PDA

Volledige versie bekijken : popupje bij mouse over

latino
%Europe/Berlin %403 %2005, 10:41
http://www.degrotejongens.nl/ en dan naar portfolio

Ik wil graag weten hoe ze dat doen . Als je over een plaatje gaat komt er animatie en een tekstje..

weet iemand hier nog een script van?

TheDutch
%Europe/Berlin %407 %2005, 10:47
Het "popupje" en de tekst die er bij staat twee MovieClips die _visible worden gezet wanneer je met de muis over een item gaat en vervolgens gepositioneerd aan de hand van over welk item je met je muis bent.

Die animatie is waarschijnlijk een FLV bestand dat ingeladen wordt in één van de twee MovieClips :).

Wat is je kennis van ActionScript?

latino
%Europe/Berlin %409 %2005, 10:49
kennis is redelijk ..ds die filmpjes worden denk ik met attachmovie gedaan...ik wil dit dynamisch maken met php en mysql..dus ik wilde wel eens weten hoe ze dit deden

ik ben het hier ook wel eens tegengekomen en dit is denk ik met php en mysql http://www.udc.nl

TheDutch
%Europe/Berlin %415 %2005, 10:57
Ja, dat is ook op zo'n soort gelijke manier gedaan. :)

Die filmpjes worden niet met attachMovie gedaan, maar met attachVideo van de Video class. Maar wil jij er ook echt filmpjes in hebben?

Heb je nu al een beetje door hoe het gemaakt is, en denk je dat je hiermee opweg kunt?

meester
%Europe/Berlin %416 %2005, 11:00
het kan wel zijn dat de filmpjes worden getest, maar denk persoonlijk dat de movieclips er als zijn en gepositioneerd worden, met movieCLip._x en movieClip._y en met movieCLip._visible = true on rollOut dus flase.

Ook stukje text wat je krijgt te zien, wordt met startDrag gedaan

groet Carli en in die movielip.startDrag staat weer een dynamisch veld die met elke knop wordt gezet. movieClip.textveld = "Hiernaam geven"; ook met rollOver op 1 van de buttons.

Groet Carli

TheDutch
%Europe/Berlin %421 %2005, 11:06
het kan wel zijn dat de filmpjes worden getest, maar denk persoonlijk dat de movieclips er als zijn en gepositioneerd worden, met movieCLip._x en movieClip._y en met movieCLip._visible = true on rollOut dus flase.
Dat denk ik ook, alleen met zo'n Versatel verbinding als ik die hier heb liggen merk je niet meer of er iets geladen wordt of dat het er al in zit ;).

latino
%Europe/Berlin %441 %2005, 11:35
thanks...en idd dat stukje tekst was ik benieuwd naar hoe ze dat deden...

startDrag is toch als je zlef dat tekstje wil laten bewegen? deze gaat automatisch

TheDutch
%Europe/Berlin %444 %2005, 11:39
Je kunt startDrag() ook uitvoeren zonder dat je op de muis klikt. Dus hier wordt het uitgevoerd wanneer je over iets heen gaat met de muis :).

latino
%Europe/Berlin %445 %2005, 11:41
volgens mij moet je klikken :) namelijk op more info dan gaat ie omhoog

TheDutch
%Europe/Berlin %446 %2005, 11:43
Wanneer je over een vierkantje met een filmpje beweegd zie je een regel tekst, die beweegt waarschijnlijk met startDrag(); wanneer je er dus overheen gaat ipv klikken :).

latino
%Europe/Berlin %454 %2005, 11:54
:) hehe we hebebn het nu over verschillende dingen...ik had het over het 'grote' tekstveld eronder :D

TheDutch
%Europe/Berlin %460 %2005, 12:02
:D ok...

Ik zie alleen geen groot tekstveld.

latino
%Europe/Berlin %467 %2005, 12:13
? onder die filmpjes en vlakjes..ik ehb het nu over www.udc.nl ;)

TheDutch
%Europe/Berlin %469 %2005, 12:15
Ahhh...vandaar ik zat bij de andere site te kijken :).