PDA

Volledige versie bekijken : AS 1 syntax

Fatty Owl
%Europe/Berlin %782 %2005, 19:47
Ik moet voor iemand iets aan het omzetten naar AS2, en hij heeft mij zijn fla doorgestuurt. Maar uit deze dingen kom ik niet uit. (moet naar AS2 omgezet worden)

Hieronder staat de error, dit is meestal dezelfde. en de derde error klopt helemaal niet.(die snap ik wel)

**Error** Symbol=totale plantentweender, layer=Layer 2, frame=1:Line 1: Syntax error.
_root.plant.test:scale_target = "100";

**Error** Symbol=totale plantentweender, layer=Layer 3, frame=1:Line 2: Syntax error.
_root.plant.test:scale_target = "250";

**Error** Symbol=totale plantentweender, layer=Layer 3, frame=1:Line 3: Unexpected '}' encountered
}

**Error** Symbol=totale plantentweender, layer=Layer 3, frame=1:Line 2: Syntax error.
_root_plant.test:scale_target = "20";

**Error** Symbol=totale plantentweender, layer=Layer 3, frame=1:Line 3: Syntax error.
_root.plant.test:y_target = "40";

_root.plant.test:y_target = "250";

**Error** Symbol=totale plantentweender, layer=Layer 3, frame=1:Line 3: Syntax error.
test:x_target = "250";

_root.plant.test:y_target = "50";

_root.plant.test:x_target = "50";

**Error** Symbol=totale plantentweender, layer=Layer 2, frame=6:Line 2: Operator 'add' must be followed by an operand
acctext = "acc: " add /test:acc;

Total ActionScript Errors: 10 Reported Errors: 10

Laiverd
%Europe/Berlin %814 %2005, 20:33
Heel bizar allemaal; in elk geval moeten de spaties uit de instance names weg. De : is een verwijzing naar een variabele. Een / is een relatieve padverwijzing. Zo even heel kort door de bocht: iedere : vervangen door . add vervangen door + Dan ben je een stukje op weg.

In de as-dictionary kun je onder 'deprecated language elements' ook nog wel wat info vinden.

Maar tenzij je er leuk voor betaald krijgt, zou ik dit lekker terug geven ;)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %823 %2005, 20:45
ik krijg ervoor betaald :p maar wat moet ik doen met de / ? de rest is allemaal ok

Laiverd
%Europe/Berlin %834 %2005, 21:02
Zoals ik al zei; de / is een padverwijzing, zoals we nu gewoon een . gebruiken. Je moet even kijken naar het script om te zien waardoor je het exact moet vervangen.
../ = _parent
/ = .
/:plop = _root.plop (geloof ik); waarbij plop een variabele is

Snor ander even ergens een Flash 4 handleiding op, daar staat exact in wat wat betekent.

SaphuA
%Europe/Berlin %889 %2005, 22:20
Even een tip.. neem geen werk aan dat je niet kunt realiseren..

Laiverd
%Europe/Berlin %906 %2005, 22:45
Goeie tip ;)

TheDutch
%Europe/Berlin %510 %2005, 13:14
Zoek op "Flash Archive" binnen FlashFocus om een archief te krijgen met alle Flash versies dus ook Flash 4 :).

Fatty Owl
%Europe/Berlin %824 %2005, 20:47
Even een tip.. neem geen werk aan dat je niet kunt realiseren..
is niet aan jouw om te zeggen wat ik niet of wel kan :@ . ik heb het touwens al afgemaakt :P :P

Roenes
%Europe/Berlin %838 %2005, 21:06
is niet aan jouw om te zeggen wat ik niet of wel kan :@Daar heb je gelijk in, maar op dit punt heeft Saphua wel gelijk. Jij bied aan iemand aan om een stuk code om te zetten naar AS2 maar dat levert foutmeldingen op. Dan vraag jij op jouw beurt weer hulp aan ons. Daaruit is dus te concluderen dat je werk hebt aangenomen dat je zelf niet kan uitvoeren. En dat is dan meteen de tip/wijze les die gegeven wordt.

Het is dus niet lullig bedoelt maar het is meer een leermoment :)

SaphuA
%Europe/Berlin %974 %2005, 00:23
Daar heb je gelijk in, maar op dit punt heeft Saphua wel gelijk. Jij bied aan iemand aan om een stuk code om te zetten naar AS2 maar dat levert foutmeldingen op. Dan vraag jij op jouw beurt weer hulp aan ons. Daaruit is dus te concluderen dat je werk hebt aangenomen dat je zelf niet kan uitvoeren. En dat is dan meteen de tip/wijze les die gegeven wordt.

Het is dus niet lullig bedoelt maar het is meer een leermoment :)
Ja precies, alleen had jij zin om het uit te leggen ;)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %679 %2005, 17:18
Ik heb geen opdracht aangenomen speciaal om om te zetten, dat was een onverwachts probleem tussendoor ;). Dus dan hebben jullie het verkeerd begrepen...:p:p