PDA

Volledige versie bekijken : externe swf over basis swf

Neuro
%Europe/Berlin %717 %2005, 18:13
hoi,
wanneer ik een externe .swf laad met loadMovieNum over mijn basis swf dan blijven de
hittests van de onderste movie nog werken, is er een eenvoudige manier om de hittests en de buttons onder een bepaalde level tijdelijk uitteschakelen, of is er een andere manier waarmee ik dit kan oplossen ?

ik heb al wat zitten knoeien met variabelen, maar dat werkt niet(zal wel aan mij liggen of kan je de variabelen van de basis swf niet gebruiken in een ingeladen swf?? en/of omgekeerd)

:S verwarende uitleg, maar kan iemand me wat opweg helpen

alvast bedankt :)

mateo)
%Europe/Berlin %723 %2005, 18:22
voor die buttons is het het handigst als je _level0 naar een leeg frame stuurt zodra _level1 geladen is. voor die hittests moet je denk ik testen op een flag (= boolean), bijvoorbeeld met de naam 'level1_loaded', die je op true zet als _level1 geladen wordt/is en op false als _level1 nog niet geladen is of ge-unload is.

Laiverd
%Europe/Berlin %744 %2005, 18:51
Je kunt buttons uitschakelen met button.enabled. Als je dingen in een loop zou willen uitschakelen als er iets op bv. _level1 is geladen dan zou ik in _level1 een variabele zetten in het eerste frame (bv. lvlLoaded = true) en dat checken vanaf level0 met zoiets als
if(_level1.lvlLoaded == true){
doe niks meer
} else {
doe wat
}

John

Neuro
%Europe/Berlin %746 %2005, 18:54
mmm, ik snap niet helemaal wat je bedoelt :S ik zal het eens proberen uittezoeken

maar is het is het niet mogelijk om zoiets als

if ((hittest(blablabla) && x=1) {de rest}

en bij de loadmovie --> x++
en bij de unloadmovie(die staat in de geladen swf) --> x--

??

Neuro
%Europe/Berlin %748 %2005, 18:57
Je kunt buttons uitschakelen met button.enabled. Als je dingen in een loop zou willen uitschakelen als er iets op bv. _level1 is geladen dan zou ik in _level1 een variabele zetten in het eerste frame (bv. lvlLoaded = true) en dat checken vanaf level0 met zoiets als
if(_level1.lvlLoaded == true){
doe niks meer
} else {
doe wat
}

John
iets te vroeg gepost :)
ja zoiets bedoel ik dus,, kzal het eens proberen

bedankt :)

mateo)
%Europe/Berlin %749 %2005, 18:59
dat kan ook. laiverd en ik zaten meer aan een boolean te denken, maar dit kan ook. je moet dan wel zo testen:
if ((hittest(blablabla) && x==1) {de rest}