PDA

Volledige versie bekijken : [OMG] Een HTML site ... even anders..;

Ea.Z
%Europe/Berlin %435 %2005, 11:26
deze is puur html / javascripted als ik het goed voor heb...
en mijn reactie is : DAMN!
kwist dat er in html veel mogelijk was, maar dit!?:s
http://www.htmlguru.com/

VAW
%Europe/Berlin %478 %2005, 12:29
Sorry, maar dit vind ik echt lelijk. Het is misschien wel mooi gescript etc, maar het uiterlijk is toch nog belangrijker dan wat er achter zit vind ik.

Flashgirl
%Europe/Berlin %523 %2005, 13:33
Ik vind het wel cool :D ! Het is niet mooi, maar wel een leuk voorbeeld van de mogelijkheden van html en JavaScript.

Ea.Z
%Europe/Berlin %526 %2005, 13:38
ja, idd mooi is anders.. maar toch.. om dit voor elkaar te krijgen.. :o
ik zou het zeker nie kunnen... en derbij die site is ondersteund vanaf MSIE 4.x dus dat vind ik ook wel een pluspunt... Kvind et wel kool dat er mensen zijn die zulke dingen kunnen realiseren...

mech7
%Europe/Berlin %555 %2005, 14:20
Er is een nederlandse site ergens op acces4all die is echt mooi 100x beter dan deze weet url niet meer zo snel...

Maar het is net besturingsysteem waar je in zit ^_^

Pointer
%Europe/Berlin %700 %2005, 17:48
vindt het wel wat hebben, alleen jammer dat het niet voldoet aan w3c standarden. En dat voor die guru :P

roelywoely
%Europe/Berlin %759 %2005, 19:13
woow... knap gemaakt!!

Niek_M
%Europe/Berlin %773 %2005, 19:33
Zeker indrukwekkend... :)

Pimm
%Europe/Berlin %959 %2005, 00:01
vindt het wel wat hebben, alleen jammer dat het niet voldoet aan w3c standarden. En dat voor die guru :PViel me ook meteen op, waarom nemen mensen tegenwoordig niet even de moeite om dat te fixen?!

En daarbij komt, ik houd niet zo van websites die het niet doen zonder JS. Maak dan in ieder geval nog een zet-aub-js-aan pagina.

Thierry
%Europe/Berlin %115 %2005, 02:46
Op een of andere manier vind ik die site 'irritant'. :S

Jelle
%Europe/Berlin %150 %2005, 03:36
Voldoet niet aan de W3C standaarden, er zit veel javascript in en het is oerlelijk.
Het is wel leuk om eens iemand te zien die beter Flash zou gebruiken dan HTML. Meestal zie je net het omgekeerde :p

Fatty Owl
%Europe/Berlin %423 %2005, 10:10
ik vind em veel te schokkerig :S. wat zijn W3C standaarden?

Jordy
%Europe/Berlin %443 %2005, 10:38
http://www.w3.org/

Daar kun je je html/javascript/xml enzo laten checken op fouten :).

Pimm
%Europe/Berlin %491 %2005, 11:47
Voldoet niet aan de W3C standaarden, er zit veel javascript in en het is oerlelijk.
Het is wel leuk om eens iemand te zien die beter Flash zou gebruiken dan HTML. Meestal zie je net het omgekeerde :pScherpe opmerking :)wat zijn W3C standaarden?Je gaat gewoon hier naartoe (http://validator.w3.org/) en voert de URL van je website in. Dan geeft hij aan of je website W3 valid is.

Jelle
%Europe/Berlin %511 %2005, 12:17
Het W3C ontwerpt de HTML, XHTML, XML en CSS. Dus daar moet je aan voldoen.

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %534 %2005, 12:49
Het W3C ontwerpt de HTML, XHTML, XML en CSS. Dus daar moet je aan voldoen.Mag...het is mag ;) het W3C maakt namelijk geen standaarden, zij maken Recommendations, het is dus een aanbeveling. Maarrrr... het is altijd verstandig om aan deze aanbevelingen te voldoen als webdeveloper. Maarrr... het is pas sinds kort dat browsers ook echt proberen deze aanbevelingen aan te nemen voor standaard, zoals iedereen weet met Firefox en Opera, maar deze ondersteunen ook niet alles volgens de recommendations.

Over de site... tja ik vind het wel wat hebben maar kom op dit is echt wel makkelijk te maken, er zitten heel veel plaatjes in, die wissel je gewoon af met een js functie en dat geldt ook voor de rest, het is leuk in mekaar gezet, maar het is niet snel en niet mooi, voor dit moet je gewoon Flash gebruiken.

WernerL
%Europe/Berlin %539 %2005, 12:57
Voor alle duidelijkheid, is dit nu Dhtml ipv gewoon html? :) En javascript is machtig hoor! kun je meer mee dan je denkt. :P
Kijk maar naar ajax. (anaiets javascript and xml)

Edwin
%Europe/Berlin %570 %2005, 13:40
Scherpe opmerking :)Je gaat gewoon hier naartoe (http://validator.w3.org/) en voert de URL van je website in. Dan geeft hij aan of je website W3 valid is.
probeer voor de gein eens flashfocus P)

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %585 %2005, 14:02
Voor alle duidelijkheid, is dit nu Dhtml ipv gewoon html? :) En javascript is machtig hoor! kun je meer mee dan je denkt. :P
Kijk maar naar ajax. (anaiets javascript and xml)DHTML is niks anders dan een verzamel naam voor het gebruik van HTML/CSS/JS in 1 pagina, als je deze namelijk goed combineerd dan kan je er best veel mee, voor een HTML-based pagina. JavaScript vind ik een taal die je zoveel mogelijk moet vermijden, maar dat is mijn mening, het is altijd client-gejeuk.

AJAX, Asynchronous Javascript And Xml ;) En ja dat is leuk spul maar in feite is ook dit gewoon DHTML met XML (en de communicatie daartussen heet AJAX). Eventueel nog gelinkt met een server-side script.

ath92
%Europe/Berlin %927 %2005, 22:15
probeer voor de gein eens flashfocus P)
O M G :X
das niet zo best.... mja, ik heb hem in opera netscape en ie en vuurvos gezien, en hij deej het overal goed... dus dat maakt dan ook weer niet superveel uit....

Dopefish
%Europe/Berlin %738 %2005, 17:43
ff is wel in orde.. meeste van die errors berusten erop dat er verkeerde extensies zijn gebruikt

Superjoep
%Europe/Berlin %817 %2005, 19:37
hmm het laat zien wat je allemaal met deze technieken kan ja. Maar ik ben nog altijd van mening dat je niet de verkeerde technieken voor je producten moet gebruiken. Ik zeg het niet vaak, maar in dit geval was flash misschien toch beter geweest (deels dan).
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan en het resultaat ook nog beter is.

Jaapje
%Europe/Berlin %667 %2005, 16:01
Sorry, maar dit vind ik echt lelijk. Het is misschien wel mooi gescript etc, maar het uiterlijk is toch nog belangrijker dan wat er achter zit vind ik.
Vind ik ook.. :S
Die layout lijkt net van een kleuter.. ;)
(niet dat ik dat niet ben marjah,,)