PDA

Volledige versie bekijken : index.swf aansturen via externe swf

stnamaar
%Europe/Berlin %937 %2008, 22:30
Beste,

Ik heb een 'index.swf' waarin alle content komt via externe swf's. Eén van die externe swf's die ik inlaad heet 'taalkeuze.swf'. Dit doe ik via 'new Loader()...' Alles werkt tot daar perfect.
In de externe swf 'taalkeuze.swf' staan enkele buttons. Wanneer men op één van die buttons klikt moet in de 'index.swf' het huidige frame op de timeline verplaatst worden naar een andere frame.

Ik krijg altijd de volgende foutmelding: TypeError: Error #1010: A term is undefined and has no properties.
at MethodInfo-11()
at flash.events::EventDispatcher/dispatchEventFunction()
at flash.events::EventDispatcher/dispatchEvent()
at flash.net::URLLoader/onComplete()

Ik gebruik de volgende code in mijn externe swf 'taalkeuze.swf':
this.parent.gotoAndStop("index");

Ik heb geprobeerd dit probleem zelf op de lossen maar kon tot op heden nog geen werkende oplossing vinden.
Heeft iemand een tip?

Groeten Steven

theFlashWizard
%Europe/Berlin %065 %2008, 01:33
Dit is niet de manier. Volgens het "Don't call us, we'll call you" principe moet je niet "naar boven" werken.
Het is handiger de swf een document class mee te geven met een property. Aan de hand van deze property kan de "inlader" van deze swf dan beslissen wat hij doet. Dit houd alles veel flexibeler.
Anders kun je events dispatchen zoals SelectedEnglish of SelectedDutch. Dan kan ook weer de inlader beslissen wat hij ermee doet.

stnamaar
%Europe/Berlin %276 %2008, 06:37
Dank voor de tip.

Ik had zelf gedacht aan iets zoals 'localConnection'. Of wordt dit enkele gebruikt bij 'losstaande' swf's?

Groeten Steven

theFlashWizard
%Europe/Berlin %448 %2008, 10:46
Dat is inderdaad vooral bedoelt voor losstaande swf's of wanneer je bijv. wil communiceren tussen een as3.0 (vm2) en een as2.0 (vm1) swf.