Volledige versie bekijken : Frames per seconde.
Langedaik
%Europe/Berlin %352 %2005, 09:27
Kan je met behulp van actionscript kijken hoeveel frames per seconde de movie is die je inlaad ?
Want ik zou graag een timertje maken maar weet bij voorhand niet hoeveel frames per second dat plaatje heeft.
TheDutch
%Europe/Berlin %354 %2005, 09:29
Dat is volgensmij niet mogelijk :).
Langedaik
%Europe/Berlin %365 %2005, 09:46
Dus die timers dfie jemet flash mee ziet lopen zijn van te voren al bepaald..
TheDutch
%Europe/Berlin %374 %2005, 09:59
Je bedoelt de FPS? De FPS van de ingeladen movie wordt de FPS van de hoofdmovie. Of bedoel je wat anders?
Langedaik
%Europe/Berlin %379 %2005, 10:06
Ow owkee :)
Maar ja dan kan het misschien toch.
Thnx!
TheDutch
%Europe/Berlin %380 %2005, 10:08
Nee, het kan niet. Als jij namelijk de FPS opvraagt of het nu in de hoofdmovie of de ingeladen movie is, dan geeft hij altijd de FPS terug van de hoofdmovie omdat daar alles op draait :).
Roenes
%Europe/Berlin %484 %2005, 12:37
Hou er rekening mee dat de fps die je opgeeft niet standaard gehaalt hoeft te worden. Als je bv een fps van 24 opgeeft is dat de maximale fps die gehaald kan worden. Dit is echter geen garantie dat je swf altijd op 24 fps draait. Ligt eraan hoe zwaar je swf is, aan de pc van de gebruiker en nog wat andere dingen.
Als het heel erg belangrijk is om te weten wat de huidige FPS is dan moet je ff een fps counter maken en dan kun je het zo zien. Volgens mij staat er in het ASD op deze site wel een fps counter :)
TheDutch
%Europe/Berlin %499 %2005, 12:58
Even ter verduidelijking: Ook al gebruik je een FPS counter, dan nog kan je niet de FPS van de ingeladen movie achterhalen aangezien hij op de FPS van de hoofdmovie draait.
MovieClip.fpsmeter (http://flash-forum.flashdevils.com/showthread.php?threadid=188693)
Het is inderdaad zo dat de FPS veelal onjuist is. In een browser bijvoorbeeld haalt het de opgegeven FPS bij lange na niet altijd, vooral wanneer je hoger dan 10FPS gaat. In een Flash Standalone Projector vaak juist net te veel dan je hebt opgegeven. In een browser is er bijvoorbeeld ook geen verschil tussen FPS waarde van 51 to 81, die draaien allemaal op 50 FPS. En een FPS boven de 100 gaat in een browser maar tot 100. Een laatste; een FPS boven de 24 zal niet constant zijn. Allemaal dingen waar je best rekening mee moet houden wanneer FPS van belang is.
Roenes
%Europe/Berlin %500 %2005, 13:00
Even ter verduidelijking: Ook al gebruik je een FPS counter, dan nog kan je niet de FPS van de ingeladen movie achterhalen aangezien hij op de FPS van de hoofdmovie draait.Je kunt niet achterhalen op welke FPS de ingeladen movie zelf is ingesteld. Je kunt wel achterhalen op welke fps die draait nadat hij is ingeladen aangezien de counter dat weergeeft :)
TheDutch
%Europe/Berlin %501 %2005, 13:01
De counter geeft volgensmij de FPS van de hoofdmovie aan :).
Roenes
%Europe/Berlin %501 %2005, 13:02
De counter geeft volgensmij de FPS van de hoofdmovie aan :).Als die snelheid haalbaar is wel jah, maar eigenlijk is dit een onderwerp voor een leuk testje :p
TheDutch
%Europe/Berlin %502 %2005, 13:03
Zullen we dan maar? :p
Ik ben van mening dat wanneer de hoofdmovie 20FPS is en de external movie 10FPS is, dat de counter voor de external movie rond de 20FPS aangeeft.
TheDutch
%Europe/Berlin %504 %2005, 13:06
Je hebt gelijk Roenes!! :D
Nou op die manier is dus de FPS van een ingeladen movie te checken.
Roenes
%Europe/Berlin %509 %2005, 13:13
Als ik je attachment download krijg ik een bestand dat 25 heet maar kan niet uitgepakt worden. Ik kan het dus niet bekijken.
//Edit
Ik laat mijn testje zitten want flash flipt hier een beetje :p Maarjah, ik geloof TheDutch wel :)
TheDutch
%Europe/Berlin %511 %2005, 13:17
Dan is er wat mis met je browser, hier gaat het downloaden toppie! :).
Ben benieuwd naar jouw testje.
*ik moet niet zoveel posten op 1 pagina, mijn CPU-koeler draait overuren :p *
Roenes
%Europe/Berlin %513 %2005, 13:19
Me downloadmanager zat fout :) Ik heb je bestand nu wel en ga em bekijken :)
//Edit
Ik heb em bekeken en iets valt me op. Als je de fps van external op bv 30 (of 100) zet dan wordt er steeds +- 30 (of 100) getraced. Dat zou betekenen dat de ingeladen swf NIET de fps van de main movie overneemt. Maar ik ben er vrij zeker van dat dit wel het geval moet zijn.
weird dit...
TheDutch
%Europe/Berlin %520 %2005, 13:28
Ja klopt, het zou werkelijk op de FPS van de hoofdmovie moeten draaien. Ik zelf vond het ook erg raar om te zien dat de FPS counter de FPS van de external movie laat zien en niet die van de hoofdmovie. Heel vaag allemaal...vraagt om meer research :).
TheDutch
%Europe/Berlin %524 %2005, 13:34
God damn...Macromedia schijnt het aangepast te hebben. Zelfs een animatie met onEnterFrame die gaat precies met dezelfde FPS(snelheid) zowel wanneer ik de external movie losstaand draai als wanneer ik het ingeladen in de hoofdmovie draai :).
Roenes
%Europe/Berlin %541 %2005, 14:00
Even iets heel anders: the dutch, volgens mij is jouw sig erg comp intensief als die vrij vaak in 1 topic staat. Want deze topic loopt enorm langzaam hier.. :)
Maar allemaal erg vreemd dit, weet iemand toevallig of dit veranderd is met ingang van FP7? :)
TheDutch
%Europe/Berlin %551 %2005, 14:14
Ik heb mijn signature voor nu even verwijderd...ik zal eens kijken of ik hem misschien pas laat bewegen wanneer iemand er op klikt of met de muis erover beweeg :).
Het lijkt er inderdaad op dat het vanaf Flash Player 7 veranderd is.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.