Volledige versie bekijken : MC button
R.E.D
%Europe/Berlin %819 %2005, 20:40
mijn probleem is het volgende,
kheb een knop bestaande uit een kleine animatie movieclip.
deze movieclip(button) staat in een andere movieclip(welke weer in de main stage komt)
ik wil als ik op de MC button in de movieclip klik in diezelfde movieclip naar een ander frame gaan terwijl mijn rollovers etc blijven werken.
tot nu toe is het mij wel gelukt ervoor te zorgen dat ik naar een bepaalt frame kan linken maar dan werkt de rollover animatie niet meer. iemand enig idee? ik heb nog niet zoveel ervaring in actionscript en ik gebruik flash mx
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %875 %2005, 22:00
ik snap je niet.. sorry :#
R.E.D
%Europe/Berlin %880 %2005, 22:07
khad al het idee dat ik het beetje te vaag uitlegde.
nog een poging dan.:
men heeft de main stage waar je alles op zet.
dan een movie clip
en een knop.
deze knop bestaat uit een animatie gemaakt met behulpt van een button zodat er een rollover animatie is en een rollout animatie. want khad geen idee hoe ik et anders moet doen.
deze button. staat in de movieclip. en dan wilk dat als ik op deze button klik naar frame 25 om precies te zijn in de movieclip waarin ik hem heb gezet. dit zooitje gaat dan weer op de main stage.
tot nu toe heb ik het voor elkaar gekregen om wel de button te laten werken. met behulp van..jawel nog een button. MAAR daardoor deed de animatie van de movieclip eronder het niet meer. kheb al wat rond gekeken en wat scripts gezien, uitgeprobeerd en gefaald. een andere methode was alleen de hit keyframe van de button waar de link op komt invullen. zodat tie onzichbaar word. ook dat werkte niet.
iemand enig idee wat ik nog kan doen? of misschien doe ik et helemaal verkeerd ofzo.
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %888 %2005, 22:19
volgens mij heb je het aardig ingewikkeld gemaakt voor jezelf :P
kun je de .Fla posten? even inpakken en als bijlage meezenden :)
dan kunnen we bekijken hoe je het hebt gedaan en wat er fout is ;)
grt
R.E.D
%Europe/Berlin %702 %2005, 17:51
kheb het inderdaad ingewikkeld gemaakt. tot grote irritatie van een van mijn docenten waar ik studeer. maar het is allemaal goed gekomen. kheb wel een andere vraag nu...als dat mag in hetzelfde topic? deze keer zalk het zo simpel mogelijk proberen uit te leggen :s
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.