john dodido
%Europe/Berlin %808 %2008, 19:24
Beste dames en heren,
Ik heb een groot probleem waar ik al een week op zit.
Doormiddel van MovieClipLoader probeer ik een jpeg bestand in te laden in een mc. Als ik dit met de standalone flashplayer of met firefox doe dan werkt het goed. Maar internet explorer schijnt er geen broodje van te lusten en laad het jpeg bestandje niet in.
Een voorbeeld heb ik op http://www.dj-jones.be/test/ geplaatst.
Het is dus de bedoeling dat de preloader die bij het starten van de website verschijnt ook de achtergrond afbeelding inlaad en weergeeft. Nogmaals bij firefox werkt dit perfect, echter bij internet explorer gebeurd er niks.
AS2:
var mclBACK:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
var mclLBACK:Object = new Object();
mclLBACK.onLoadProgress = function(target, loaded, total)
{
laderNtwee = Math.round((loaded/total)*100);
updateLbalk();
updateAfterEvent();
}
mclLBACK.onLoadInit = function()
{
laderNtwee = 100;
_root.backGroundImage._alpha = 100;
updateLbalk();
updateAfterEvent();
}
mclBACK.addListener(mclLBACK);
mclBACK.loadClip("layout/bgjones.jpg",backGroundImage);
De variabele laderNtwee gebruik ik om laterna de lengte van de laadbalk te bepalen. Dit omdat er ook nog meedere sub SWFs worden ingeladen.
De functie updateLbalk() zorgt ervoor dat de laadbalk geupdate wordt. De rest spreekt voor zich.
Iemand die de oplossing heeft voor mijn probleem? Dat hoor ik dan graag.
Alvast bedankt.
Ik heb een groot probleem waar ik al een week op zit.
Doormiddel van MovieClipLoader probeer ik een jpeg bestand in te laden in een mc. Als ik dit met de standalone flashplayer of met firefox doe dan werkt het goed. Maar internet explorer schijnt er geen broodje van te lusten en laad het jpeg bestandje niet in.
Een voorbeeld heb ik op http://www.dj-jones.be/test/ geplaatst.
Het is dus de bedoeling dat de preloader die bij het starten van de website verschijnt ook de achtergrond afbeelding inlaad en weergeeft. Nogmaals bij firefox werkt dit perfect, echter bij internet explorer gebeurd er niks.
AS2:
var mclBACK:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
var mclLBACK:Object = new Object();
mclLBACK.onLoadProgress = function(target, loaded, total)
{
laderNtwee = Math.round((loaded/total)*100);
updateLbalk();
updateAfterEvent();
}
mclLBACK.onLoadInit = function()
{
laderNtwee = 100;
_root.backGroundImage._alpha = 100;
updateLbalk();
updateAfterEvent();
}
mclBACK.addListener(mclLBACK);
mclBACK.loadClip("layout/bgjones.jpg",backGroundImage);
De variabele laderNtwee gebruik ik om laterna de lengte van de laadbalk te bepalen. Dit omdat er ook nog meedere sub SWFs worden ingeladen.
De functie updateLbalk() zorgt ervoor dat de laadbalk geupdate wordt. De rest spreekt voor zich.
Iemand die de oplossing heeft voor mijn probleem? Dat hoor ik dan graag.
Alvast bedankt.