PDA

Volledige versie bekijken : Class vs Intrinsic vs Interface .as bestanden?

123GoToAndPlay
%Europe/Berlin %573 %2008, 13:46
Ben bezig met AS 2.0 van c. moock en ik vroeg me af hoe jullie het verschil tussen class vs. intrinsic vs interface kunnen uitleggen??

m.n. wanneer maakt men gebruik van de drie?

bij voorbaat dank

ps class.as is me geheel duidelijk

Dauntless
%Europe/Berlin %585 %2008, 14:02
Het staat allemaal uitgelegd in het boek hoor...

class -> De normale classes
intrinsic -> In de Flash Player zitten een aantal top-level classes ingebouwd (zoals bv MovieClip) zodat ze niet elke keer mee gecompiled moeten worden. Ook zitten ze in de FP en niet in de SWF, zodat die filesize kleiner blijft. De intrinsic classes zijn eigenlijk gewoon een manier zodat flash @compiletime kan nagaan of bepaalde methodes en variabelen wel bestaan. Het is een 'dummy class' die aangeeft welke methodes en properties er zijn in (bv) de MovieClip class. Anders kan flash dit niet weten: Die classes zitten immers in de FlashPlayer (in binair formaat geloof ik) ingebakken

Interface -> Dit is een contract waaraan je een class kan laten voldoen (class foo implements IMyInterface). Een voorbeeldje:
interface foo
{
function getName();
}
Als je dan in AS hebt:
var myObject:foo; dan kan je daar elk object in opslaan dat de foo interface implementeert. Flash weet dan dat hij op dat object een getName(); method kan oproepen, zonder dat er iets fout gaat (bv als hij dus niet bestaat).

Wellicht lees je best gewoon verder in het boek, tenzij er specifieke dingen zijn die je niet begrijpt ?

123GoToAndPlay
%Europe/Berlin %669 %2008, 16:03
dauntless, bedankt

ik ga zeker door met lezen/leren. Ik wist/weet niet zo snel een praktijk voorbeeld waar ik interface zou moeten gebruiken, vandaar mijn post.

Dauntless
%Europe/Berlin %736 %2008, 17:40
Dat komt nog wel :). Je moet ook niet iets gaan gebruiken óm het te gebruiken. Als je het nodig hebt zal je het wel weten.