PDA

Volledige versie bekijken : Combobox component en de waarden

3razor
%Europe/Berlin %677 %2005, 17:15
Hallo,

ik ben eigenlijk nog maar een beginner en zit nu met een vraag.

Ik heb reeds veel geprobeerd en gezocht maar vind niet wat ik wil, ik wil namelijk een combobox met reeds door mij ingegeven waarden samen met een Kiesbutton combineren en wanneer men de gewenste categorie geselecteerd heeft in de combobox en daarnaa op die KIES-knop drukt er een bepaalde mc afspeelt. Nu is mijn vraag hoe kan ik deze waarden enzo koppelen ... de MC is niet moeilijk en kan ik zelf wel met gotoAndPlay ofzo dat zie ik nog wel maar ik wou graag van een van jullie iets meer teweten komen over het koppelen van de waarden van die combobox en die knop en dan zorgen dat ik Per waarde een verschillende actie kan uitvoeren bij het indrukken van die knop ...

Kan iemand mij helpen of is het nogal onduidelijk misschien hoe ik het uitgelegd heb...

Laat me iets weten

Dank bij voorbaat

mateo)
%Europe/Berlin %831 %2005, 20:57
ok, stel je hebt een combo staan met als naam mijnCombo. dan kan je op deze manier de geselecteerde waarde tracen. (in plaats van die trace kan je de waarde ook overzetten naar een variabele en na een klik op de knop op basis van de waarde van die variabele het een en ander doen)

mijnComboLuisteraar = new Object();

mijnComboLuisteraar.change = function(e){
trace("Doorgegeven waarde " + e.target.value);
}
mijnCombo.addEventListener("change", mijnComboLuisteraar);

3razor
%Europe/Berlin %878 %2005, 22:04
Bedankt maar ik had reeds snelle reactie op een ander forum

toch bedankt voor de moeite

Greetz :)