PDA

Volledige versie bekijken : Nieuw

madtrooper
%Europe/Berlin %446 %2005, 11:42
Hey, ik ben nieuw op deze site en ik heb net flash 8 Pro gedownload, ik ben net een beginner dus ik zou graag te horen krijgen hoe ik nu eigelijk het beste zou beginnen?
Alvast bedant :D ;)

madtrooper
%Europe/Berlin %448 %2005, 11:46
Hey, ik ben nieuw op deze site en ik heb net flash 8 Pro gedownload, ik ben net een beginner dus ik zou graag te horen krijgen hoe ik nu eigelijk het beste zou beginnen?
Alvast bedant :D ;)
Het begint al goed, ik heb dus idd die flash 8 gedownload en da is een .dmg file, hoe open ik da???

Flashgirl
%Europe/Berlin %478 %2005, 12:29
Het is gewoon een .exe hoor. Als je een ander bestand ziet is er waarschijnlijk iets niet goed gegaan. Probeer het nog maar eens: http://www.macromedia.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=flashpro

madtrooper
%Europe/Berlin %500 %2005, 13:00
Ik had per ongeluk dat bestand voor mac gedownload, lol :) bedankt :)

ixus
%Europe/Berlin %968 %2005, 00:14
Iemand van 15 jaar die Flash 8 Pro ergens download en dan nog voordat die hem geiinstalleerd heeft vraagt waar die best kan beginnen.....
Ik word hier een beetje triest van........ :X

peres
%Europe/Berlin %972 %2005, 00:19
je moet toch ergens beginnen... het is al heel cool dat madtrooper het probeert.

en waarom maakt de leeftijd wat uit? :(

Niek_M
%Europe/Berlin %974 %2005, 00:23
Hoe eerder, hoe beter :)

ixus
%Europe/Berlin %976 %2005, 00:25
Ik bedoel alleen maar, waar betaalt hij die software van ??
Niet op de reguliere manier denk ik...
Maar goed....
Ik maak me wel eens vaker druk om niets ;)

peres
%Europe/Berlin %977 %2005, 00:27
trial...? ;)

Flashgirl
%Europe/Berlin %978 %2005, 00:29
Hij had bij het downloaden van de trial voor de Mac versie gekozen, zoals je kunt lezen. Niks aan de hand dus, en hou het gewoon gezellig ;) .

ixus
%Europe/Berlin %984 %2005, 00:37
Excuses voor mijn te snelle reactie. :#
Post idd half gelezen.

Na een hele dag staren naar een TFT kan dat gebeuren.
Ik ga nu in de hoek staan en mezelf pijnigen door 1 uur te luisteren naar de nieuwe single van de alpenzusjes....

:# :# :#

Flashgirl
%Europe/Berlin %397 %2005, 10:32
Whahaha, koop je die single speciaal voor zulk soort gelegenheden :D ? ;)

Geeft niks joh! :P

mknol
%Europe/Berlin %409 %2005, 10:49
Krijg je dat als je ouder wordt? :X

timiejz
%Europe/Berlin %448 %2005, 11:45
maar even back to the point...
je moet gewoon van alles proberen, zo ben ik ook begonnen,
en als je er niet uitkomt moet je het gewoon vragen ;)

madtrooper
%Europe/Berlin %766 %2005, 19:23
Ja ik gebruik inderdaad de trial voorlopig, maar hoe zou ik nu het beste beginnen? ik heb al een paar tutorials gedaan maar soms gebeurt het dat ze ineens met scriping beginnen? wat is het eigenlijk juis die scripting en kan het niet gewoon met het programma zelf, hetgene wat je met scripting doet?

peres
%Europe/Berlin %771 %2005, 19:30
dat is AS script in flash (actionscript), daarmee kan je allerlei 'acties' uit laten voeren.

Maar ik denk dat je het nog moet laten voor wat het is.

Als je net bent begonnen, kan je beter beginnen met tutorials over de tools, motion tween, shape tween... :) bij de tutorial sectie zijn er heel veel tutorials over

Flashgirl
%Europe/Berlin %777 %2005, 19:39
Je kunt met Flash filmpjes (animaties) maken, maar je kunt die animaties ook interactief maken. Daardoor worden de mogelijkheden eigenlijk onbeperkt! Je kunt games maken van je animaties, en ook websites. En nog veeeeeel meer...!

De Actions voer je in in het Actions Panel. Dat verschijnt als je op F9 drukt.

Je kunt Actions op een animatie zetten (bijvoorbeeld als je animatie in een MovieClip staat, dan selecteer je eerst de MovieClip, en dan open je je ActionScript panel) of op een frame (selecteer een frame, en open dan je ActionScript panel). De Actions worden uitgevoerd op het moment dat je dat frame bereikt in de animatie. De eenvoudigste actie die er is is de 'stop' actie.

Als je op een frame in je movie deze actie zet:

stop();

(copieer en plak die maar in je Actions Panel terwijl je een frame hebt geselecteerd) dan stopt je movie met spelen als hij op dat frame is gekomen. Dit is het meest eenvoudige, maar het kan ook gigantisch geävanceerd worden, met scripts van duizenden regels! Je kunt zelfs communiceren met andere scripttalen, zodat je via Flash geluid van de microfoon van een bezoeker kunt 'opnemen' en opslaan, of webcambeelden. En die kun je weer opnieuw gebruiken in je animatie.

Je kunt heel eenvoudige dingen maken, en heel ingewikkelde. Je kunt je animaties interactief laten reageren op de muis, of op het toetsenbord. Alles is mogelijk :) !

madtrooper
%Europe/Berlin %832 %2005, 20:58
Dus de dingen doe je met action scripts maakt kunt je onmogelijk zonder de action scripts doen, in het gewone programma dus?

madtrooper
%Europe/Berlin %855 %2005, 21:32
Kijk ns, ik heb die stop AS erbij gezet en hij werkt niet? lollig begin he ;)

peres
%Europe/Berlin %858 %2005, 21:36
je moet em ook niet op de eerste keyframe neerzetten, maar op de laatste :)

je zet bij een auto-race de finish ook niet in het begin ;)

Je bent heel goed bezig hoor :)

madtrooper
%Europe/Berlin %861 %2005, 21:39
ik an het muziekje toch ook laten stoppen ergens waar ik het maar wil of niet? Wat moet ik nu eigelijk juist veranderen? :P

peres
%Europe/Berlin %862 %2005, 21:41
een action kan je alleen op een keyframe zetten :)

en in jouw screen zie ik dat je een gewone frame geselecteerd hebt

madtrooper
%Europe/Berlin %868 %2005, 21:51
Wat doe ik nu weer verkeerd?? :D

deresen
%Europe/Berlin %877 %2005, 22:03
geen idee wat daar verkeerd aan is, wat doet het dan niet?
het stoppen?

Flashgirl
%Europe/Berlin %877 %2005, 22:04
Staat je muziek op stream?

madtrooper
%Europe/Berlin %879 %2005, 22:05
neen, hoe moet ik dat dan doen?

peres
%Europe/Berlin %879 %2005, 22:06
bij een animatie zou je niks verkeerds doen zo, maar het is een sound.

Ik heb nauwelijks ervaring met sounds in flash, en anders een beetje klungelig.

Maar kijk eens in je properties van de laatste keyframe.

Als het goed is zie je daar:

- Sound
- Effect
- Sync
bij sound moet jouw geluidje staan en bij sync "stop". zo zou het moeten lukken.

je kan ook dit gebruiken:

stopAllSounds();

maar deze code stopt al het geluid.

maarja er zullen vast meer actions zijn voor sound. Moet ik me toch ff in gaan verdiepen

peres
%Europe/Berlin %880 %2005, 22:07
geen idee wat daar verkeerd aan is, wat doet het dan niet?
het stoppen?

stop(); heeft effect op de timeline maar niet op geluid

deresen
%Europe/Berlin %885 %2005, 22:15
oke, sorry dan. Ik heb namelijk weinig gewerkt met muziek in flash ;) maar ik zou ook stop(); gebruiken. :D daar leren we allemaal dus weer van

madtrooper
%Europe/Berlin %886 %2005, 22:16
ok op die ene stop manier lukt het nu wel hoor en ik heb net geleed hoe ik shape tween moet doen maar nu ben ik moet dus nu ga ik slapen :) ik ga morgen weer verder hier jullie komen plagen :p

deresen
%Europe/Berlin %890 %2005, 22:22
Weltrusten,

ik help graag, met wat ik kan in ieder geval.
Zelf ben ik ook nog maar eigenlijk een beginner. Ik ben ook zoals jij begonnen, met de motion tween :D suc6 morgen, dan zal ik je graag willen helpen

Terror-web
%Europe/Berlin %948 %2005, 23:45
Je kunt ook een extra layer (laag met frame's) aanmaken (icoontje; vierkantje met +'je onder "layer 1") en daar al je scripts in doen...

kevinrommen
%Europe/Berlin %953 %2005, 23:52
yo madtrooper,

goed bezig kerel.... zo begint iedereen. net als ik.... nu heb ik het ook op school gehad en heb ik volgens mij nog paar leuke readers liggen... als je wil kan je ze hebben.... misschien is het niet zo een stom idee om misschien hier nog bij de tuts nog wat te posten

groet, Kevin.

Flash Dreams
%Europe/Berlin %399 %2005, 10:35
Als je hem niet wilt streamen, zou je ook i.p.v. "Stop", de action "StopAllSounds"
kunnen gebruiken.

madtrooper
%Europe/Berlin %688 %2005, 17:31
Je ben terug :p

madtrooper
%Europe/Berlin %699 %2005, 17:46
eh ff vraagje, ik ben bij die beginnen met flash deel 2 bezig, ik moet een button met geluid maken, op een gegeven moment staat er dat ik de button moet aanduiden en op goto moet klikken, nu werkt dat helemaal anders als in de versie van dat voorbeeld [}:)] , ik denk dat ik gotoAndPlay(); moet doen bij de scripts, maar wat moet tussen de haakjes? in het voorbeeld staat dat toen het nog anders werkte je frame 1 in frame 2 moest veranderen???

madtrooper
%Europe/Berlin %801 %2005, 20:14
er antwoord niemand?? lol

Nog probleem ik heb net drop and drag van een figuur geleerd, maar als ik de figuur eenmaal aan klik, kan ik ze wel verslepen, maar ik kan ze niet terug loslaten, wat ik ook klik en doe da figuurtje blijft aan mijn muis hangen LOL :P

Mijn scripts hiervan is

on(press){
startDrag("figuur",true);
}
on(release){
stopDrag();
}

zoals ze in de tutorial staat

madtrooper
%Europe/Berlin %899 %2005, 22:34
leven jullie eigelijk nog?

peres
%Europe/Berlin %908 %2005, 22:48
leven jullie eigelijk nog?

Waarschijnlijk wel hoor ;) niemand is verplicht om binnen een bepaalde tijd te antwoorden :)

je kan beter deze code op je keyframe zetten:

figuur.onPress = function(){
startDrag("figuur",true);
}
figuur.onRelease = function(){
stopDrag();
}

zo doet ie het iig bij mij. En het is altijd overzichtelijker om je actions op je keyframes te zetten :)

PS niet vergeten je figuurtje de instance name "figuur" te geven.

mknol
%Europe/Berlin %003 %2005, 01:05
Waarschijnlijk wel hoor ;) niemand is verplicht om binnen een bepaalde tijd te antwoorden :)

Nee volgens mij is iedereen opeens weg (zomaar verdwenen) en dan kom je op een punt dat je denkt: na 3 uur achter elkaar op F5 drukken..op mijn post reageerd er niemand.

grapje. Gelukkig kan je altijd in flash op F1 drukken en in google je zoekdingen invullen..

madtrooper
%Europe/Berlin %090 %2005, 03:09
Hey weer, heb ff een fraagje: Hoe kan ik als ik een gewone button heb gemaakt om dan bij dreamweaver te importeren, die button opslagen zonder het witte werkvlak errond, want als je het zomaar opslaagd en je importeert da, dan krijg je dus een wit vlak met daarin die button :s, hoe slaag ik dus enkel de button op?? thx :P