PDA

Volledige versie bekijken : Linkbutton: down-image (onrelease)?

Sethar
%Europe/Berlin %666 %2008, 15:59
Hallo,

Hoe kan ik de over en down text-color van de linkbutton aanpassen ?

En is het mogelijk om de down image ook aan te passen, deze is nu gelijk aan de normal.
Heb al een custom skin erop zitten waarbij ik een normal, over, down, disabled moest maken.
Maar de down word dan slechts gebruikt als je de linkbutton indrukt...

Dus:

-Hoe pas je de over/down text kleur aan van de linkbutton?
Antwoord hierop heb ik gevonden:
rollOverColor:#;
selectionColor:#;
textRollOverColor:#;
textSelectedColor:#;
-Hoe pas je de down (als je hem hebt aangeklikt) image aan (van de linkbutton)?

Sethar
%Europe/Berlin %371 %2008, 08:55
Hoe pas je de down (als je hem hebt aangeklikt) image aan (van de linkbutton)?

dus niet als je hem aanklikt...
heb een normal, over, down waarbij de down zichtbaar is als je hem aanklikt en de normal wanneer je hem aangeklikt hebt en bij geen acties. Ik wil nu zorgen dat de afbeelding van normal verandert als je hem aangeklikt hebt. Of een nieuwe afbeelding toevoegen hieraan.

TheDutch
%Europe/Berlin %717 %2008, 17:12
Je hebt geen "down" voor tekst. Je hebt wel een "selectedDownSkin" maar dat is voor de skin en niet de tekst. Staat allemaal in de LiveDocs (http://livedocs.adobe.com/flex/2/langref/mx/controls/LinkButton.html#styleSummary) :).

Sethar
%Europe/Berlin %520 %2008, 12:29
Hoe pas je de down-image aan van een linkbutton?
Down-image in de zin van de afbeelding die getoont word zodra je de linkbutton hebt aangeklikt.

Wat ik heb is een aantal linkbuttons die verwerkt zitten in een component Flexlib:WindowShade. Wat ik wil is dat deze linkbuttons een andere achtergrond krijgen wanneer je hem aangeklikt hebt.
Daarnaast wil ik dat als je over de knop heen gaat de text een underline krijgt.
Tevens heb ik een aantal labels die ik ook een underline wil geven tijdens een rollover.

De skin van de linkbutton heb ik al veranderd maar dan gebruikt hij de normal ook al heb je hem ingedruk gehad. De componenten hebben een stylename waarmee ik de background-image heb geprobeerd in te stellen maar dat had geen effect. De background color wel maar dan moet ik wel een skin gebruiken die volledig transparant is.

Iemand suggesties, gaat hier op dit moment voornamelijk over de backgroundimage.
De tekst underline kan ik denk ik zelf nog wel oplossen ;)
Toch bedankt voor de reactie maar niet geheel wat ik zocht.

TheDutch
%Europe/Berlin %339 %2008, 08:08
Een "down" state is niet wanneer je een button hebt aangeklikt, dat is namelijk een "active" state. Een "down" state heb je wanneer je tussen de periode dat je de muis aanklikt en weer loslaat. Duidelijkheid is alles...

Je kunt een button een "active" state geven door de property "toggle" op true te zetten, dan blijft de button "active" wanneer erop geklikt wordt en "non-active" wanneer je er weer op klikt. Je kunt ook zelf de property "selected" handmatig op true/false te zetten wanneer dat nodig is. Om nu de skin of icon bij de "active" state aan te passen moet je kijken naar alle "selected" styles.

Ik weet dit ook niet allemaal uit mijn hoofd. Daar open ik ook de LiveDocs voor als naslag, daar staat het allemaal in :).

ps. Lees ook eens dit eenvoudige artikel (http://www.adobe.com/devnet/flex/quickstart/skinning_components/) over skinning in Flex, zeer belangrijk!

Sethar
%Europe/Berlin %457 %2008, 10:58
Dankje helaas werken die properties niet bij de windowshade compontent.
Heb het nu opgelost me een variable.

Als je er nu over heen gaat dan krijg je een underline en tijdens een roll-out verdwijnt deze weer. Zodra je hem aanklikt dan zet hij de e.currentTarget in een variable deze word telkens tijdens een roll-over gecontrolleerd en als de target het zelfde is als die in de variable dan voert hij de functie niet veder uit.
Het nadeel is echter dat hij de underline niet alleen op de linkbutton van de windowshade toepast maar tevens ook op de objecten die erin zitten. En dat is niet geheel de bedoeling.

Toch bedank voor de hulp heb deze functie nu wel in het gebruik voor een antal andere objecten. Dan nu een andere vraag die mischien iemand hier kan beantwoorden (denk het niet, heb hem ook al op het flexlib discussie forum geplaatst).

Hoe kan je van een windowshade compontent een individuele linkbutton zijn achtergrond-afbeelding / skin of underline aanpassen ?

Mocht iemand hier toch weten hoe dat moet dan hoor ik het graag.

Sethar
%Europe/Berlin %694 %2008, 16:40
Ok heb een beginnetje gekregen van iemand in de Flexlib discussion group.
Echter loop ik hier ook weer tegen een nieuwe probleem waar bij ik geen functie kan toepassen op de rollOver, rollOut en click. Heb de background nog niet getest om te kijken of die op deze manier wel verandert. Maar graag zou ik deze dingen in een function plaatsten zodat er minder code in mijn mxml komt.

Error I get is:
1180: Call to a possibly undefined method setLinkbuttonUnderline.

Function name is 'setLinkbuttonUnderline'
I've entered:
rollOver="setLinkbuttonUnderline(event)"
Same message for the rollOut that uses 'removeLinkButtonUnderline'

Mocht iemand suggesties hebben of zelfs de oplossing dan hoor ik het graag. Tot die tijd zal ik tuurlijk zelf veder kijken of ik zelf tot een oplossing kom en zodra ik deze heb zal ik die ook hier posten.