Mauricio
%Europe/Berlin %895 %2008, 21:29
Hallo allemaal,
Ik ben sinds een paar weken bezig om het een en ander te maken in flash. Dit heb ik gedaan met de benodigde tutorials. Nu ik eenmaal bijna op het "einde" ben aangekomen stuit ik op een probleempje..
Het probleem:
Het probleem luid als volgt. Ik heb een "scroller" echter deze wil niet stoppen, zodra je het flash bestand op de site verlaat.
Zie: http://mauricemikkers.nl/beta/index.php
(zie foto's onder het menu)
Dit is dus mateloos irritant.
Waar ik dus geprobeerd heb is dat de muis alleen "actief" zou moeten zijn in het flash gedeelte van de site zit, echter hij reageert op elke muis beweging op de gehele site.
Kortom met de muis meebewegen als je in flash gedeelte zit en stoppen als je flash gedeelte verlaat.
Code part:
import mx.transitions.Tween;
import mx.transitions.easing.*;
<knip even een stuk weggelaten( for loop en xml gedeelte) anders word het zo lang>
container.onEnterFrame = function() {
this._x += Math.cos((-_root._xmouse/Stage.width)*Math.PI)*25;
if (this._x>0) {
this._x = 0;
}
if (-this._x>(this._width-Stage.width)) {
this._x = -(this._width-Stage.width);
} else {
onEnterFrame = null;
}
};
Mocht er meer info benodigd zijn dan hoor ik dat graag.
Hopelijk kan iemand mij met een simpele wellicht wat minder simpele oplossing mij helpen.
Ik ben sinds een paar weken bezig om het een en ander te maken in flash. Dit heb ik gedaan met de benodigde tutorials. Nu ik eenmaal bijna op het "einde" ben aangekomen stuit ik op een probleempje..
Het probleem:
Het probleem luid als volgt. Ik heb een "scroller" echter deze wil niet stoppen, zodra je het flash bestand op de site verlaat.
Zie: http://mauricemikkers.nl/beta/index.php
(zie foto's onder het menu)
Dit is dus mateloos irritant.
Waar ik dus geprobeerd heb is dat de muis alleen "actief" zou moeten zijn in het flash gedeelte van de site zit, echter hij reageert op elke muis beweging op de gehele site.
Kortom met de muis meebewegen als je in flash gedeelte zit en stoppen als je flash gedeelte verlaat.
Code part:
import mx.transitions.Tween;
import mx.transitions.easing.*;
<knip even een stuk weggelaten( for loop en xml gedeelte) anders word het zo lang>
container.onEnterFrame = function() {
this._x += Math.cos((-_root._xmouse/Stage.width)*Math.PI)*25;
if (this._x>0) {
this._x = 0;
}
if (-this._x>(this._width-Stage.width)) {
this._x = -(this._width-Stage.width);
} else {
onEnterFrame = null;
}
};
Mocht er meer info benodigd zijn dan hoor ik dat graag.
Hopelijk kan iemand mij met een simpele wellicht wat minder simpele oplossing mij helpen.