Volledige versie bekijken : Copy, paste, linked!!
deetex
%Europe/Berlin %924 %2005, 23:11
Als je een movie of button copyt en past in flash, en vervolgens een van de gepaste items verandert, verandert alles. Dat kan heel chill zijn in het geval van buttons... maar het kan ook heel naar zijn. De enige methode om het op te lossen die ik nu ken is break apart en dan er weer een mc van maken. Weet iemand hoe je die gepaste items van elkaar kan los koppelen?
Dauntless
%Europe/Berlin %926 %2005, 23:14
Elke movieclip of button op je stage is een instance van een item uit je library. Als je dus een andere instance wilt, moet je ook een ander item in je library hebben. Dat kan je dus doen door het item in je library te copieren (RMB -> copy).
Je kan ook met dynamische textvakken en zo werken, en met AS de text van elke button / mc instellen of zo ..
peres
%Europe/Berlin %944 %2005, 23:39
je kan toch ook symbols duplicaten? rechtermuisknop op een symbol in je library en dan duplicate. zo copieer je je symbol en worden het 2 zelfstandige symbols. Zo heeft het geen effect op de 2de als je de 1ste edit.
of bedoel je dat niet ?
Dauntless
%Europe/Berlin %946 %2005, 23:42
Welja, dat zei ik toch ? :)
peres
%Europe/Berlin %954 %2005, 23:54
Welja, dat zei ik toch ? :)
oh sorry mijn excuses. P) :D
ik wist niet dat jij dat bedoelde met kopieren van een item uit de library :)
Dauntless
%Europe/Berlin %958 %2005, 00:00
Dat kan je dus doen door het item in je library te copieren (RMB -> copy).
... :D Maar het kan zijn dat het Duplicate noemt ... 'k Heb hier geen flash ...
peres
%Europe/Berlin %963 %2005, 00:07
http://members.chello.nl/r.stultiens/duplicate.JPG ;) :)
Ea.Z
%Europe/Berlin %020 %2005, 01:30
... :D Maar het kan zijn dat het Duplicate noemt ... 'k Heb hier geen flash ...
Hoezo?? je hebt geen flash?? kversta er nix van:s Verklaar u nader :p
Dauntless
%Europe/Berlin %366 %2005, 09:48
Hoezo?? je hebt geen flash?? kversta er nix van:s Verklaar u nader :p
Ik heb HIER geen flash ... Maar nu al wel :p. Terug ontopic ;)
vincentAMS
%Europe/Berlin %818 %2006, 19:38
Hoi,
Toch nog een vraagje over dit ouwe topic,
Heb het onderstaande geprobeerd,maar de teksten blijven gewoon veranderen in beide buttons.
Heb ook break apart geprobeerd ,de MC/button andere naam gegeven noem maar op krijg het niet voor elkaar.
m.v.g.
Vincent
je kan toch ook symbols duplicaten? rechtermuisknop op een symbol in je library en dan duplicate. zo copieer je je symbol en worden het 2 zelfstandige symbols. Zo heeft het geen effect op de 2de als je de 1ste edit.
of bedoel je dat niet ?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %998 %2006, 23:57
Hey Vincent,
Ik kan in dit geval geen problemen/oplossingen gaan gokken.
Laat even zien hoe je het geprobeerd hebt.
[Guide] Voordat je post (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=7649)
Satsume
%Europe/Berlin %368 %2006, 08:51
Wat ik denk dat er hier mis gaat is dat je in die mc nog meer mc's hebt zitten, die dus tevens in de andere gestopt zijn.
MC_1 - graphic_1 - Static text.
Als je nu MC_1 dupliceerd die graphic_1 al bevat, bavat de nieuwe (gedupliceerde mc) dus ook graphic_1. Als je nu in graphic_1 de static text wijzigd, wijzig je die dus alsnog voor alle mc's die graphic_1 bevatten.
Is misschien niet heel duidelijk uitgelegd, maar ik denk dat dit wel is waar het om gaat?
chrs
vincentAMS
%Europe/Berlin %995 %2006, 23:54
Wat ik denk dat er hier mis gaat is dat je in die mc nog meer mc's hebt zitten, die dus tevens in de andere gestopt zijn.
MC_1 - graphic_1 - Static text.
Als je nu MC_1 dupliceerd die graphic_1 al bevat, bavat de nieuwe (gedupliceerde mc) dus ook graphic_1. Als je nu in graphic_1 de static text wijzigd, wijzig je die dus alsnog voor alle mc's die graphic_1 bevatten.
Is misschien niet heel duidelijk uitgelegd, maar ik denk dat dit wel is waar het om gaat?
chrs
Duidelijk genoeg ;-) er zitten inderdaad meerdere mc's in ,moet ik die dan allemaal duplicate
?
Satsume
%Europe/Berlin %338 %2006, 08:06
Je zou ook kunnen proberen om het aantal mc's terug te brengen naar een kleinere hoeveelheid. Dus als een Graphic of mc alleen een tekst bevat zou ik de tekst gewoon "los" in je hoofd mc stoppen. Probeer dat zo veel mogelijk anders zie je door de bomen het bos niet meer.
Als als het niet anders kan zou je ze inderdaad ook moeten duplicaten.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.