Volledige versie bekijken : Hyperlinken van een SWF bestand in FrontPage 2003
Cornelis
%Europe/Berlin %672 %2005, 17:08
Beste forumleden,
Ik begrijp niet, als leek, hoe je een SWF bestand (als mouse-over knopje uitgevoerd) een hyperlink kunt meegeven die naar een andere site van mijzelf verwijst.
In FrontPage 2003 krijg ik geen mogelijkheid om aan een SWF plaatje een hyperlink te kunnen toekennen, hetgeen wel lukt als ik dat doe bij tekst of JPG plaatjes.
Ik vermoed dat ik het moet zoeken in het verschil van statische-en dynamische plaatjes zoals een SWF'je dat is.
Kan iemand mij uitleggen hoe dat in zijn werk gaat, ik ben er zelf al een aantal uren mee bezig geweest, maar krijg het probleem niet onder de knie. [?]
Groet,
Cornelis
Tenshu
%Europe/Berlin %790 %2005, 19:58
Je kan beter geen swf in frontpage importeren.
Maar ik zal even uitleggen hoe je een bottom(link) naar een andere pagina maakt.
Maak even een nieuwe fla aan.
Nadat je een nieuwe fla hebt. maak je even een gekleurd vlak. (aan je lenkerkant staan je tools) Pak dat vierkandje met het witte vlak. En maak dan een vlak op je stage. Daarna selecteer je met de zwarte pijl(staat in je tools) die vlak.
Druk daarna op F8. Er komt dan een venster. (Je gaat nu jou plaatje, in dit geval het vlkaje converten.) Je hebt dan 3 mogelijkheden Symbool, buttom en graphic. Wij gaan naar tuurlijk voor een buttom. de naam van die mag je zelf weten. Druk nu op Ok. Nu hebt je er een button van gemaakt. Dit doen we om een actionscript er aan te laten hangen.
Dubbelklik op het vlakje. Je ziet nu dat de timeline anders is. Hiermee kan je binnen die buttom iets veranderen. Hierdoor kan je een mouse over maken. (als je het zo laat staan dan heb je geen mouse over) kopieer nu in de timeline de eerste frame. En plak deze op de drie volgende frames. (zo blijft alles op zijn plek staan) Je ziet er Up, over, down en hit. Om een mouseover te maken verander je de kleur van het frame in down(dat is de tweede). Nu heb je een mouse over.
druk op scene1 om terug te gaan naar de hoofdscherm.
Nu gaan we de actionscript erop hangen. Onderaan staan drie dingen. Klik op actionscript. En klik nu op het vlakje. En zet nu het script wat hier onder staat neer in actions.
on (release) {
getURL("www.hierjesite.nl", "_self");
}
Als je nu op ctrl en enter druk krijg je een preview van de swf file. Hier kan je kijken of alles doet.
Veel Succes
Cornelis
%Europe/Berlin %940 %2005, 23:33
Bedankt voor je snelle respons Mike.
Ik was in mijn beginfase even uitgegaan van een bestaand SWF bestandje vanuit internet geplukt. Ik begrijp uit jouw antwoord dat ik beter vanuit een zelf bedacht .fla ontwerpje kan uitgaan.
Inmiddels heb ik wat ervaring met Flash opgedaan, en zal dat zeker moeten lukken.
De meeste "statische buttons" heb ik opgebouwd uit twee JPG'tjes, maar het lijkt mij leuk de button die verwijst naar mijn homepage wat dynamischer uit te voeren.
Je hoort zeker nog van mij.
Groet,
Cornelis
Cornelis
%Europe/Berlin %725 %2005, 18:25
Hoi Mike,
Aan de hand van jouw informatie ben ik fijn geholpen, het knopje waarin ik een eigen ontwerp wilde toekennen is de Back to HomePage, maar dan met een toepasselijke animatie gemaakt met Flash. Ik snap nu ook de relatie SWF en FLA, m.n. wat je er wel of niet mee kunt.
Mijn site is eindelijk (klaar), maar er zal ongetwijfeld wat op aan te merken zijn, maar met opbouwende commentaren b.v. de structuur e.d.kan ik alleen maar blij mee zijn.
Ik heb wel geprobeerd om bij elke hoofdpagina een directe back to HomePage te zetten.
Mijn site heb ik ontworpen uit oogpunt van mijn hobby en daarin laat ik zien hoe mijn situatie vanuit de hobby is.
Mocht je "tijd"hebben kijk dan eens naar mijn site en geef mij dan mogelijk ook de manier aan om b.v. op zoekmachines voor te komen.
Webadres: http://pa3cvi.nl
Tenshu
%Europe/Berlin %840 %2005, 21:09
Hey Cornelis,
(ja, ik ben van naam verandert :P )
Ik ben wezen kijke op jou site, maar ik zie alleen maar die standaart pagina van hostplan? Ik denk dat dit niet klopt?
Ben benieuwd hoe die site eruit ziet.
Regards, Mike
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.