PDA

Volledige versie bekijken : Panorama muis detectie ipv button

pietertje
%Europe/Berlin %631 %2005, 16:09
Ik ben bezig met een site waar een panorama op komt. Deze is interactief dus een button om te detecteren of hij moet gaan draaien gaat niet werken. nu gebruik ik de volgende code:

if((_root._ymouse > this._y) and (_root._ymouse < (this._y+this._height))){
}

alleen kost dat iets teveel rekenkracht om dat continu te berekenen, heeft iemand een suggestie om dit te omzeilen en toch de panorama alleen te laten draaien als de muis op het panorama vlak staat?

Fatty Owl
%Europe/Berlin %670 %2005, 17:05
de panorama alleen te laten draaien als de muis op het panorama vlak staat?
this.onRollOver = function(){
}........?

pietertje
%Europe/Berlin %690 %2005, 17:34
ja zoiets, maar dan zodat ie niet denkt dat je erop kan klikken etc...
want met onRollOver negeert hij gewoon de buttons in de panorama.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %748 %2005, 18:57
nee dat kan niet.. je kan hoogstens die posities van te vore opslaan in n variabele en die steeds op te vragen.. ipv die property's steeds op te vragen.. dat zou iets moeten schelen.. :)

Mediamonkey
%Europe/Berlin %772 %2005, 19:32
Er zou niets mis moeten zijn met het constant berekenen van de muislocatie en aan de hand daarvan naar links of rechts te pannen. Ik heb daar zelf een MouseArea class voor geschreven waarmee je een gedeelte van je scherm kunt afbakenen en aan de hand van de muiscursor geeft ie dan een waarde terug. Dus bv hoe meer naar links, hoe groter de waarde wordt die je er uit ontvangt. Zo krijg je heel leuk een soepele animatie in je panorama.