Volledige versie bekijken : stage verslepen
W0utR
%Europe/Berlin %892 %2008, 21:24
Sorry dat ik opeens zoveel vragen stel :D
Maar is het mogenlijk om je hele stage te verslepen in de browser.
Mijn .swf staat dus full screen, en op die stage staat tekst, nu wou ik graag die mijn stage kunnen verslepen zodat tekst die buiten beeld staat ook zichtbaar is.
Is dit mogenlijk of moet ik gewoon een MC aanmaken die dan meeschaalt met de stage en deze verslepen?
tijmen_4real
%Europe/Berlin %943 %2008, 22:38
Het lijkt mij dat dit (binnen) Flash alleen via een MC te doen is, want de tekst buiten beeld die zit toch ook in diezelfde SWF ??
W0utR
%Europe/Berlin %943 %2008, 22:38
main.width = stage.stageWidth;
main.height = stage.stageHeight;
main.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, verschuiven);
aha, ik heb het dus zo gedaan, maar nu zik ik met een probleempje.
this["tekstVeld"+i] = new TextField();
hier maak ik een nieuw tekstveld aan, maar dat tekstveld moet gemaakt worden in de movieclip "main".
als ik zo doe:
main.this["tekstVeld"+i] = new TextField();
krijg ik een error.
wat moet ik juist doen om een tekstveld in de mc "main" aan te maken?
tijmen_4real
%Europe/Berlin %944 %2008, 22:39
Wat is de error ?? Anders zet je dezelfde AS binnen de main(MC) op een layer...
W0utR
%Europe/Berlin %945 %2008, 22:41
1084: Syntax error: expecting identifier before this.
ik hou liever al mijn actionscript in 1 keyframe
edit:
main["tekstVeld"+i] = new TextField();
zo is het uiteindelijk toch gelukt, maar ik heb de indruk dat hij geen tekstveld maakt in die main, want als ik mijn main met startdrag verschuif verschuift de tekst niet
edit2:
gevonden, het kon dus gewoon zo:
main.addChild(this["tekstVeld"+i]);
Mr. Black
%Europe/Berlin %403 %2008, 09:41
Als je een TextField aanmaakt, wil dat nog helemaal niet zeggen wáár die dan terecht komt. Dan kan jij gewoon zelf bepalen met addChild(). Goed dat je het nu wel zelf hebt bedacht. :)
@tijmen_4real:
Even rustig aan doen, lijkt mij. Zomaar in een ActionScript 3 forum (een scripttaal waar je NIETS vanaf weet) adviezen geven (die ook nog eens nergens op slaan) is toch niet zo nuttig. Houd het (voorlopig) maar gewoon lekker bij ActionScript 2. ;)
W0utR
%Europe/Berlin %458 %2008, 10:59
Ik heb nu een lege movieclip aangemaakt ter grote van mijn stage.
Maar mijn bedoeling eigenlijk was is dat de mc "oneindig groot" is, zodat je hem altijd kan blijven verslepen.
var main:MovieClip = new MovieClip();
main.graphics.beginFill(0xFFFFFF);
main.graphics.drawRect(0, 0, stage.stageWidth, stage.stageHeight);
main.graphics.endFill();
addChild(main);
tijmen_4real
%Europe/Berlin %504 %2008, 12:06
@tijmen_4real:
Even rustig aan doen, lijkt mij. Zomaar in een ActionScript 3 forum (een scripttaal waar je NIETS vanaf weet) adviezen geven (die ook nog eens nergens op slaan) is toch niet zo nuttig. Houd het (voorlopig) maar gewoon lekker bij ActionScript 2. ;)
Ik probeer net als iedereen op het forum elkaar te helpen. En ik ben idd niet zo goed in AS3.0, maar probeer hem gewoon vanaf mijn level te helpen. Dat je daar zo op reageert begrijp ik niet. Het hele idee van een forum is toch mekaar verder helpen, en ik probeer gewoon men best te doen, een beetje meedenken, meer niet....
Mijn 2 berichten van hierboven zijn al verwijderd, om nog meer verwarring te voorkomen.
(Je had dit ook in een PB kunnen melden, dat was wat meer respectvol geweest, en dan had ik daar op gereageerd)
TheDutch
%Europe/Berlin %323 %2008, 07:45
Hoi Tijmen,
Hoe bot het wellicht ook klonk, het komt eigenlijk gewoon hier op neer. Help leden wanneer je zeker weet dat je ze kunt helpen of een goede bijdrage kunt leveren. Wanneer je dit niet zeker weet is het verstandiger om het onderwerp over te laten aan anderen. Het kan namelijk erg verwarrend werken en een averechts effect hebben. Het lid krijgt dan vaak niet de duidelijkheid waar het naar op zoek is maar zelfs meer onduidelijkheid en verwarring, iets wat zeer frustrerend kan zijn.
We willen allemaal graag mensen helpen, maar schat jezelf gewoon goed in alvorens je iemand te hulp schiet. Leer iemand geen autorijden wanneer je het zelf niet kan of nog maar net aan het lessen bent :).
tijmen_4real
%Europe/Berlin %395 %2008, 09:29
Ok, TheDutch, dat ben ik met je eens. Maar het was wel wat tactvoller geweest dit per PB te melden...
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.