Volledige versie bekijken : Door filmpje gekozen variabele laden zonder uitgebreide if enz.
Alexander
%Europe/Berlin %759 %2005, 19:14
Ik heb iets van 484 variabelen in een FlashFilmpje van mij, en nou wil ik iets maken waarbij mijn filmpje zelf een variabele kiest (heeft niks te maken met math random). Ik heb een variabele (die wordt via een scriptje gemaakt), dat is de naam van de variabele waarvan ik de inhoud moet controleren (namen komen altijd overeen) maar ik zou dit graag makkelijk willen doen, zondere 484 keer if te typen. Kan dat??
Pimm
%Europe/Berlin %763 %2005, 19:18
Uhm, nee, ik begrijp je vraag niet. Kan je 't anders uitleggen?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %764 %2005, 19:20
for loops?
http://www.actionscripts.org/tutorials/intermediate/loops/index.shtml
Alexander
%Europe/Berlin %765 %2005, 19:21
Uhm, ik heb een variabele, de inhoud daarvan, (bijv ja of nee) is de naam van een andere variabele, maar hoe kan ik die simpel zeg maar openen door die eerste variabele te gebruiken?? Liefst zonder if
Pimm
%Europe/Berlin %773 %2005, 19:33
Je wilt de naam van een var uit een andere var halen? Zoiets misschien:waargaikhetuithalen = "hieruit";
hieruit = "Linux sobre todo";
resultaat = this[waargaikhetuithalen];Het resultaat wordt hier Linux sobre todo (niet getest)
Zoiets?
Alexander
%Europe/Berlin %808 %2005, 20:24
kan ik dit daarmee?
variabele1=variabele2 (=deinhoud zegmaar (is naam van 2de var )
kan ik dan doen dat hij de variabele opent waarvan de naam in de eerste var staat?
mateo)
%Europe/Berlin %885 %2005, 22:15
wat je volgens mij bedoelt is dat je een variabele NAAM hebt (als string) maar niet de variabele zelf. als dat zo is dan heb je hier misschien wat aan:
als de variabele op de _root staat:
_root["naamVanMijnVariabele"]
of als de variabele 'lokaal' is:
this["naamVanMijnVariabele"]
of als de variabele in een mc staat:
mijnMovieClip["naamVanMijnVariabele"]
etc.
Alexander
%Europe/Berlin %912 %2005, 22:53
Dat weet ik allemaal wel, maar ik heb de variabele naam dat klopt, die staat in een andere variabele, maar kan ik die nou heel simpel gebruiken om die variabele waarvan ik die naam heb te lezen??
mateo)
%Europe/Berlin %918 %2005, 23:02
var haarLengte:Number = 20;
var haarLengteVariabeleNaam:String = "haarLengte";
if(_root[haarLengteVariabeleNaam] > 18){
cutHair();
}
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.