PDA

Volledige versie bekijken : load en start sound

Doc
%Europe/Berlin %959 %2005, 00:01
Goede avond :)

ik zit met een probleem. Ik laad een audio bestand in, dmv string.loadSound("pad", false);
dan wil ik hem natuurlijk ook afspelen met string.start(0,100); om zo 100x te laten loopen.

Het probleem is dat hij het geluid wel afspeelt, maar niet loopt :confused:
iemand id?

TheDutch
%Europe/Berlin %961 %2005, 00:04
Kan je meer code laten zien, want wat je nu verteld moet gewoon werken, de fout zit dus ergens anders.

Doc
%Europe/Berlin %326 %2005, 08:50
ik heb een een array (aNum) met daarin de nummers. Dus aNum[0] is bijv. sound1.mp3. Deze array staat in de movieclip "content". In deze movieclip staat ook een lege mc die alle acties doet. daar staat dit script op:

_root.playButton.onPress = function() {
stopAllSounds();
nextSound++;
_root["mySound"+nextSound].loadSound(_root.content.aNum[nextSound],true);
_root["mySound"+nextSound].start(0,99999);
};

hij laad, en speelt , het geluid gewoon, maar loopt het dus niet... :(

TheDutch
%Europe/Berlin %340 %2005, 09:10
Waar wordt het sound Object aangemaakt? Een FLA als bijlage plaatsen kan een hoop helpen :).

Doc
%Europe/Berlin %346 %2005, 09:19
ow oke:)

het sound object wordt ook op de root aangemaakt. waarschijnlijk krijg je wat foutmeldingen als je de fla test, maar dat komt door de paden naar de externe bestanden.

tnx alvast voor de moeite! ;)

TheDutch
%Europe/Berlin %361 %2005, 09:41
Sorry, ik kan jouw FLA niet echt lezen(er wijs uit worden). Het is te 'rommelig' om daar even snel doorheen te lopen :).

Misschien kan je zelf even een nieuwe Flashmovie maken met daarin alleen de code voor het geluid. Op die manier weet je of het daar aan ligt of ergens anders aan.

Ook moet je eens proberen om voor elk sound Object wat je maakt een aparte timeline te gebruiken. Dus ipv. sound = new Sound(), gebruik je sound = new Sound(sound1). Sound1 is dan een MovieClip met een timeline. Wanneer je dit voor elk Sound Object doet kan het zijn dat je loop probleem verholpen is. Maar probeer dit zoals ik al zei eerst in een simpele Flashmovie en daarna pas in degene waar je nu mee bezig bent.

Zoiets, maar heb het niet getest":

for (i=0; i < 20; i++){
_root.createEmptyMovieClip("soundTL_"+i,i);
_root["mySound"+i]=new Sound(_root["soundTL_"+i]);
}

Doc
%Europe/Berlin %364 %2005, 09:45
oke ik ga het proberen!

iig tnx voor de hulp en snelle reacties!

Doc
%Europe/Berlin %446 %2005, 11:43
probleem opgelost! op een andere manier dan jij zei, maar toch bedankt voor de hulp!

voor als je benieuwd bent hoe:

_root["myMusic"+i] = new Sound();
_root["myMusic"+i].loadSound(aNum[i], true);

_root["myMusic"+i].onSoundComplete = function() {
_root["myMusic"+i].start();
}

oftewel: alsie klaar is met spelen, gelijk nog een x spelen! :cool:

TheDutch
%Europe/Berlin %448 %2005, 11:46
Dat is ook aan optie uiteraard :D.