PDA

Volledige versie bekijken : Tween probleem

VeeWee
%Europe/Berlin %554 %2008, 13:18
Hallo,

Ik ben om wat in actionscript 3 te komen een filmpje aan het maken dat random afbeeldingen kiest. Ik werk met twee holders waar ik dan de afbeeldingen een voor een in laad.

Nu is het de bedoeling dat ze in en out faden. Dus heb ik volgende code:

private function fadeIn(e:Event):void {
smartPlacement();
var s:Tween = new Tween(afbeelding, "alpha", Regular.easeIn, afbeelding.alpha, 100, 2, true);
}

public function fadeOut():void {
if(afbeelding) {
var s:Tween = new Tween(afbeelding, "alpha", Regular.easeIn, afbeelding.alpha, 0, 2, true);
}
}

De fadeIn functie wordt opgeroepen als de afbeelding geladen is.
De fadeOut functie wordt geladen als een timer afgaat.

Het is dus de bedoeling dat de ene holder inFade en de andere outFade. Zo overlappen de fades en krijg je normaal wel een goed effect dacht ik.

Het probleem is dat volgens deze code de tween 2 seconden moet duren. Maar als ik het filmpje test krijg ik een overgang van nog geen fade te zien. Enkel een brute overgang.

Is er iets mis met deze code of doe ik gewoon alles verkeerd.
De variabele afbeelding wordt zo gemaakt:

this.afbeelding = addChild(afbeeldingLader);
afbeeldingLader is dan de loader.

Alvast bedankt voor de hulp!
VeeWee

VeeWee
%Europe/Berlin %756 %2008, 18:09
Hallo,

Ik heb de fout nog steeds niet kunnen vinden. Ik heb de bestanden in bijlage zitten. De as bestanden zijn nog niet volledig uitgebouwd. zoals ik al zei is dit een project voor mij om as3 wat meer onder de knie te krijgen. Dus eventuele serieuze fouten mogen ook gerust gemeld worden. De swf zal waarschijnlijk wel gebruikt worden op een site van mij.

Groeten
Toon

VeeWee
%Europe/Berlin %400 %2008, 09:36
Het probleem is uiteindelijk opgelost. Ik heb het nu iets anders moeten aanpakken:
ik heb alle afbeeldingen achter elkaar direct in een andere "holder" geladen. En dan gewoon elke holder onzichtbaar gemaakt. Daarna heb ik de diepte van die holders geregeld zodat de oudste afbeelding hoger geplaatst staat.

Dan heb ik er voor gezorgd dat als de klok afgaat de afbeelding onder de huidige zichtbaar wordt en de bovenste op een random manier het scherm verlaat. Dit bleek wel te gaan....

Toch nog een laatste vraagje wat ik denk dat beter kon:
Ik heb nu:

var reset:Object = {x:this.x, y:this.y,
height:this.height, width:this.width};

Dit is een lijst met dingen die na het uitfaden teruggezet moeten worden. Is er een manier om in 1 keer alles terug te zetten uit dat object. Of moet ik echt: this.x = reset.x; this.y = reset.y; ...... ?

Groeten
VeeWee

Eric
%Europe/Berlin %406 %2008, 09:46
De alpha waarde loopt in AS 3.0 van 0 tot 1 ipv van 0 tot 100.
Waarschijnlijk lost dat je probleem op.