpassen, en nog 60 ander edingen ... Wat kan je met een var naam ? De inhoud wijzigen. That's it ... En een var die je daar invult heeft ok niet echt een type ... Aangezien je er eendert wat in kan zetten ...

Dan dus die types. Het is gewoon netter om vars aan te maken van een bepaald type. Neem bv dit:

var naam = "Dauntless";
naam = 4;

Dat slaat op niet veel hé ... 'naam' is normaal een string, maar je steekt er een number in. Er is niemand die 4 heet, dus het is op zich al wat vreemd ... Daarom dus een type toewijzen aan een var.

var naam:String = "Dauntless";
naam = 5; //en je krijgt een error van de compiler

Daarom is het logischer om dit te doen:
var naam:String = "Dauntless";
var leeftijd:Number = 16;

Begrijp je? :)