PDA

Volledige versie bekijken : embedden font lukt niet...

chrizzmo
%Europe/Berlin %578 %2005, 14:52
hoi,

ik wil een extern htm-bestand inlezen in flash. Dat lukt, geen probleem, behalve wanneer ik mijn font wil embedden (characters toevoegen). Als ik dat doe, wordt mijn tekst niet getoond.

Ik heb het hele forum al afgezocht, en ik heb veel info hierover gevonden (bijv de embed studie van FlashWizard), maar dit verhelpt mijn probleem niet...

ik laad alsvolgt mijn externe file:

var lv:LoadVars = new LoadVars();

lv.onData = function(contents) {
bio.text = contents;
}

lv.load("texts/nl/biography.htm");

waarbij bio mijn dynamisch textfield is.

Bovendien heb ik de indruk dat de tekst troebel wordt weergegeven...

Weet iemand wat hier het probleem kan zijn?

Thanx

//matt
%Europe/Berlin %597 %2005, 15:20
hmm...bij mij doettie het gewoon als ik specify ranges doe bij embed characters. Probeer eens een ander font, kan zijn dat ie het daarmee wel doet. Van sommige fonts kan hij die outlines volgens mij niet krijgen.
Dat troebel komt in ieder geval waarschijnlijk omdat je tekstveld niet op een hele pixel staat gepositioneerd (bv x = 50.4 i.p.v. x = 50).

chrizzmo
%Europe/Berlin %624 %2005, 15:58
Hey Matt,

je hebt gelijk, met andere speciale lettertypes werkt het prima...
Da's wel ***, maar ja, dan zal ik wel een ander lettertype gebruiken.

Thanx!

theFlashWizard
%Europe/Berlin %625 %2005, 16:01
zoek eens op embed studie op het forum.. ;) staat n oude post van mij.. daar staat in hoe je echt embed..

chrizzmo
%Europe/Berlin %701 %2005, 17:50
ja, die ben ik al tegengekomen, ik had em zelfs al vermeld :D , maar daarmee werkt het nog nie... [V]

theFlashWizard
%Europe/Berlin %745 %2005, 18:53
ow sorry :| soms wil ik net iets te snel zijn.. :$
het script dat daar op die post staat moet je verwerken in die onDate.. want je moet er namelijk na het invoegen van nieuwe text altijd iets mee doen dacht ik..