PDA

Volledige versie bekijken : Kleine toevoeging aan rotating menu

Seforo
%Europe/Berlin %956 %2005, 23:57
Heb laatst dus de rotating menu gedownload van flashfocus en heb een vraagje erover.

In het filmpje krijg je dus de illusie dat buttons van voren naar achteren in een soort carousel zit. Op het moment dat de buttons naar achtere bewegen zal ook de alpha veranderen waardoor ze faden....... en wanneer de buttons naar voren bewegen word de alpha weer minder (tot 100 dus)

Zo ziet de code eruit

onClipEvent (load)
{
pos = new Object();
a = 0;
speedMax = 0.07;
ctrlSpeed = 0.170000;
centre = 190.5;
offset = 185;
heightMax = 12;
heightMin = 6;
widthMax = 220;
widthMin = 40;
alphaMin = 30;
maxTextNum = 7;
}

onClipEvent (enterFrame)
{
function move(textNum, phase)
{
a = a + ctrlSpeed;
sinYpos = Math.sin(phase + (-1 / offset * a + 1 + 1 / offset * centre - offset));
_root["text" + textNum]._y = -offset * sinYpos + centre + offset - -offset * -1;
cosYpos = Math.cos(phase + (-1 / offset * a + 1 + 1 / offset * centre - offset));
_root["text" + textNum]._width = (widthMax - widthMin) / 2 * cosYpos + (widthMax - widthMin) / 2 + widthMin;
_root["text" + textNum]._height = (heightMax - heightMin) / 2 * cosYpos + (heightMax - heightMin) / 2 + heightMin;
_root["text" + textNum]._alpha = (100 - alphaMin) / 2 * cosYpos + (100 - alphaMin) / 2 + alphaMin;

} // End of the function
for (i = 0; i < maxTextNum + 1; i++)
{
move(i, i - 1);
} // end of for
}

Nou wilde ik heeeeeeel graag weten of het mogelijk is om naast de alpha ook een kleur aan toe te kennen.
Dus dat wanneer de button naar voren komen, dat de text die erin zit ROOD worden.
En zodra de buttons naar achteren bewegen, dat de text ZWART worden.

Nou is het zo dat ik geen ene programmeer ervaing heb, het enige wat ik nog wel kan zijn simple acties en ik heb ook al ergens gezien dat er een setRGB is, maar denk niet dat dit het is.....een simpele "Color" invoegen werkt ook niet

Alvast ontzettend bedankt voor degene met een oplossing hiervoor :)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %174 %2005, 05:11
de kleur van het textvak aanpassen??
denk dat dat wel moet lukke met FStyleFormat..
staat wel in de help :)

Seforo
%Europe/Berlin %541 %2005, 13:59
heb in Flash gezocht naar FStyleFormat maar hij vind niets :(

Op internet heb ik ook al gekeken en daar lijkt het alsof het meer bedoeld is voor Form elementen.

?

Tommyfied
%Europe/Berlin %587 %2005, 15:06
TextFormat anyone?

zoek daar eens op ;)